AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:23 #1 Skrevet søndag kl. 20:23 Vi har vært separert i 3 år, og jeg ønsker å fullføre skilsmissen. Jeg har fått vitneerklæring (på papir) fra to stykker, så det er klart. Jeg har også søkt på nettet og lest ift prosessen videre, men må innrømme at jeg ikke har forstått det helt🙈 Er det noen som har vært gjennom dette og kan gi meg litt info/råd? Stemmer det at jeg kan sende inn selv, eller må vi begge skrive under? Tenker papir, men hvordan er det evt å gjøre det digitalt? Anonymkode: 3f052...f9e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:05 #2 Skrevet søndag kl. 21:05 Jeg har vært gjennom skilsmisse, men det er lenge siden og jeg husker ikke alle detaljene helt, så ta dette som veiledende og ikke fasit. Når dere har vært separert i minst ett år, kan skilsmisse gjennomføres uten at begge må være enige. Du kan sende inn krav om skilsmisse selv. Det er ikke krav om vitneerklæring på selve skilsmissen såvidt jeg husker. Det enkleste er å gjøre det digitalt via Statsforvalteren. Der logger du inn med BankID og sender søknaden selv. Den andre parten blir varslet. Det er også mulig å sende på papir, men digitalt går raskere. Hvis dere er enige, går det ofte veldig greit. Hvis dere ikke er enige, kan det ta litt lengre tid, men du har likevel rett til skilsmisse når separasjonstiden er oppfylt. Jeg vil anbefale å lese informasjonen på Statsforvalterens sider, der er det ganske ryddig forklart steg for steg. Anonymkode: b2b1c...86a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:19 #3 Skrevet i går, 10:19 Jeg sendte inn digitalt, vitnene fikk da også skjema å fylle ut digitalt - mener jeg måtte fylle inn deres navn og fødselsnummer. Dere trenger ikke å signere begge to, han varsles når du har sendt inn, og kan da sende inn sin del. Skilsmissen går igjennom enten han fyller ut sin del eller ikke, men jeg synes å huske at det går raskere om begge sender inn. Anonymkode: 815c8...628
AnonymBruker Skrevet i går, 10:25 #4 Skrevet i går, 10:25 Bare å sende inn digitalt, så får vitnene skjema digitalt og signerer, veldig kjapt og enkelt. Anonymkode: 82145...43c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå