AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #21 Skrevet 29. desember 2025 Gottman, psykologen som er ekspert på parterapi og mener han kan se om par kommer til å holde sammen eller ikke skriver masse om det å himle med øynene til noen man er sammen med. Du bør lese om det. Bare Google "gottman rolling eyes". Anonymkode: 015ed...d83
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2025 #22 Skrevet 29. desember 2025 For meg er det å himle med øynene ekstremt respektløst og det trigger meg skikkelig. Ta en god prat i morgen og så sier dere begge unnskyld og slutter med hver deres «last». Anonymkode: db727...177 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #23 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 28.12.2025 den 19.45): Jeg synes himlingen er like ille. Psykisk vold Anonymkode: 9000b...214 Psykisk vold er altså alt som kan oppleves sårende/ugreit for partner? Om mannen min himler med øynene fordi jeg INSISTERER på å ha rett, og jeg ikke klarer å legge fra meg diskusjonen (si en totalt praktisk diskusjon, ikke emosjonell). Er det psykisk vold? Det er jo en normal reaksjon i enkelte tilfeller hvor man diskuterer seg blå, eller får en urimelig kommentar. Syns det blir veldig feil for de som faktisk blir utsatt for psykisk vold, at man skal klassifisere de minste ting for psykisk vold. Psykisk vold er kontroll, sinne, manipulering, nedsettende ord - systematisk og med hensikt. Er da vitterlig ikke psykisk vold om noen i en opphetet diskusjon kaller den andre for en «jævla kverrulant». Det er ufint og umodent, men ikke psykisk vold Anonymkode: 11dde...d56
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2025 #24 Skrevet 30. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 28.12.2025 den 19.52): Det var dumt av meg jeg vet det. Anonymkode: 8a8fa...419 Å himle med øynene er vel som å si «herregud», det er ikke så ille. Å kaste ting er uakseptabelt. Men han mente kanskje ikke å kaste den, og iallfall ikke hardt? Var det noe han hadde i hendene allerede? Og kastet uten overlegg ingen frustrasjon? Anonymkode: de28a...273
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå