AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Er det noen som har klart å bli kvitt med hjelp av skadedyrfirma i leilighet? Jeg har hatt en runde i juli, en ny runde nå. Borettslaget vil ikke gjøre noe med det, selv om jeg er sikker på at det er i flere leiligheter da jeg ikke blir kvitt det. Tips takk, blir sprø. Har tettet alt av lister, hva mer bør jeg gjøre? Anonymkode: 9f882...696
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Ja, men hele blokken må behandles, eller hjelper det ikke. Jeg fant i min leilighet, sa fra til styreleder som kontaktet skadedyrsfirma, og så kartla de hele blokken med flere feller i hver leilighet. Deretter var de rundt og la ut gift i alle leiligheter på samme dag, tok ca 15 min pr enhet. På forhånd hadde alle fått beskjed om å rydde opp fra gulvet og dra møbler ut fra veggene (ikke tunge bokhyller, men sofa, bord og stoler) slik at de kom til alle lister. Så er det viktig at det ikke støvsuges langs listene første mnd etterpå, for da forsvinner giften. Nå er det halvannet år siden, og ingen har observert kre siden. Men å bare ta en leilighet hjelper ingenting, det er nødvendig med felles innsats. Anonymkode: 70f4b...59d 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Skrevet 3 timer siden Takk for svar! Må vel pushe på borettslaget. De mener det er boenhetenes ansvar. Det handler nok om at de ikke gidder å bruke penger på det. Anonymkode: 9f882...696
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er det noen som har klart å bli kvitt med hjelp av skadedyrfirma i leilighet? Jeg har hatt en runde i juli, en ny runde nå. Borettslaget vil ikke gjøre noe med det, selv om jeg er sikker på at det er i flere leiligheter da jeg ikke blir kvitt det. Tips takk, blir sprø. Har tettet alt av lister, hva mer bør jeg gjøre? Anonymkode: 9f882...696 Ja, de la ut gift og på et par uker var de vekk. Anonymkode: 5e103...f78 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, men hele blokken må behandles, eller hjelper det ikke. Jeg fant i min leilighet, sa fra til styreleder som kontaktet skadedyrsfirma, og så kartla de hele blokken med flere feller i hver leilighet. Deretter var de rundt og la ut gift i alle leiligheter på samme dag, tok ca 15 min pr enhet. På forhånd hadde alle fått beskjed om å rydde opp fra gulvet og dra møbler ut fra veggene (ikke tunge bokhyller, men sofa, bord og stoler) slik at de kom til alle lister. Så er det viktig at det ikke støvsuges langs listene første mnd etterpå, for da forsvinner giften. Nå er det halvannet år siden, og ingen har observert kre siden. Men å bare ta en leilighet hjelper ingenting, det er nødvendig med felles innsats. Anonymkode: 70f4b...59d Det hjalp hos meg og her er det utett mellom boligene. Anonymkode: 5e103...f78 1
TBL12 Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Borettslagets husforsikring kan i noen tilfeller dekke behandling mot skjeggkre. Om det dekkes er det gjerne en egenandel som må betales, men bare en egenandel for behandling av alle leilighetene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå