Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stod å diskuterte noe med min mann  også himlet jeg med øynene da han sa noe fordi jeg er sliten av denne problemstillingen. Han ble sikkelig sint og kastet en plastikk stav på meg  hardt jeg fikk merke av den etterpå. Det var sikkert dumt av meg og himle med øynene. Nå har han gått og lagt seg og er sint på meg.  Jeg er satt ut 10 år sammen så gjør han dette nå. Vi har 2 barn sammen og den ene var grunnen ril denne diskusjonen.

Anonymkode: 8a8fa...419

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke.

Jeg ville ikke levd sammen med en som kastet ting på meg.

Anonymkode: c5d90...10a

• Liker 6
Skrevet

Nei, at han er voldelig er ikke din skyld. Vold er aldri greit i et forhold, hadde vurdert å gå fra ham. 

• Liker 4
Skrevet

Du mener at å himle med øynene er god nok grunn til å begå vold?

Anonymkode: b766c...186

• Liker 3
Skrevet

Nei ikke din skyld...men regner med at dette ikke er deres første krangle?

Skrevet

Jeg synes himlingen er like ille. Psykisk vold

Anonymkode: 9000b...214

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
mommyaka skrev (1 minutt siden):

Nei ikke din skyld...men regner med at dette ikke er deres første krangle?

Han har aldri vært voldelig før eller kastet noe på meg. Vi har kranglet før så klart

Skrevet

Gjør klar for "jeg hadde gått" invasjon.

Anonymkode: a07d4...296

• Liker 1
Skrevet

Nei TS. Ikke din skyld. Himling med øynene er ikke så fint det heller, men er ingen grunn til en slik reaksjon. Dette ligger alene på han.

Anonymkode: d52bb...01b

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var dumt av meg jeg vet det.

Skrevet

Helt uakseptabelt og dette TS skal du være intelligent, kompetent og ressurssterk nok til å forstå selv. 

Herregud, dere har barn. Folk som har ansvar for barn skal vite at vold ikke er greit. 

Anonymkode: 945bb...3a1

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært en dame som kastet en tallerken ville det vært mannen sin skyld, men dette er ikke din skyld nei. Forferdelig gjort av mannen. 

Anonymkode: 12b1e...08f

Skrevet

Ja, det er åpenbart både dumt og - ikke minst - nedlatende å velge å himle med øynene. Vi bør ha som mål å ikke velge å behandle de vi påstår er våre «nære og kjære» (partner og barn) dårligere enn vi ville ha behandlet en kollega. Hva tror du hadde skjedd om du valgte å himle med øynene i et jobbmøte? Det ville ikke ha gått deg godt. Du villee ha forventet - og fortjent - oppvask.

Det sagt så er ingen nedlatende adferd en tillatelse til å velge å ty til vold. Som er det din partner gjorde.

Jeg mistenker i alle tilfeller at dere har et gjensidig giftig og voldelig (psykisk vold er også vold) forhold. Avslutt forholdet. For barna sin del. Fordi de fortjener en oppvekst uten vold (både den fysiske og den psykiske typen) både foreldrene mellom og rettet mot dem selv.

Anonymkode: 4001e...d5f

• Liker 2
Skrevet

Gud folk er så dramatiske! Ikke rart at barn må vokse opp i ødelagt hjem når folk overdriver så ekstremt. 
Det er vel ikke første gangen du har vist respektløshet ved å himle med øynene til det han har å si. Hva med å lytte i stedet? 
selvfølgelig skal man ikke kaste ting, men store følelser kan vise seg i dumme handlinger i affekt, og så lenge det ikke er et fast mønster, en villet handling eller faktisk vold, så ro ned reaksjonen. 
Om du gjør noen så ekstremt forbanna at de handler på måter man ikke kjenner dem igjen i, så kan man også ta en titt på seg selv i situasjonen. 

Anonymkode: caa09...3c8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det var dumt av meg jeg vet det.

Kan du ikke be om unnskyldning? Og forklare hvordan du føler?

Skrevet

Hva med å ta anledningen som en god push til å ta kontakt med FVK for å lære dere og krangle bedre?

Dette var første gang det ble sånn - og dere har barn. 

Skrevet

Jeg har aldri himlet med øynene overfor partneren min, men hvis jeg hadde gjort det, hadde mannen min klart å håndtere sin egen irritasjon uten å kaste ting på meg (!). 

Å himle med øynene er 1/100 på skalaen. Å kaste ting med vilje er 85/100. Ikke sammenliknbart. 

Jeg hadde faktisk gått på dagen. Vi har vært sammen i 23 år og han har aldri mistet kontrollen på en slik uakseptabel måte. 

Anonymkode: 69d25...99f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har aldri himlet med øynene overfor partneren min, men hvis jeg hadde gjort det, hadde mannen min klart å håndtere sin egen irritasjon uten å kaste ting på meg (!). 

Å himle med øynene er 1/100 på skalaen. Å kaste ting med vilje er 85/100. Ikke sammenliknbart. 

Jeg hadde faktisk gått på dagen. Vi har vært sammen i 23 år og han har aldri mistet kontrollen på en slik uakseptabel måte. 

Anonymkode: 69d25...99f

Spørs om du hadde gjort det. Er lett for oss å sitte å si slikt. Men å bryte opp en familie ene og alene på grunn av den situasjonen, det tror jeg de ferreste av hadde gjort.
Det var helt klart over streken av han, men det var første gang - og forhåpentligvis siste. Å gå rett til skilsmisse, om det ikke før har vært i hennes tanker - det tror jeg ikke TS vil klare. 
Det beste er å be om unnskyldning selv, snakke med han om det og evt vurdere sinnemestring 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Himler med øynene og gidder ikke spørre hvordan du kan mene at det er psykisk vold, du må ha levd et veldig beskyttet liv 😳

• Nyttig 1
Skrevet

Ehhh, dette er vold. Han er fortsatt sint på deg fordi dersom han ber om unnskyldning og legger seg flat nå innrømmer han også å ha gjort noe galt. Han har påført deg fysisk smerte og lagd et merke på kroppen din og er «fortsatt sint». Ta bilde av merket og spar det. Det kan dessverre komme mer…

Anonymkode: 0c453...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...