Gå til innhold

Oppstart trening fra januar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg ønsker å få ned magen så den blir slank og fin, å stramme opp så jeg slipper mannebryst. Resten av kroppen, altså bein og hender, har veldig lite fett. Så, hvordan går jeg frem, for å få en slankere og bedre overkropp frem til sommeren. Ser for meg 2-3 ganger i uka med trening… var fysisk aktiv før, men med mye kontor så ble det stillesittende. Å virker som om alt jeg legger på meg, bli på overkroppen. Er 45 år, håper det ikke er for seint :)

Anonymkode: 065a0...005

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kosthold👍🏽

Anonymkode: 822fb...1ad

Skrevet

Bare for å presisere, trening er viktig for både fysisk og psykisk helse, og en trent kropp ser bedre ut.

Når det kommer til vekttap har imidlertid ikke trening så mye å si. Du kan nok få en viss effekt i begynnelsen, men over tid vil kroppen stabilisere seg på et totalt energiforbruk som er ganske stabilt uavhengig av om du trener eller ikke. Kosthold er langt viktigere.

AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (2 minutter siden):

Bare for å presisere, trening er viktig for både fysisk og psykisk helse, og en trent kropp ser bedre ut.

Når det kommer til vekttap har imidlertid ikke trening så mye å si. Du kan nok få en viss effekt i begynnelsen, men over tid vil kroppen stabilisere seg på et totalt energiforbruk som er ganske stabilt uavhengig av om du trener eller ikke. Kosthold er langt viktigere.

Men når jeg forbrenner kalorier med løping og styrketrening, vil det jo gå med fett i den prosessen?  Jeg spiser sammen med familien min og vi har noenlunde variert kost… jeg tenker bare det er så rart at det er der fettet legger seg, og resten av kroppen ser bra ut. Jeg vil fjerne dette…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men når jeg forbrenner kalorier med løping og styrketrening, vil det jo gå med fett i den prosessen?  Jeg spiser sammen med familien min og vi har noenlunde variert kost… jeg tenker bare det er så rart at det er der fettet legger seg, og resten av kroppen ser bra ut. Jeg vil fjerne dette…

Du forbrenner karbohydrater først, fettforbrenning starter ikke før karbohydratene er forbrent.

Anonymkode: f5401...41c

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen har muskelminne, så er bra du har vært aktiv før👏 Gi gass med trening, HIIT trening er også viktig å få inn i tillegg til styrke! Det er aldri for sent🙏

Anonymkode: a86a3...3fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...