Gjest Ufattelig forelska kvinne Skrevet 25. november 2002 #1 Skrevet 25. november 2002 Hvordan fikk dere mannen deres til å fri? hadde dere hinta lenge om det eller hinta han? Ble dere overraska over frieriet? Er på leiting etter tips om hint til min elskede, for vil så gjerne at han skal fri til meg! Jeg er helt sikker på at han vil, men han er av den træge typen, kan jeg få venner eller noen til å hinte sånn forsiktig eller er det bare dumt...? :oops:
monja Skrevet 25. november 2002 #2 Skrevet 25. november 2002 Min har ikke fridd han :x Jeg bare masa og masa og masa og masa.........så ble det :D
Våryr Skrevet 25. november 2002 #3 Skrevet 25. november 2002 Jeg har hinta om det ganske lenge, men så hadde det en årsak også da: han heter Sondre, er 7 mnd og sover søtt i sin seng. Meningen var å gifte seg først, og SÅ starte familie - men min kjære ventet på den perfekte anledningen som tok sin tid før den dukket opp. I ettertid har jeg fått vite at han var i ferd med å fri til meg ca. 1/2 år før lillegutten vår ble skapt, men da ble stemningen ødelagt av utenforstående. Her er en idé: hvorfor frir du ikke selv? Hvis du ikke er en tradisjonsfreak som meg, er det bare å hoppe i det. Og er du som meg, må du godta at han tar sin tid...
Imax Skrevet 25. november 2002 #4 Skrevet 25. november 2002 Vokn opp! Du lever i 2002. Noen menn er ikke "frier-typen", og vi kvinner krever likestilling i ALT, bortsett fra på dette! Fri til din mann, hvis du vil gifte deg. Det kan bli minst like romantisk som om han gjør det for deg! Personlig var avgjørelsen vår mer som Monja beskriver, jeg trampet hardt i gulvet og sa HAN FIKK F.. BESTEMME SEG! Neida, det var satt litt på spissen. Men det ble ikke noe frieri og ingen forlovelse (jeg ville uansett ikke forlove meg), men vi ble enige om en dato vi ville gifte oss på. Så neste sommer er det vår tur! Husk på hva du egentlig vil: Vil du han skal fri eller vil du gifte deg med ham? Det er ikke alltid vi kan få begge deler!!!
Louise73 Skrevet 25. november 2002 #5 Skrevet 25. november 2002 Jeg får si som Monja, jeg bare hintet og maste og til slutt så ble vi enige om det. Litt kipt sånn sett. Mannen hadde en slags sær formening om at et frieri måtte være på en veldig spesiell plass som Galhøpiggen e.l. Eier ikke fantasi jo..... uansett er nå datoen satt og vi gleder oss begge. :kgsmil: Louise73
Montezuma Skrevet 25. november 2002 #6 Skrevet 25. november 2002 Mannen overrasket med frierferd til Trøndelag . Med Midnattsopera inkludert. Visste ikkeno' jeg! :-)
Karoline Skrevet 26. november 2002 #7 Skrevet 26. november 2002 Jeg kom med et ultimatum, syns at to år som forlova og samboer var nok, uten noen konkrete bryllupsplaner - så nå gifter vi oss noen dager før toårsdagen for forlovelsen.
Augustbrud02 Skrevet 26. november 2002 #8 Skrevet 26. november 2002 Min mann gav meg klar beskjed tidlig i forholdet vårt om at det å fri var mannens oppgave (noe jeg er helt enig i) og at hvis jeg maste ble det ikke noe av. Frieriet kom derfor helt overraskende, og det var nettopp det som gjordet det så romantisk. Men uansett er det vel ikke noe i veien for å diskutere det å gifte seg med han du er sammen med? På den måten finner man jo ut hvor begge står i forholdet og kanskje det ender med frieri?
Gjest Madden Skrevet 26. november 2002 #9 Skrevet 26. november 2002 Jeg gjorde det klart for ham at det blir ingen familieforøkelse (...foruten flere katter da kanskje...) uten at vi gifter oss...og da var han kjapp gitt!! (babysjuk han da... ) så nå er datoen satt og vi gleder oss masse! Vet om mange som har fridd til typen, og synes det er kjempetøft gjort!! Jeg er av den litt gammeldagse typen jeg da.. som vil at det skal komme fra kara og som lyn fra klar himmel! (Jeg trodde faktisk at min tilkommende var blitt alvorlig syk jeg da han skulle til å fri..så var det bare fordi han var så nervøs! stakkars mann...)
wok Skrevet 27. november 2002 #10 Skrevet 27. november 2002 Å fri.... jeg synes det er litt rart at dere ønsker at det skal komme som lyn fra klar himmel. Jeg synes å gifte seg, for ikke å snakke om å bestemme seg for å få barn, er så viktig at det ikke bør komme som lyn fra klar himmel i en superromantisk setting der det ikke blir rom for å tenke nøye gjennom saken, man bar må med tårer i øynene svare hulkende JA. For oss er det en avgjørelse som vokste fram, vi forlovet oss etter at vi hadde kjøpt tomt der huset vårt skal bygges. Vi ville begge satse på hverandre. Da vi satt ringene på fridde kjæresten min, men vi satte ikke dato før en stund seinere. Men det er en avgjørelse som vi har tatt sammen, det er ingen av oss som husker hvem som tok opp temaet først. Jeg må nok innrømme at jeg er mer praktisk enn romantisk, selv om jeg blir litt revet med av planleggingen. Men jeg har aldri drømt om rosaromantisk frieri og bryllupet med "bløtkakekjole" og mendelsonmarsjen...
Augustbrud02 Skrevet 27. november 2002 #11 Skrevet 27. november 2002 Å fri.... jeg synes det er litt rart at dere ønsker at det skal komme som lyn fra klar himmel. Jeg synes å gifte seg, for ikke å snakke om å bestemme seg for å få barn, er så viktig at det ikke bør komme som lyn fra klar himmel i en superromantisk setting der det ikke blir rom for å tenke nøye gjennom saken, man bar må med tårer i øynene svare hulkende JA. Men er ikke dette med bryllup noe faktisk så og si alle tenker igjennom i et forhold uansett? Vi hadde pratet litt om det og visste at vi begge ønsket det, men allikevel var det jo en kjempeoverraskelse at han fridde når han gjorde. Inni meg visste jeg godt hva jeg kom til å svare på et frieri, selvom det kanskje kunne være langt unna. Jeg tror de aller fleste tar stilling til slike ting selvom man kanskje ikke snakker høyt og sammen om det bestandig. Og er man i et forhold og har det bra, er det ikke naturlig i at det ender med et giftemål?
Tvilling76 Skrevet 27. november 2002 #12 Skrevet 27. november 2002 Jeg begynte vel å hinte frempå allerede for 2 1/2 år siden. Nevnte det sånn med javne mellomrom, men så har jeg ikke nevnt noe med ett ord i år, og vips 9. juli fridde han. :-) Han var så nervøs stakkars. Var redd jeg ikke ville si JA siden jeg ikke hadde nevnt noe på en stund... Der lurte jeg han Så 9. august neste år er det vår tur til å stå foran presten. Og vi stoor koser oss i planleggingen. Det morsomme er at han kanskje er mer ivrig enn meg (ihvertfall enn hva jeg gir uttrykk for, så takk kjære KG for at jeg klarer å holde beina på bakken enn så lenge... ) Lykke til!
Engel Skrevet 27. november 2002 #13 Skrevet 27. november 2002 Vi snakket tidlig om forlovelse vi, sa at vi skulle forlove oss når begge var ferdige med studiene. Og det gjorde vi, uten noe frieri. Vi bare fant en dato, kjøpte ringer og feiret med romantisk middag hjemme hos oss selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå