Gå til innhold

Fibromyalgi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fibromyalgi? Jeg fikk diagnosen for 15 år siden. Har gode dager og noen dårlige dager. Jeg har en jobb der er aktiv og jobber 100%. Nå har jeg 16 dager fri og kjenner at kroppen tåler ikke det så godt. Blir mye sittende i sofaen når vi har besøk eller er på besøk. Og på kvelden er det tv titting med barna. Har så vondt i kroppen nå.

Flere som opplever dette,?

Anonymkode: 5cf06...d42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange med diagnosen. Noen av oss blir dårligere når vi setter oss til (som min mor) mens andre av oss blir verre når vi trener eller "gjør mye". Fibro er en merkelig sekkediagnose som rommer mye.

Anonymkode: bb8bb...19d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er mange med diagnosen. Noen av oss blir dårligere når vi setter oss til (som min mor) mens andre av oss blir verre når vi trener eller "gjør mye". Fibro er en merkelig sekkediagnose som rommer mye.

Anonymkode: bb8bb...19d

Ja, veldig rar sykdom 

Anonymkode: 5cf06...d42

Skrevet

Ja, det beste er regelmessig livsstil med noe trening og bevegelse, men også hvile.

Jeg merker også at vind og kulde setter seg i kroppen. 

Tenkte å ta noen varme bad pluss svømme i basseng før nyttår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forverres av mye stress og aktivitet, og trenger mye hvile, men også lett moderat aktivitet. 
Svært vanskelig å balansere 

Anonymkode: 4a8a6...e21

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er vanskelig å finne ut hva som er best. Blir ufattelig sliten både fysisk og psykisk når jeg jobber; har en aktiv jobb med mye mennesker - så får en del smerter med det aktive og den masken jeg tar på for andre tar mye fra psyken. Men jeg føler jeg får mye mer smerter om jeg har ferie eller flere fridager. Vet den ikke skal stoles på altså, men i følge Garmin-klokken min får jeg både lavere bodybattery og dårligere hrv om jeg ikke jobber også. Merkelig, og slitsom sykdom å prøve å forholde seg til.

Anonymkode: 8625e...87a

AnonymBruker
Skrevet

Stiv som en stokk når jeg våkner nå i kulden. Og er selvfølgelig aldri uthvilt noe som er helt vanlig. Det beste er nok en balanse en selv tåler mellom hvile og aktivitet.

Anonymkode: 5b455...98d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at overvekt øker smertene, er det noen som har erfaring med å ha gått ned i vekt for så å ha mindre smerter?

Anonymkode: b2978...6c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har inntrykk av at overvekt øker smertene, er det noen som har erfaring med å ha gått ned i vekt for så å ha mindre smerter?

Jeg kjenner to med fibro som fikk helt nye liv av å gå ned til normalvekt. Mye mindre smerter og mer energi. 

Anonymkode: 76930...386

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har gått ned 30 kg nå på 1,5 år. Har ikke mindre smerter, men det er 'lettere' å ha vondt om du skjønner. Lettere å holde seg i jobb og aktivitet. Men jeg har like vondt, særlig nå på vinteren 🥲

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg kjenner to med fibro som fikk helt nye liv av å gå ned til normalvekt. Mye mindre smerter og mer energi. 

Anonymkode: 76930...386

Mens jeg merket null effekt på minus 25 kg. Det finnes dessverre ingen fasit på dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varmelaken endret livet

Anonymkode: 9d521...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...