Gå til innhold

Grønnsaker til ribbe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva serverer man til ribbe? Noe annet enn surkål og rødkål. Og poteter. Kokte grønnsaker? Har ikke laget eller spist ribbe så mye før, så må spørre dere eksperter ;) 

Anonymkode: 1b7ec...743

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Epler, svisker, rosenkål 

Anonymkode: 8c2e3...988

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi gjør det enkelt. Rosenkål, gulrøtter og poteter. 😅 kokt. 

Anonymkode: 9fdea...e5c

• Liker 2
Skrevet

Her har vi gulrøtter og rosenkål,i tillegg til surkål. Kanskje ikke tradisjonelt,men ungene liker ikke surkål. 

Anonymkode: 10436...fb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva serverer man til ribbe? Noe annet enn surkål og rødkål. Og poteter. Kokte grønnsaker? Har ikke laget eller spist ribbe så mye før, så må spørre dere eksperter ;) 

Vi serverer gulerøtter 

Skrevet

Takk for raske og gode svar!

Har en grønnsaksblanding med rosenkål, prøver med den :D

Skrevet

Serverer rosenkål og gulrot i tillegg til det du selv nevner + tyttebærsyltetøy. Altså; Ribbe, grov pølse eller julepølse etc., medisterkaker, poteter, gulrot, rosenkål, tyttebærsyltetøy (mange har også svisker) + saus.  
I sausen har jeg kraft fra ribben, som vi steker i ovn med f.eks gulrøtter, løk, hvitløk, stangselleri og persillerot (og salt og pepper). 

Anonymkode: fb43b...059

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Serverer rosenkål og gulrot i tillegg til det du selv nevner + tyttebærsyltetøy. Altså; Ribbe, grov pølse eller julepølse etc., medisterkaker, poteter, gulrot, rosenkål, tyttebærsyltetøy (mange har også svisker) + saus.  
I sausen har jeg kraft fra ribben, som vi steker i ovn med f.eks gulrøtter, løk, hvitløk, stangselleri og persillerot (og salt og pepper). 

Glemte surkål/rødkål - som er en selvfølge 😊

Skrevet

Vi serverer rosenkål, gulrot, blomkål og brokkoli 

Skrevet
Leo skrev (15 minutter siden):

En "julete" salat. Inspirert av denne for eksempel. 

Du må betale for å se den oppskriften.  

Anonymkode: 1f3f7...e1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må betale for å se den oppskriften.  

Anonymkode: 1f3f7...e1a

Beklager. Jeg laget den en gang før det ble betaling, så jeg så ikke at det var det nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Gulrøtter og erter har vi alltid til. 

Anonymkode: 93493...e2c

Skrevet

Det er ikke så nøye akkurat hvilken oppskrift man bruker på julesalat. Det viktigste er at den balanserer fettet og saltet i julematen med syre, sødme og gjerne litt "krønsj".  Gratis oppskrift på julesalat.

Skrevet

Jeg bruker salat og ovnsbakte grønnsaker (gulrot, brokkoli og rosenkål).

Skrevet

Hos oss hører erterstuing med. 

Anonymkode: 4408f...1ca

Skrevet

Hos oss serveres det kokt rosenkål og brokkoli, i tillegg til surkål. Brokkolien egentlig fordi boen av oss ikke likte rosenkål som barn, og så har den bare blitt værende.

Anonymkode: f5a3d...375

Skrevet

Jeg steiker rosenkål. Så har jeg eple i tillegg. 

Anonymkode: 02a10...92d

Skrevet

Rosenkål er et must, men den MÅ være ovnsstekt eller stekt i panne. Det er så mye bedre enn vanlig kokt. Hvis jeg skal steke i panne gir jeg den en lite oppkok først. Det enkleste er å legge den på stekebrett, ha på olje salt og pepper og steke i ovenen 💚

Anonymkode: 06e25...fc0

• Liker 3
Skrevet (endret)

Stekt rosenkål.
Kokt er fælt.

Kjøp fersk rosenkål.
Del i 2 og stek på høy varme, tilsett honning og juicen fra en klementin. (alternativt litt appelsinjuice eller annen juice. Det er syre du vil ha men klementin gir best smak etter min mening)
Rør rundt til det er ferdig.
Tar totalt 10 min ink kutting av rosenkål og steking.

Edit: Jeg gjør dette mens ribba hviler.
da er den ennå god og varm når du serverer den.

Endret av Slarti
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...