Gå til innhold

VM I hurtig- og lynsjakk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen andre her som følger med? "Vår mann" fikk full uttelling i går, men i dag spilte han langt under sitt beste i de to første partiene (særlig det andre som han tapte med glans). Så tok han seg heldigvis kraftig sammen og vant de to siste partiene, og spesielt det siste synes jeg var overbevisende, med en uhyre presis og nådeløs avslutning.

Jeg tenker at det avgjørende partiet blir mellom Carlsen og erkerivalen Niemann. Sistnevnte ligger halvpoenget foran, men det kan snus. I år blir ikke Magnus straffet for feil antrekk heller, selv om lyse bukser ikke er helt i tråd med reglementet.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Carlsen er så sutrete. Håper han taper.

• Nyttig 1
Skrevet
Pawn Hearts skrev (35 minutter siden):

Noen andre her som følger med? "Vår mann" fikk full uttelling i går, men i dag spilte han langt under sitt beste i de to første partiene (særlig det andre som han tapte med glans). Så tok han seg heldigvis kraftig sammen og vant de to siste partiene, og spesielt det siste synes jeg var overbevisende, med en uhyre presis og nådeløs avslutning.

Jeg tenker at det avgjørende partiet blir mellom Carlsen og erkerivalen Niemann. Sistnevnte ligger halvpoenget foran, men det kan snus. I år blir ikke Magnus straffet for feil antrekk heller, selv om lyse bukser ikke er helt i tråd med reglementet.

Gøy og lærerikt! Morsomt at sjakk har blitt så populært.  Får håpe han knuser Niemann hvis de møtes!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig morsomt å følge med, håper han knuser juksemakeren Niemann. Moro også med han andre norske som er ubeseiret etter to dager.

Anonymkode: 1e249...cb2

• Liker 1
Skrevet

"Vår mann" vant skjebnepartiet ganske greit. Det var skjødesløst av Niemann å la Carlsen få en fribonde. Men turneringen er ikke over ennå, og det er fort gjort å snuble.

Skrevet (endret)

Men I alle dager! Magnus feide Erdogmus av brettet. Med svart. Tre strake seire i dag, og nå spiller han jo bare mot de aller beste i turneringen.

EDIT: Jeg leser nå at Erdogmus bare er 14 år gammel. Det er utrolig imponerende at han hevder seg så godt. i dette selskapet!

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Skrevet

Gratulerer igjen, Magnus! Det siste partiet ble tamt, men det lå vel i kortene (brikkene). Tidlig dronningbytte tydet på at Giri også var fornøyd med remis. Nå var sikkert ikke alle konkurrentene like happy.

Så dere forresten Niemanns seier i nest siste parti? Stillingen var dønn remis, men motstanderen (fikk ikke med meg hvem det var) valgte et sjokkerende dårlig bondetrekk som førte til at han ble satt sjakk matt rett etterpå. Til og med jeg så at "den brikke kan ikke røres" (sitat fra Søren Kierkegaard), og da er det oppsiktsvekkende at en spiller i verdenstoppen kan gjøre en slik nybegynnertabbe.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt off topic. Men litt sinnsykt at folk seriøst tror Niemann spiller med en butplugg oppi rompa som varsler om gode trekk. 

Anonymkode: b37e9...cde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Litt off topic. Men litt sinnsykt at folk seriøst tror Niemann spiller med en butplugg oppi rompa som varsler om gode trekk. 

Er det noen som på ramme alvor tror det da?

Anonymkode: 2065e...21c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kunne fungert med god til mellom trekkene. Niemsnn har innrømmet juks før.

Men når det drar seg til med tempo i sluttspill ville nok Niemann da snarere ha endt opp med prostataorgasme enn seier.

Anonymkode: 35f1d...b8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kunne fungert med god til mellom trekkene. Niemsnn har innrømmet juks før.

Men når det drar seg til med tempo i sluttspill ville nok Niemann da snarere ha endt opp med prostataorgasme enn seier.

* god tid mellom trekkene.

AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (2 timer siden):

Gratulerer igjen, Magnus! Det siste partiet ble tamt, men det lå vel i kortene (brikkene). Tidlig dronningbytte tydet på at Giri også var fornøyd med remis. Nå var sikkert ikke alle konkurrentene like happy.

Så dere forresten Niemanns seier i nest siste parti? Stillingen var dønn remis, men motstanderen (fikk ikke med meg hvem det var) valgte et sjokkerende dårlig bondetrekk som førte til at han ble satt sjakk matt rett etterpå. Til og med jeg så at "den brikke kan ikke røres" (sitat fra Søren Kierkegaard), og da er det oppsiktsvekkende at en spiller i verdenstoppen kan gjøre en slik nybegynnertabbe.

Mener det var Mamedyarov. Bukket med bonden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Veldig morsomt å følge med, håper han knuser juksemakeren Niemann. Moro også med han andre norske som er ubeseiret etter to dager.

Anonymkode: 1e249...cb2

"juksemakeren" Niemann? Har du, Magnus, FIDE eller absolutt noen andre bevis på at han noen gang har jukset over brettet? Jeg skjønner meg ikke på hvordan voksne mennesker som deg og Carlsen som spyr ut ekle påstander om en 19 år gammel tenåring uten å ha noe bevis til å støtte dem. Du skjønner at tenåringer kan begå selvmord hvis de blir utsatt for så mye press og slike anklager?

Anonymkode: 1bf1c...bc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...