AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #61 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er mann og sover til 12. Kona står opp 6. Hun er a-menneske og gjør husarbeid om morgenen, mens jeg er b-menneske, og shiner huser hver kveld. Alle fornøyd her. Anonymkode: 16f63...c65 Høres ut som dere bruker tiden mellom kl 12 og 18 på å rote Siden dere rydder hver morgen og kveld. Anonymkode: d2067...709 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #62 Skrevet 28. desember 2025 Vi var uheldige, og ble en lavenergifamilie. Hun med Fibromyalgi, jeg med stoffskiftet, og en av sønnene er slik som ts beskriver, etter at han hadde kyssesyken i 8.klasse. Vi skilte lag, og bra er det. Mye bedre å fokusere på eget liv, og å være sammen med andre, når overskuddet tillater det. Ta; Jeg lurer på hvor gamle dere var, og hvor lenge han hadde hatt problemer, da dere møttes? Jeg kjenner forresten flere som har senskader etter sykdom i barneårene, og det er en gjenganger at det er vanskelig å bli tatt på alvor. Mye enklere å få hjelp, hvis det er noe som er håndfast og nylig. Det er bortkastet for hele kg å fortelle hva han må gjøre. Det er hun som må handle utfra egen opplevelse av problemet. Det handler trolig om aksept, eller brudd. Jeg ville brutt. Anonymkode: bc2c1...4cb 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #63 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi var uheldige, og ble en lavenergifamilie. Hun med Fibromyalgi, jeg med stoffskiftet, og en av sønnene er slik som ts beskriver, etter at han hadde kyssesyken i 8.klasse. Vi skilte lag, og bra er det. Mye bedre å fokusere på eget liv, og å være sammen med andre, når overskuddet tillater det. Ta; Jeg lurer på hvor gamle dere var, og hvor lenge han hadde hatt problemer, da dere møttes? Jeg kjenner forresten flere som har senskader etter sykdom i barneårene, og det er en gjenganger at det er vanskelig å bli tatt på alvor. Mye enklere å få hjelp, hvis det er noe som er håndfast og nylig. Det er bortkastet for hele kg å fortelle hva han må gjøre. Det er hun som må handle utfra egen opplevelse av problemet. Det handler trolig om aksept, eller brudd. Jeg ville brutt. Anonymkode: bc2c1...4cb Jeg er delvis enig i det du skriver hvis han hadde lagt seg i normal tid i ferien og sovet til kl 14. Da er det jo tydelig at han er sliten. Men det ser o ut som at hovedproblemet akkurat nå er at han legger seg på morran. Jeg har som tidligere nevnt ME og seøv de nettene detblir lite søvn pga ulike årsaker, så står jeg opp ned de andre. Så legger vi plan for dagen og får onn noen sovepauser for meg. Men det er etter netter uten søvn omtrent (sykt barn feks). Barna først! Anonymkode: 89c19...b62 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #65 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Se bort fra alle alvorlige diagnoser. Han blir sliten av å være hjemme med kjerringa. Kjenner på dette selv, gjør alt for å tilbringe minst mulig fysisk og emosjonell tid med henne. Samtidig står hun å maser. For en kjerring. Anonymkode: 385e4...e9c Ja, stakkars mann. Jeg ordner hele famillielogistikken mens han er på en jobb han har elsket de siste 15 årene. Så han er borte hjemmefra fra kl 0545 til 1700. Han jobber gjerne overtid, trener 3 dager i uka, dyrker hobbyen sin fast hver torsdag etter jobb. Men jeg ordner med å kjøre barn til barnehagen/skole, middag, aktiviteter ,hus og hjem. Jeg tar med barna på weekend og hele uker for at han skal jobbe og har kvelder og helger for seg selv. Så om han unngår og er sliten pga kjerringa, ja da må han nok nesten blir alene 😊 Anonymkode: 39d68...6b3 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #66 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når legger han seg i ukedagene? Og når sovner han? Våkner han flere ganger om natten? Føler han seg uthvilt om morgenen? Sover han på sofaen etter jobb? Hender det at han sovner sittende på dagtid (f.eks. som tilhører ved lange jobbmøter). Anonymkode: 74378...c79 Han legger seg rundt 22, sovner en stund etter, da han skal på jobb og skal opp 0545. Føler seg ikke uthvilt i perioder. Sover som regel ikke etter jobb. Han har en fysisk tung jobb så sovner ikke sittende da han først sitter på jobb. Anonymkode: 39d68...6b3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #67 Skrevet 28. desember 2025 Jeg har bodd sammen med en slik mann, og det gikk til slutt ikke mer. Jeg var den som stod opp med barnet, fikk det i barnehage, dro på jobb, og kom hjem til et hus der ingen ting var gjort siden dagen før. Så da måtte jeg lage middag, vaske opp, og så kunne han til nød "underholde" barnet mens jeg gjorde disse tingene, samt bidra med litt aktivitet sammen med meg, til at barnet skulle legge seg. Etterpå gikk han opp for å fortsette å game gjennom hele kvelden og natta. Han var arbeidsledig da, og gjorde ingen ting for å skaffe seg ny jobb, for jobbene som ble utlyste "passet han ikke". Så det var jeg som bar økonomien i forholdet i tillegg til alt annet. Det gikk i nesten 2 år før jeg pakket sakene og dro. Anonymkode: 1bc8f...ea7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #68 Skrevet 28. desember 2025 skeiv-ostepop skrev (3 timer siden): Så still han ansvarlig for dette da? Be han kneble igjen når han er sur fordi han selv er seint ute. Slutt å vent på han. Gi han ansvar for ting og når det ikke blir gjort (eller blir gjort seint) så vær tydelig på at det er hans ansvar at det ikke ble gjort. Ungene lever fint uten en "perfekt" jul. Det er ofte vi foreldre som skaper de store forventningene og så sliter oss ut med å leve opp til de. Jo, klart barna lever fint uten en perfekt jul. Vi hadde besøk av 2 større barn hele julen, det må mat på bordet og på julaften kom det ytterligere 3 personer til oss for å feire, skulle tatt seg ut at jeg ikke gjorde ting for at maten skulle komme på bordet 😊 Utenom det har jeg fortalt at da må han stå opp før. Da må han ha på vekking. Anonymkode: 39d68...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #69 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Han legger seg rundt 22, sovner en stund etter, da han skal på jobb og skal opp 0545. Føler seg ikke uthvilt i perioder. Sover som regel ikke etter jobb. Han har en fysisk tung jobb så sovner ikke sittende da han først sitter på jobb. Anonymkode: 39d68...6b3 Hvor lenge ligger han våken? Det høres jo ut som at han får for lite søvn i hverdagene. Med en fysisk tung jobb og flere små barn, blir jo kroppen sliten. Om han ikke sovner før 2–3 timer etter leggetid, så får han jo altfor lite søvn så det er ikke rart at han prøver å «ta igjen søvn» i feriene. Anonymkode: 74378...c79
Sioux Skrevet 28. desember 2025 #70 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Men jeg ordner med å kjøre barn til barnehagen/skole, middag, aktiviteter ,hus og hjem. Anonymkode: 39d68...6b3 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi hadde besøk av 2 større barn hele julen /.../ Anonymkode: 39d68...6b3 Har dere 4 eller flere barn?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #71 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Søvnproblemene kom da ferien startet. Satt oppe til langt på natt med playstation, la seg som nevnt kl 5 også sover til 12-14 og sikkert også lengre om ikke vi skal ha selskap osv. Så har søvnrutinen bare sklidd ut deretter. Jeg vet bare med meg selv om jeg sover langt på dag at jeg ikke får sove kl 22 om jeg sover til 14.00. Da han skal på jobb må han opp kl 0545 og sovner jo da så klart til grei tid på kvelden. Anonymkode: 39d68...6b3 Så han har rett og slett snudd døgnet. Han får prompte snu det tilbake rett og slett. Så får du/dere passe på ved neste fri-periode, så han ikke gjør det igjen… selv sønn på 19 har skjønt at det ikke er lurt å snu døgnrytmen. Anonymkode: 0a960...9c5 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #72 Skrevet 28. desember 2025 Sioux skrev (4 minutter siden): Har dere 4 eller flere barn? 2 barn. Hadde 2 større barn på besøk i julen. Dermed 4 barn totalt i julen. Til vanlig har vi 2 barn, en på skole og en i barnehage. Anonymkode: 39d68...6b3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #73 Skrevet 28. desember 2025 Få han til å sjekke stoffskiftet sitt. Det kan føre til tretthet og insomnia Anonymkode: 78166...c67
MiominMio Skrevet 28. desember 2025 #74 Skrevet 28. desember 2025 Utbrent? Jeg var det for noen år siden og sov hele tiden. I tillegg var d vitamin nivået veldig lavt. Verdt å sjekke?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #75 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gidder du å være sammen med henne i det hele tatt da? Anonymkode: 55644...2b2 Så enormt mye styr å bryte forholdet og starte på nytt igjen. I tillegg spiller det økonomiske inn også. Selvfølgelig. Anonymkode: 385e4...e9c
Sioux Skrevet 28. desember 2025 #76 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 2 barn. Hadde 2 større barn på besøk i julen. Dermed 4 barn totalt i julen. Til vanlig har vi 2 barn, en på skole og en i barnehage. Anonymkode: 39d68...6b3 Skjønner. Kan det være han har et stort behov for å få stemplet ut i noen dager, og at han sto på og ordnet mye de to dagene før jul for å kunne få sløve med litt bedre samvittighet? Hadde det vært mulig å avtale at han skal få fullstendig fred resten av juleferien, og så skal du ha det samme neste helg?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #77 Skrevet 28. desember 2025 Blir han ikke litt flau over å lempe alt ansvar for barn og gjester i julen over på deg? Hva sier han selv til dette? Å bli sur fordi han er sent ute til kino og selskap som starter etter 12.00 i julen er jo barnslig. Også barnslig av voksen mann å sitte oppe og spille playstation til 05.00. Selv ikke våre ungdommer gjør dette. Det er hans ansvar å komme seg opp og være med dere, familien hans. Du får velge dine kamper om han ellers fungerer greit i hverdagen, men jeg ville tatt en prat om at selskap hos dere er uaktuelt om han ikke er med og drar lasset. Håper du får litt hviletid og. God jul 🎄 Anonymkode: aab4d...676 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #78 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge ligger han våken? Det høres jo ut som at han får for lite søvn i hverdagene. Med en fysisk tung jobb og flere små barn, blir jo kroppen sliten. Om han ikke sovner før 2–3 timer etter leggetid, så får han jo altfor lite søvn så det er ikke rart at han prøver å «ta igjen søvn» i feriene. Anonymkode: 74378...c79 Men han kan ikke klare å "ta igjen søvn" når han legger seg på morgenkvisten! Jeg tolker ikke å sovne etter "en stund" som 2-3 timer senere. Det er "flere timer". En stund tenker jeg er innenfor timen. Uansett så kan han legge seg tidligere. Mange småbarnsmødre legger seg før kl 2100 flere dager i uken for å få nok søvn. Anonymkode: 89c19...b62 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #79 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, stakkars mann. Jeg ordner hele famillielogistikken mens han er på en jobb han har elsket de siste 15 årene. Så han er borte hjemmefra fra kl 0545 til 1700. Han jobber gjerne overtid, trener 3 dager i uka, dyrker hobbyen sin fast hver torsdag etter jobb. Men jeg ordner med å kjøre barn til barnehagen/skole, middag, aktiviteter ,hus og hjem. Jeg tar med barna på weekend og hele uker for at han skal jobbe og har kvelder og helger for seg selv. Så om han unngår og er sliten pga kjerringa, ja da må han nok nesten blir alene 😊 Anonymkode: 39d68...6b3 Gode forbilder til kommende svigerdøtre og sønner + barnebarn. Damer rydder, fikser og ordner. Mens menn bare kan gå på jobb, komme hjem og få alt servert. Smart... Og vi lurer på hvorfor 19 åringer ikke vet hvordan man koker ei potet, bytter på senga, rydder og går ut med søpla. 🙄🙄🙄 Anonymkode: 6ab18...160 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2025 #80 Skrevet 28. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å ha hatt kyssesyken tidligere, spesielt menn, flere som har endt opp med ME senere i livet. Jeg har 2 kompiser hvor det er tilfellet, bare sånn apropos. Anonymkode: 32516...8d1 Det samme skjedde med meg. Fikk kyssesyken som 18-åring og ble aldri den samme igjen. Depresjonen startet rett i etterkant og har slitt i 10 år nå. Anonymkode: 98796...385
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå