Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er viktig i et forhold at man gjør små gester for hverandre fordi man er glad i hverandre. En og en situasjon kan sees på som bagateller, men det er de små tingene sammenlagt som kan sette stemningen i forholdet. 

Kjæresten skulle kjøpe loff til spekematkveld for oss to i julen. Jeg sa hvilken butikk jeg syns har den beste loffen, ha svarte med at han likte best loffen i en annen butikk. Hadde jeg skullet kjøpe loff, hadde jeg da kjøpt loffen jeg visste han likte best. Men kjæresten kom hjem og hadde kjøpt den loffen han likte best. Han kjøper også den melka han liker best, det pålegget han liker best o.l. Han kan kjøpe med potetgull en helg som han vet jeg ikke tåler, eller brus jeg ikke liker så godt. Han tenker altså bare på seg selv i alle disse små innkjøpene, hvor han heller kunne ha gjort det til en gest av omtanke å kjøpe noe som også var min favoritt. 

Dette irriterer meg mer og mer. Jeg er som sagt den motsatte typen, som kjøper inn alle hans favoritter når han er hos meg, og dropper derfor de tingene jeg liker (pga totalkostnad). Jeg liker å gjøre dette, og har jo ikke lyst å endre på dette, men jeg må kanskje bare det for å få litt av det jeg liker best også. Liker bare ikke at det skal være sånn mellom oss. Jeg vet dette er små ting, men det er mye annet grums i forholdet vårt også, og akkurat dette gjør ikke totalbildet bedre.. Hvordan har dere det i deres forhold når det gjelder sånt som dette?

Anonymkode: d220f...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min sære kjæreste lager mat til meg. Kjøper inn ting for det rett som det er. Vi er ikke kresne, men om noen av oss er så er det han. Han vet jeg blir glad for alt. Han lar være å ta chili på og i maten min fordi han vet jeg ikke tåler det (men han har tatt det i før for å mobbe meg fordi magen blir dårlig. Sær humor. Jeg tar meg ikke nær av det). 

Han skifter på sengen før jeg kommer fordi han vet jeg liker det. Han spør om vi skal ta bad sammen fordi han vet jeg liker det. Han legger seg samtidig med meg selv om han vil være våken fordi han vet jeg liker det. Han tar meg med på konserter fordi han vet jeg liker det. Han er ikke perfekt i alt alltid men han tenker alltid på meg.

Anonymkode: 95976...224

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok litt det samme hos oss også… vært sammen i 20 år, så det er noe jeg har avfunnet meg med 😅 Men det er klart, jeg hadde satt pris på mer av både de små og store tingene… De siste årene har jeg kjøpt mine egne jule- og bursdagsgaver, selv om jeg sender ham lenker til hva jeg vil ha, evner han sjelden å få ut fingeren. Jeg fikk ikke gaver da jeg ble 30 eller 40, ingen blomster da ungene ble født.

Skal han handle får han alltid med handleliste, er det noe han ikke finner på første forsøk gidder han ikke å lete etter det, å spørre en butikkansatt er uaktuelt 🤷‍♀️ i løpet av disse årene vi har vært sammen har det kanskje skjedd 4-5 ganger at han har overrasket meg med noe, fordi han har tenkt på meg eller syntes det var noe jeg trengte (og det har stemt).

Før jul lå jeg med influensa og halsbetennelse, da kom han hjem med en 6-pakning med favorittjulebrusen min, til tross for at han er veldig opptatt av at vi skal spise sunt. Da ble jeg skikkelig rørt for det var så ulikt ham. 

Altså, jeg er glad i ham og vet han er glad i meg, men dette var litt deprimerende å skrive 🙈😅

Anonymkode: ddc7c...2e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...