AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:37 #1 Skrevet lørdag kl. 15:37 Klemte nylig innpå en god del med beef jerkey. Tilfeldigvis valge jeg å sjekke blodsukker da jeg gjør det innimellom siden mamma har diabetes type 2. Blodsukker lå på mellom 16 og 17. Er ikke det altfor høyt? Hvis det ikke går ned igjen så bør jeg vel kanskje bestille en legetime. Noen med erfaring? Noe i beef jerkey som kan gjøre at blodsukkeret øker såpass mye? Anonymkode: d6f80...090
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:42 #2 Skrevet lørdag kl. 15:42 Så du har kastet posen beef jerkyen var i eller innholdslista er uleselig? Anonymkode: d1c60...b20
KaraThrace Skrevet lørdag kl. 15:46 #3 Skrevet lørdag kl. 15:46 Hvis du har en mor som har dia2 så veit du jo også at du må nesten måle 2 timer ETTER et måltid, når målte du?? Det har jo alt å si. Har null å si hvor høyt blodsukkeret ditt er når du spiser, med mindre du har andre tegn på diabetes, at det f.eks. er langtidsblodsukkeret ditt som er problemet og det dermed holder seg høyt hele tiden fordi du f.eks. spiser mye/ ofte.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:47 #4 Skrevet lørdag kl. 15:47 Du bør måle blodsukkeret ditt fastende i morgen tidlig. Men skader ikke å ta det opp med lege å få målt langtidsblodsukkeret. Anonymkode: d10b1...ab4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:50 #5 Skrevet lørdag kl. 15:50 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du bør måle blodsukkeret ditt fastende i morgen tidlig. Men skader ikke å ta det opp med lege å få målt langtidsblodsukkeret. Anonymkode: d10b1...ab4 Jeg skal ta det i morgen tidlig, om det er over 10 da også så kontakter jeg lege. Forundrer meg ikke om jeg har fått det. Anonymkode: d6f80...090
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:54 #6 Skrevet lørdag kl. 15:54 KaraThrace skrev (6 minutter siden): Hvis du har en mor som har dia2 så veit du jo også at du må nesten måle 2 timer ETTER et måltid, når målte du?? Det har jo alt å si. Har null å si hvor høyt blodsukkeret ditt er når du spiser, med mindre du har andre tegn på diabetes, at det f.eks. er langtidsblodsukkeret ditt som er problemet og det dermed holder seg høyt hele tiden fordi du f.eks. spiser mye/ ofte. Har hatt opp i mot 10 etter måltider før også, men 16 var da voldsomt høyt. Det er ca 1 timer siden jeg spsite sist. Anonymkode: d6f80...090
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:51 #7 Skrevet lørdag kl. 18:51 Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde bestilt den legetimen, for 16 er i utgangspunktet godt over grenseverdien for diabetes 2. Hvis man tar en sukkerbelastningstest (drikker noe sukkerholdig og måler 2 timer etter inntak) er grensa for diabetes 11. Fastende skal den ikke være over 7. Etter mat sier legene at blodsukkeret er høyest to timer etter inntak. Har diabetes 2 selv. Anonymkode: fa417...19a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:50 #8 Skrevet lørdag kl. 22:50 Jeg hadde det, etter et måltid, gikk til lege og fikk målt langtidsblodsukker, det var på 80, rett på medisin Anonymkode: 7b4df...6c3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:02 #9 Skrevet lørdag kl. 23:02 Vasket du fingrene før du tok testen (etter du spiste)? Det er noe sukker i flere typer av beef jerkey. Hvis du ikke vasket fingrene før du testet deg kan du ha hatt sukker på fingrene, det kan gi falskt høye verdier. Anonymkode: 324b8...963
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:44 #10 Skrevet søndag kl. 14:44 Hva var blodsukkeret i dag? Anonymkode: 14004...4a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå