Gå til innhold

Uforglemmelige forestillinger og konserter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poster denne i Kultur fordi konserter er en kulturell opplevelse. Gjerne flytt hvis den ble postet feil. :)

Lurer på om dere har noen konserter eller forestillinger dere liker og som dere gjerne ser klipp av for minnenes del.

Jeg var ikke på denne konserten men så på livestreamen som gikk mens den holdt på: Lady Gaga i Copacabana (Brazil), 3. mai 2025:

Her er det så mye som foregår at det alltid er noe å se på. Synes alle som var med på å gjøre det til en god forestilling ser ut som de har det gøy, og alle er med! Elsker å se hvor engasjerte publikum var også. Stemningen ser magisk ut!

Liker henne fordi jeg mener hun er en av de bedre artistene i vår tid! Kreativ, lidenskapelig og dedikert til det hun holder på med. Setter også pris på at hun er flink til å gi ros til alle deler av produksjonen. Fra dansere og DJer til sikkerhetspersonale og arrangører.

Dette var også en konsert med omtrent 2,5 millioner mennesker til stede! Som er verdensrekord for oppmøte til en kvinnelig artist.

Anonymkode: 66ddd...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min første konsertopplevelse var Backstreet Boys Millennium turneen, da de var i Oslo i 99. Hele publikum (inkludert sitteplassene) sto og danset og sang med hele kvelden, jeg var 7 år gammel, og fra det øyeblikket har jeg elsket å gå på konserter. 

Anonymkode: 2adaa...295

Skrevet

Min beste konsertopplevelse var med Kari Bremnes. For en dame! Det var bare bandet, henne og historiene hennes på scenen og det var en sann fryd. 

Anonymkode: 59790...4ab

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min første konsertopplevelse var Backstreet Boys Millennium turneen, da de var i Oslo i 99. Hele publikum (inkludert sitteplassene) sto og danset og sang med hele kvelden, jeg var 7 år gammel, og fra det øyeblikket har jeg elsket å gå på konserter. 

Anonymkode: 2adaa...295

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Min beste konsertopplevelse var med Kari Bremnes. For en dame! Det var bare bandet, henne og historiene hennes på scenen og det var en sann fryd. 

Anonymkode: 59790...4ab

Høres gøy ut! Finnes det noen klipp av disse??? :)

Anonymkode: 66ddd...443

Skrevet

Nightwish - End of an Era, den siste konserten deres med Tarja som vokalist. Den har jeg sett mange ganger på YouTube, en stund siden sist jeg så på den.

Ellers er en av mine beste konsertopplevelser Roger Waters på Telenor Arena 2018. Skulle ønske jeg var gammel nok til å oppleve Pink Floyd i sin helhet. Legger ved et klipp, har ikke sett det selv.

Skrevet

Beste konsertopplevelse var Arcade Fire på Roskilde 2007 i tidenes regnvær, men musikk og stemning som varmet (Har ikke opptak fra konserten, men her er noen go'biter)

AnonymBruker
Skrevet

The Offspring i gjørma på Kalvøya i 1995. 
Og Uld i Oslo Konserthus desember i fjor. 

Anonymkode: d0300...55f

AnonymBruker
Skrevet

Eric Clapton på Romsdalsmuseet i Molde i 1997

Sting samme sted i 2006.

Stevie Wonder i Molde i 2004.

Av nyere opplevelser er Ed Sheeran på Ullevaal stadion i fjor sommer høyt oppe på listen.

Anonymkode: fe98a...786

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...