Gå til innhold

Barnemark i barnehagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk melding om et tilfelle av barnemark på avdelingen barnet mitt går på rett før ferien. Virker ikke som barnet mitt har tegn til noe enda, men er det lurt at vi alle tar en kur for å forsikre oss? 

Anonymkode: 6b688...278

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Vent på symptomer. 

Anonymkode: 1b3bc...ffa

• Liker 1
Skrevet

Æsj. Enig over her. Men hadde tatt en vask av alt som var med i bhg, osv med en gang jeg fikk beskjed.

Anonymkode: 50528...df9

Skrevet

Å behandle unødvendig vil vel bare bidra med å utvikle resistens på sikt… 

det er jo ikke sikkert dere får det. Vi har fått melding om barnemark og mye annet grums opp gjennom, aldri fått noe av det uansett. 

Anonymkode: c3628...745

• Nyttig 1
Skrevet

I de tilfellene har jeg tatt alt av sengetøy på kokvask og er veldig nøye på håndvask og renhold generelt. Følger også nøye med på om barna viser tegn til mark. Har så langt ikke fått det. Tenker at det ikke er lurt å drive med kur sånn i tilfelle, er redd det da ikke har effekt om vi skulle få behov for det. Har en flaske med den medisinen i skapet, sånn at jeg er klar om vi skulle oppdage noe

Anonymkode: cc5df...84f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I de tilfellene har jeg tatt alt av sengetøy på kokvask og er veldig nøye på håndvask og renhold generelt. Følger også nøye med på om barna viser tegn til mark. Har så langt ikke fått det. Tenker at det ikke er lurt å drive med kur sånn i tilfelle, er redd det da ikke har effekt om vi skulle få behov for det. Har en flaske med den medisinen i skapet, sånn at jeg er klar om vi skulle oppdage noe

Anonymkode: cc5df...84f

Hva slags tegn..

Anonymkode: 4cf2d...e7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva slags tegn..

Anonymkode: 4cf2d...e7c

Rektal kløe. Kan også se mark i avføringen om det er kommet langt. De er små og hvite..... De kommer også ut av anus på kvelden og legger egg.. hilsen en mamma som behandlet hele familien for kort tid siden.

Anonymkode: e0ffd...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...