Gå til innhold

Har tinder blitt helt ubrukelig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt tilbake på appen etter å ha blitt singel og det er jo helt håpløst å holde kontakt med kvinner der inne? Hva er greia? Prøver å holde samtalen gående og vise interesse, men sjeldent gjensidig. Kan ikke huske det var så vanskelig noen år tilbake! 

Hvorfor matcher dere kvinner hvis dere ikke ønsker å bli bedre kjent? Og nei, jeg skriver ikke om sex annet upassende. Har normal folkeskikk og holder en høflig og til dels flørtene tone, med litt humor(hvis jeg i det hele tatt får svar) 

Og det komiske er at jeg relativt lett får math der inne, men til ingen nytte. De fleste kvinner der(og sikkert menn) har ganske like profiler, så da blir det jo en del match på en såpass overfladisk plattform hvor man bedømmer mye basert på bilder

Mvh mann 42år

Anonymkode: c275c...1fc

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varslingene til Tinder er ganske håpløse. 
De er litt «alt eller ingenting». 
Slår de derfor av. 

Min erfaring er at de fleste samtaler dør av seg selv innen 24 timer. 
De beste samtalene er de som engasjerer og flyter bra. 
Begge stiller spørsmål frem og tilbake, begge er interessert og følger opp. 

Veldig mange menn stiller ikke spørsmål, 
prater først og fremst om seg selv,
og stiller et «du da?» spørsmål når de skjønner at samtalen har gått i stå. 

Jeg tror at man slutter å ta Tinder seriøst når man har vært utsatt for mye tull og tøys fra andre. 
Da investerer man mindre i de man matcher med. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (24 minutter siden):

Varslingene til Tinder er ganske håpløse. 
De er litt «alt eller ingenting». 
Slår de derfor av. 

Min erfaring er at de fleste samtaler dør av seg selv innen 24 timer. 
De beste samtalene er de som engasjerer og flyter bra. 
Begge stiller spørsmål frem og tilbake, begge er interessert og følger opp. 

Veldig mange menn stiller ikke spørsmål, 
prater først og fremst om seg selv,
og stiller et «du da?» spørsmål når de skjønner at samtalen har gått i stå. 

Jeg tror at man slutter å ta Tinder seriøst når man har vært utsatt for mye tull og tøys fra andre. 
Da investerer man mindre i de man matcher med. 

Vel, det som er problemet her, de få som svarer klarer ikke lede samtalen videre og stiller spørsmål tilbake. Man blir litt lei av å "gi", uten å få noe tilbake! Hvorfor i der hele tatt  svare /matche med meg da? 

Kanskje en del kvinner bruker tinder som tidsfordriv og/eller at man ikke er første valget?

Man blir uansett aldri kjent med noen før man faktisk møtes irl og virker også som en del kvinner der er veldig skeptisk. Mye fordommer har jeg inntrykk av. Kanskje ikke beste utgangspunktet hvis man skal møte noen, eller? 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, det som er problemet her, de få som svarer klarer ikke lede samtalen videre og stiller spørsmål tilbake. Man blir litt lei av å "gi", uten å få noe tilbake! Hvorfor i der hele tatt  svare /matche med meg da? 

Kanskje en del kvinner bruker tinder som tidsfordriv og/eller at man ikke er første valget?

Man blir uansett aldri kjent med noen før man faktisk møtes irl og virker også som en del kvinner der er veldig skeptisk. Mye fordommer har jeg inntrykk av. Kanskje ikke beste utgangspunktet hvis man skal møte noen, eller? 

Det beste er jo å møte folk «på vanlig måte». 
På jobb, via felles venner, på et utested, på trening eller i andre normale settinger. 

Problemet er bare at det kan være vanskelig hvis man jobber stort sett med andre kvinner/menn, og de fleste man omgås av det motsatte kjønn er venner som allerede er gift/i et forhold. 

Tinder gjør jo at man kan komme i kontakt med mennesker man ellers ikke ville ha klart å møte. 

Men jeg tror det beste for deg er å vite at det ikke er deg spesielt det er noe feil med.
Det er nok mer folks holdninger til nett-dating. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde Tinder for 4,5 år siden, gikk jeg over til kommunikasjon på sms så fort som mulig. Som kvinne endte jeg opp med alt for mange matcher, og til slutt klarte jeg ikke å følge opp alle som skrev til meg. Jeg sendte faktisk melding til samboeren min med mobilnummeret mitt, og beskjed om at han fikk kontakte meg der om han ville bli bedre kjent, da var jeg så drittlei Tinder at jeg var i ferd med å slette appen 😄

Anonymkode: 06b8a...370

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da jeg hadde Tinder for 4,5 år siden, gikk jeg over til kommunikasjon på sms så fort som mulig. Som kvinne endte jeg opp med alt for mange matcher, og til slutt klarte jeg ikke å følge opp alle som skrev til meg. Jeg sendte faktisk melding til samboeren min med mobilnummeret mitt, og beskjed om at han fikk kontakte meg der om han ville bli bedre kjent, da var jeg så drittlei Tinder at jeg var i ferd med å slette appen 😄

Men hvorfor valgte du akkurat samboern din? Er jo begrenset hvor mye "flyt" og "kjemi" jeg klarer å lage der inne når responsen er så laber. 

Så igjen kvinner, hvorfor matche eller svare i det hele tatt, hvis man innerst inne ikke er interessert nok til å bli bedre kjent? Bare veldig irriterende og aldri forstått meg på slik oppførsel.

Har mistanke om at jeg aldri er første valget og at andre menn der inne er "flinkere" til å varte opp og/eller har enda bedre bilder. Tror nok det er hard konkurranse blant oss mannfolk, dessverre! Men kan jo ikke gi opp, er ikke andre arenaer jeg kan møte damer. Byen er ikke noe for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Får matcher med alle men få til ingen menn skriver. Eller svarer. Ironisk nok er den eneste som skrev til meg i sommer da jeg aktivt prøvde å finne date til sommeren den kjekkeste av alle, og ble noen dates med han da. De som så mer normalt kjekke ut var det umulig å få kontakt med, jeg ga opp og kommer ikke til å bruke Tinder mer. 

Anonymkode: f126f...4b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvorfor valgte du akkurat samboern din? Er jo begrenset hvor mye "flyt" og "kjemi" jeg klarer å lage der inne når responsen er så laber. 

Så igjen kvinner, hvorfor matche eller svare i det hele tatt, hvis man innerst inne ikke er interessert nok til å bli bedre kjent? Bare veldig irriterende og aldri forstått meg på slik oppførsel.

Har mistanke om at jeg aldri er første valget og at andre menn der inne er "flinkere" til å varte opp og/eller har enda bedre bilder. Tror nok det er hard konkurranse blant oss mannfolk, dessverre! Men kan jo ikke gi opp, er ikke andre arenaer jeg kan møte damer. Byen er ikke noe for meg. 

Jeg valgte samboeren min fordi han tok oppfordringen min, og sendte meg en tekstmelding. Vi bevegde oss fort fra sms til å snakke over telefonen, og fikk etablert en god kjemi på den måten. Mange foretrekker å møtes for en rask date, fremfor uendelig teksting, kan hende du må prøve å avtale en date ganske fort mens du har en samtale gående. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg valgte samboeren min fordi han tok oppfordringen min, og sendte meg en tekstmelding. Vi bevegde oss fort fra sms til å snakke over telefonen, og fikk etablert en god kjemi på den måten. Mange foretrekker å møtes for en rask date, fremfor uendelig teksting, kan hende du må prøve å avtale en date ganske fort mens du har en samtale gående. 

Veldig enig med deg, da jeg brukte det fikk jeg mest interesse for de som spurte raskt om møte, opplevde de som ville ha brevvenner som useriøse. Er begrenset hvor mye flyt og kjemi man kan ha over en app med et menneske man aldri har møtt. 

Skrevet

Opplever det samme. Får matcher og ingen dialog. Gadd ikke Tinder mer

Anonymkode: 3732c...102

Skrevet

Jeg får en del matcher,men samtalene er ikke eksisterende. Stort sett så prater de bare om seg selv. Føler at det ligger en forventning om at siden jeg er mann så skal jeg hele tiden ta initativ til å føre samtalen videre,men det orker jeg ikke. Enveis kommunikasjon er ikke gøy. Da ebber som regel matchene ut i ingenting. Noe som har ført til at jeg ikke har brukt tinder på flere år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Veldig enig med deg, da jeg brukte det fikk jeg mest interesse for de som spurte raskt om møte, opplevde de som ville ha brevvenner som useriøse. Er begrenset hvor mye flyt og kjemi man kan ha over en app med et menneske man aldri har møtt. 

Er nettopp det jeg gjør, hvis jeg føler interessen er gjensidig. Prøver å møtes relativt kjapt. Men da blir de enten "borte" eller kommer med en teit unskylding 2 uker etterpå. Med andre ord, de var ikke interessert nok eller jeg var ikke første valget 😄

Skrevet
Rosa Gnom skrev (3 minutter siden):

Jeg får en del matcher,men samtalene er ikke eksisterende. Stort sett så prater de bare om seg selv. Føler at det ligger en forventning om at siden jeg er mann så skal jeg hele tiden ta initativ til å føre samtalen videre,men det orker jeg ikke. Enveis kommunikasjon er ikke gøy. Da ebber som regel matchene ut i ingenting. Noe som har ført til at jeg ikke har brukt tinder på flere år.

Samme erfaring her. Hilsen TS

Skrevet

Masse plusspoeng for ikke å foreslå pervers og tilfeldig sex i tredje melding, det er mer regel enn unntak

Anonymkode: 3e001...d08

Skrevet

Svaret er vel at de ikke er interessert i å treffe noen. De sveiper høyre og gir tommel opp, akkurat som om du er et innlegg på insta eller fb, og likes de får andre veien, er bare for å pleie egoet. 

Det er tre år siden jeg datet, men jeg konstaterte at de damene som aktivt viste interesse først, var de eneste som var noe vits å følge opp. 

Anonymkode: 23d01...e1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er nettopp det jeg gjør, hvis jeg føler interessen er gjensidig. Prøver å møtes relativt kjapt. Men da blir de enten "borte" eller kommer med en teit unskylding 2 uker etterpå. Med andre ord, de var ikke interessert nok eller jeg var ikke første valget 😄

Hva med å prøve Bumble? Mest sannsynlig vanskeligere å få match, men der er det dama som må ta initiativ, så da har du kanskje større sjanse når kontakten først er etablert? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...