Gå til innhold

Stuede poteter med ferdig kokte poteter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finner bare oppskrifter der man har med prosessen med å koke poteter samtidig. Nå har jeg ferdig kokte poteter, noen som vet hvordan jeg skal stue dem? 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså, du vil lqge potetmos? 

Anonymkode: 60084...142

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lag sausen som beskrevet og så lar du den koke 5 - 7 minutter (Den må koke minst så lenge for at melsmaken skal bli borte). Vend de kokte potetene forsiktig inn i sausen og la det bli gjennomvarmt. Bare husk at dette svir seg lett, så du må bruke så svak varme som mulig og vende, ikke røre, jevnlig. 

Endret av Leo
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lag hvit saus, gjerne med 50/50 melk og vann (noen liker kun melk, andre fløte). Smaksett med salt og pepper, gressløk, hvitløk, dill eller purreløk etter ønske. Tilsett kokt potet i terninger.

Anonymkode: 7f08a...f26

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Altså, du vil lqge potetmos? 

Mos og stuing er to forskjellige ting :nigo:

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste forskjellen er at du bruker noe av kokevannet til potetene når du koker dem. Når du ikke koker potetene så bruker du bare vann. Jeg ville tilsatt littegrann mer mel da, siden kokevannet vil inneholde litt stivelse som du mangler når du ikke har det. Om de ferdiggkokte potetene er litt harde, ville jeg kokt dem litt først. (De ferdigkokte på butikken kan noen ganger være litt harde).

Anonymkode: ba139...f21

AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (30 minutter siden):

Mos og stuing er to forskjellige ting :nigo:

Ja jeg begynte å lure. Følte egentlig at TS spurte etter oppskrift på potetmos på kalde poteter 😅 Og at det kanskje var derfor hun ikke fant noe særlig hvis hun skrev stuede poteter i stedet for potetmos/potetstappe når hun googlet. Hadde gjort klart for å lenke til en annen tråd her der du har skrevet hvordan du gjør det 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja jeg begynte å lure. Følte egentlig at TS spurte etter oppskrift på potetmos på kalde poteter 😅 Og at det kanskje var derfor hun ikke fant noe særlig hvis hun skrev stuede poteter i stedet for potetmos/potetstappe når hun googlet. Hadde gjort klart for å lenke til en annen tråd her der du har skrevet hvordan du gjør det 😅

TS skriver vitterlig "stuede poteter" i både tittel og tekst, og skriver ikke noe annet som skulle tilsi at hun/han mener mos. :klo: 

Anonymkode: ef2ce...47d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...