Gå til innhold

Hvor ofte influensa?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte er det egentlig vanlig å ha influensa? 
Føler/opplever støtt og stadig at folk ligger med influensa, men har aldri blitt rammet selv.  

Jeg er 45 år, og aldri hatt influensa. 
Mannen er 52, og har hatt influensa 1 gang. 
Barna er 21, 19 og 17, og har aldri hatt influensa. 

Hvorfor blir noen oftere rammet enn andre? 
Vi lever ikke spesielt sunnere, eller er mer forsiktige enn andre. Helt normale, vil jeg påstå.

Anonymkode: b7547...28a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt, ingen av ungene heller.

Anonymkode: 34199...f8e

Skrevet

En gang har jeg hatt det. Var vel 10-12 år den gangen. 

Anonymkode: d85b2...525

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvor ofte er det egentlig vanlig å ha influensa? 
Føler/opplever støtt og stadig at folk ligger med influensa, men har aldri blitt rammet selv.  

Jeg er 45 år, og aldri hatt influensa. 
Mannen er 52, og har hatt influensa 1 gang. 
Barna er 21, 19 og 17, og har aldri hatt influensa. 

Hvorfor blir noen oftere rammet enn andre? 
Vi lever ikke spesielt sunnere, eller er mer forsiktige enn andre. Helt normale, vil jeg påstå.

Anonymkode: b7547...28a

Veldig mange sier de har influensa når de egentlig har forkjølelse. Det er ekstremt mange som har behov for å si at de har det virkelig ille. 

Anonymkode: 0d228...f6e

• Liker 23
Skrevet

Er 42 og har aldri hatt. Sønnen min hadde en gang da han var rundt 18

Anonymkode: 6c400...119

Skrevet

Har hatt det to ganger, og er 52 år. Mener å ha lest at man i gjennomsnitt kan regne med å få det hvert 5. år. Jeg vaksinerer meg hvert år.

Anonymkode: ca4a2...762

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig mange sier de har influensa når de egentlig har forkjølelse. Det er ekstremt mange som har behov for å si at de har det virkelig ille. 

Anonymkode: 0d228...f6e

Dette. Jeg har en venninne som har "influensa" flere ganger i året, også i perioder der det i følge fagfolk ikke er et eneste lite influensavirus å finne. 

Anonymkode: 43738...2c5

• Liker 2
Skrevet

Folk har det med å si de har influensa når de er forkjølet og kanskje til og med har litt feber. De som gjør det har aldri hatt influensa. Selv har jeg hatt det en gang, og var like ved å bli lagt inn på sykehus. Siden den gang har jeg tatt vaksine hvert år. 

Anonymkode: e2b76...049

Skrevet

Jeg har hatt influensa 4-5 ganger i livet. Jeg er nå 63 år. Sist gang var for ca. 20 år siden. 

Anonymkode: 43738...2c5

Skrevet

Jeg (51) har aldri hatt, heller ikke mitt barn (23).

Anonymkode: 35751...f4b

Skrevet

Er 52, aldri hatt det. Aldri tatt vaksinen heller.

Har selvfølgelig hatt heftige forkjølelser, men aldri influensa.

Skrevet

Er 50 år. Hatt influensa 2 ganger. Av barna mine er det en av dem som har hatt. Hun på 16 år hadde influensa i fjor. Ingen av de andre har hatt. 

Anonymkode: 30aa6...5fd

Skrevet

Jeg er 33 og har hatt influensa 3 ganger. Det er vel ganske etter boka siden det visst nok rammer ca hvert 10. år.

Influensa er forferdelig ille. Utrolig smertefullt, trenger hjelp til og fra do til og med.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

46 år. Hatt det en gang så vidt jeg vet. Det var vinteren 2025. Fikk det da påvist, så vet det var det. Da hadde både man, barn og jeg det. Vi har aldri vært så syke før. Gang i veldig lenge. 

Anonymkode: 12e59...59c

Skrevet

Jeg er 33 år og hadde influensa for første gang i fjorårets sesong. Har mest sannsynlig hatt det tidligere også, men lettere forløp pga vaksinasjon. Immunforsvaret har blitt svekket etter x-antall runder med covid, i tillegg til at jeg har en kronisk sykdom som gjør meg lettere mottakelig. 

Anonymkode: 8c24b...2d1

Skrevet

Er 43 og har hatt det tre ganger i løpet av livet.

Skrevet

Er 48. Hatt det 1 eller 2 ganger. 

Anonymkode: 57a69...d5d

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hatt det. En gang da jeg var liten, vet jeg, men siden da vet jeg ikke.  Jeg har vært skikkelig dårlig med feber og vondt i kroppen og hodepine og en del luftveissymptomer 2-3 ganger de siste 20 årene, men jeg vet ikke om det har vært influensa eller bare noen andre luftveisinfeksjoner som ligner. 

Mange sier «influensa» om enhver forkjølelse, mens andre ikke skjønner at det de trodde var en heftig forkjølelse nok egentlig var influensa. 

Anonymkode: e16f4...5ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hatt det en gang i løpet av barndommen. Ikke siden- er 40 nå.

Anonymkode: 32eb1...bff

Skrevet

Jeg er 42 og har aldri hatt influensa. Har heller ikke hatt feber i voksen alder. 

Anonymkode: 47612...79d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...