Gå til innhold

Nyttårsaften

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det også en hund man skal ta hensyn til.

Anonymkode: c5944...5aa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn 13 og 7 år. Siste 13 årene har vi 4 pluss bestemor feiret nyttårsaften. Vi koser oss med middag, dessert og slapper av.

Det er jo hva du legger opp til selv.  Trenger ikke å ha så høye forventninger 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva skal dere med barn på nyttårsaften? Vi har 3 barn fra 3-10 år og en hund. Dessverre ingen å feire med. Jeg vet dette skuffer ungene. De vil jo gjerne at det skal være en fest med gjester. 

Det er fristende å reise bort, men med en hund så blir det fort mer utfordrende. 
Jeg ønsker bare ikke at det skal være en kjip feiring for ungene 😔

Anonymkode: 433b2...b4a

Dere er 5 personer? 
Da er det jo bare å lage en fest for fem!

Få barna til å lage bordpynt og bordkort. 

Kanskje noen kan brette servietter?

De kan lage en spilleliste og velge spill dere kan spille. 

Og så er det lurt at alle lufter hunden godt før klokka 18. 

Da starter folk å skyte opp fyrverkeri.

• Liker 2
Skrevet

Vi bor langt ut på landet. Vi kjører inn til nærmeste by for å se felles oppskyting av kommunen på ettermiddagen. Vi har 3 barn. 
Deretter kjører vi å besøker min mor som sitter alene på nyttårsaften. Spiser lunsj der. 
Så kjører vi hjem på kvelden til leggetiden til de minste. Så har vi kjøpt fyrverkeri som mannen min skal fyre opp sammen med eldste mann. 
Jeg skal lage middag hjemme og kose oss med barna 🙂 

Anonymkode: fab25...e9d

• Liker 1
Skrevet

Kan vel be noen til dere?  Og hvorfor forventer ungene fest? 

Vi har aldri hatt fest på nyttårsaften.  Men svigerforeldre har vært her og en nabo som bor alene. Vi serverer middag, koser oss med å prate, spille brettspill og høre på musikk. Svigerforeldre mine drar ved 21.30. Så da har det vært oss, ungene og naboen til midnatt og da har vi gått ut, skytter opp noen raketter og naboen gått hjem

Anonymkode: 9ff9f...488

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hvis dere ønsker å feire med flere, hvorfor inviterer dere ikke folk på besøk? Hvert år svømmes KG over av tråder med folk som ønsker å feire sammen med noen, men ikke gjør det fordi ingen har invitert dem. Hvorfor tar ikke folk ansvar og inviterer selv? 

Jeg skal feire med venner, for at det blir enkelt for vertskapet tar alle med litt hver til et felles bord. De steker kalkun, noen lager tilbehør, noen dessert, noen tar med snacks og alle tar med drikke og stjerneskudd. Vi er i 40- årene, barn fra 4-20 (men de eldste kommer nok ikke til å være med).

Anonymkode: fd44c...756

Vi har invitert, mange.. Men stort sett alle rundt oss har faste planer, og vi har dessverre ikke kommet oss inn i en slik steam, da vi fikk barn tidlig, og de som da var vennene våre festet nyttårsaften, og det ble vanskelig for oss. Nå har vi ikke så mange nære venner

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pleier å invitere, eller dra til, en annen barnefamilie. Det må da være noen dere pleier å omgås på den måten? Veldig kjekt for barn - og særlig voksne da barna blir underholdt. 

Anonymkode: ff009...7f8

Nei, dessverre ingen som ikke har planer fra før, det er ikke at vi ikke har vært tidlig ute heller, men folk har faste planer..

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere pleid å ha/være på fest siden ungene forventer det? 

Anonymkode: 6dd5e...ba8

Ja, vi har alltid besøk eller er på besøk, om det er familie eller venner. Men familien har andre planer i år, de vennene vi feiret med gikk fra hverandre og vi har nå lite kontakt. 

Skrevet

Vi er bare hjemme. Koser oss med god mat og stjerneskudd ved midnatt.

Anonymkode: 168d5...421

Skrevet
mommyaka skrev (58 minutter siden):

Barn 13 og 7 år. Siste 13 årene har vi 4 pluss bestemor feiret nyttårsaften. Vi koser oss med middag, dessert og slapper av.

Det er jo hva du legger opp til selv.  Trenger ikke å ha så høye forventninger 

Har man virkelig høye forventninger fordi man ønsker å feire med andre? 

Anonymkode: 9e711...3c2

• Hjerte 1
Skrevet

Ungen skal til barnefar så vi drar bort og feirer med venner 💃🏼

Anonymkode: ca5e1...a23

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har man virkelig høye forventninger fordi man ønsker å feire med andre? 

Anonymkode: 9e711...3c2

Nei, men det virker som ts mener at det for barna ikke er bra nok at det bare er de

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva skal dere med barn på nyttårsaften? Vi har 3 barn fra 3-10 år og en hund. Dessverre ingen å feire med. Jeg vet dette skuffer ungene. De vil jo gjerne at det skal være en fest med gjester. 

Det er fristende å reise bort, men med en hund så blir det fort mer utfordrende. 
Jeg ønsker bare ikke at det skal være en kjip feiring for ungene 😔

Være hjemme, kose oss, rydde og ordne. Se på familie fyrverkeri, min bror kommer på middag og se på fyrverkeri til midnatt. Ikke spennende eller noe nytt. Er det snø må vi ut å ake en tur

Skrevet

Hvordan går det ts? Har du funnet sted? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2025 den 23.37):

Vi feirer alltid hjemme, bare oss og barna. Vi pynter fint, tenner masse lys, spiser kalkun, spiller spill, ser film, skyter opp litt fyrverkeri og ser på andre sitt fyrverkeri kl 24. Barna er ikke vandt til noe annet, men elsker vår nyttårsaften og det gjør vi voksne også

Anonymkode: 53653...846

Dette!

Lag en fin kveld med litt «ekstra» hjemme og kos dere sammen!

Anonymkode: c11a0...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...