Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Betaler alle førerkort for sine barn? 

Jeg har ikke råd til det og sa til min sønn at han må jobbe og sparer. Han ble oppgitt og sa at alle andre får førerkort fra foreldrene 

Anonymkode: 86b4e...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som han burde jobbe litt. 

Anonymkode: cbe1d...1ea

• Nyttig 1
Skrevet

Det er helt individuelt. Har du ikke råd til det så har du ikke råd. Ingen selvfølge. Er ikke noe problem hvis han tar lappen når han er 20 heller. Alt til sin tid. Bare han ikke blir 25 uten lappen for det liker ikke damene. Fortsatt ikke ditt problem.

Anonymkode: 069c7...6a0

• Liker 2
Skrevet

Alle i venninnegjengen min fikk det betalt av foreldrene sine utenom meg. Vi er i slutten av 20-årene og jeg fikk råd først i år til å ta den.

Anonymkode: bf956...2b3

Skrevet

Det er veldig stor variasjon. Vi har valgt å betale for våre barn, men mange av barnas venner og familie må betale selv. Vi har ulikt utgangspunkt. Dette er noe vi har spart siden barna var små. Vi har noen kriterier som de må oppfylle, som å gjøre så godt de kan på skolen, være i aktivitet og bidra i huset etter behov og evne. Når de begynner å jobbe, må de spare en viss sum i måneden på BSU 

Anonymkode: b7731...7e7

Skrevet

Det er veldig vanlig utenfor storbyer ja.
De fleste jeg kjenner betaler store deler av barnas førerkort, om ikke hele.
Slik som vi fikk våre førerkort.

Øver man mye på privaten trenger man ikke så mange timer heller.
I alle fall om man begynner når poden er 16

Anonymkode: 6cdc4...48e

• Liker 1
Skrevet

Jobbet selv deltids 2 år til jeg fikk råd. Spurte aldri min mor og min far fordi jeg vet de ikke hadde 20-40 000kr å kunne bare gi. Nesten betalt alle lappene mine selv (lettMC, bil,båt). Fikk glattkjøring sponset ellers 5000kr i støtte ved kjøp av lettMC (bursdags og julegave). 🤍 men det var ikke forventet. Følte meg heldig da :) 

• Hjerte 1
Skrevet

Bor i Oslo, og betaler førekort for alle tre ungdommene. 

Anonymkode: 87bd8...bbe

Skrevet

Jeg måtte betale selv😊

Anonymkode: 40f62...d52

Skrevet

Våre barn må betale selv. Vi har ikke råd å betale for de dessverre. Øvelseskjører mye slik at de bruker minst mulig på kjøreskole. 

• Liker 1
Skrevet

Helt feil innstilling, jeg ville blitt skeptisk til å gi ham noe ekstra i andre anledninger også før han har kommet på rett kjøl.

Skrevet

Eg måtte betale sjølv (bur på "bygda") 

Skrevet

Vårt barn betalte det meste selv. Vi hadde mulighet for å betale alt, men valgte å la være så han ikke skulle bli så bortskjemt.

(så kjøpte vi bil til han etterpå, dermed ble han vel bortskjemt likevel....)

Anonymkode: 7a165...65d

Skrevet

Vi har valgt å betale for våre to gutter, men det varierer veldig i vennekretsene. 

Anonymkode: 9dfb8...4a2

Skrevet

Vi betaler for våre. Rettere saft, de får en pott penger fra oss, og så må de betale selv ut av det. Bruker de mindre enn de har fått beholder de det overskytende. Bruker de mer enn de har fått må de  betale resten selv.

Anonymkode: 7405d...611

Skrevet

Skulle få det i 18-årsgave, men når jeg enda ikke hadde kjørt opp som 20-åring sa de at de ikke ville sponse det lenger, noe jeg synes var helt greit siden jeg uansett var i jobb og hadde råd selv. Når jeg kjørte opp som 22 dukket det opp 5000 på konto fra hver av de, som var hyggelig det, men skulle heller ønske jeg fikk de pengene når jeg ble 18 slik at jeg kunne spart de og brukt de til å betale kjøringen. Når jeg hadde kjørt opp hadde jeg jo allerede betalt for alt.

Anonymkode: e9c48...a38

Skrevet

Jeg hadde ikke mulighet til siden jeg var alene med barn. De fikk forkurset betalt av meg slik at vi kunne øvelseskjøre. Far betalte aldri én krone uansett om det var konfirmasjon, briller, tannregulering eller førerkort. Nei, jeg fikk heller ikke ei krone via nav. Ungene forsto og klarte selv å betale for førerkortet. Ikke da de var 18 år, men litt senere. 

Anonymkode: 43eb3...ceb

Skrevet

Her har begge betalt så og si alt selv. De fikk 10.000 kr som holdt til glatt kjøring og bykjøring av besteforeldre.

Begge her har hatt små jobber, sommer jobb fra de var 13. Pakket ved, brøytet snø hos eldre på vinteren, avløser. Som de hadde spart til førerkort og til å kunne kjøpe egen bil 

Anonymkode: b02dc...5b9

Skrevet (endret)

Alle våre barn har betalt selv, det har også vært vanlig i vennekretsen. De har jobbet og spart fra de var 16.

Søsknene mine og jeg betalte også selv. 

Endret av Kålrota
Skrevet

Ja rundt her får alle det betalt av foreldre , vi sparte opp år etter år til det 

Anonymkode: 440af...76f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...