Gå til innhold

Billig fly til «syden» i fellesferien?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som er vant med å bestille fly til syden (Spania, Hellas feks) til sommerferien og vet når det er gunstig å kjøpe billetter? Har tenkt å leie leilighet via Airbnb. Så vanlig rutefly. Vil det komme gunstige tilbud fremover eller er det like greit å bare booke fly allerede nå?

Anonymkode: 7bab0...7e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pleid å booke på høsten, og de gangene jeg har sjekket etterpå på vinteren/våren, har alltid prisene på samme dager og flyselskaper steget. Og evt blitt utsolgt på de beste flytidene.

Skrevet

Det bruker bare bli dyrere. Book så tidlig som mulig (ofte gode tilbud i flyselskapenes julekalendere, sånn til neste år).

Anonymkode: c498e...8ab

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tips. Når du sjekker flyselskapene sider, sjekk også de store reiseleverandørene. De selger også flybilletter. 

(Kjøper man hos Ving/Tui/Apollo kan du også slå til på, om du leier et sted der operatøren har hoteller, transefer med buss til plassen)

Jeg bestilte min tur i november (Reiser i august)

Endret av test1e
Skrevet

Vi booket tidlig, prisene var litt høyere nå, men fortsatt ikke så mye. (under 1000 per billett) Jeg synes ofte finn er en god søkemotor, men sjekk de andre også som momondo. Jeg har hørt, men ikke prøvd Chat GTP. Hvis man skripter/promter bra, skal den visst være god. 

Prisene kan variere ut fra hvilken ukedag og når på døgnet en leter, men gjerne ikke mer enn 500-1000. 

Skrevet

For 2 år siden bestemte jeg meg for å ta en litt spontan tur til Tyrkia. Bestilte kun fly med Ving  ca 1 mnd før. Betalte vel 2500 kr pr pers (vi var 2). Hotellet kostet 4000 kr også betalte vi 50 euro for at de hentet oss på flyplassen i Antalya, det var helt nydelig :) Så kan være litt å spare på å vente, men ofte er det litt ugunstige avreisetider på de billigste turene. 

Hvis du er litt kresen på avreisetider lønner det seg å bestille tidlig for å få de beste prisene. 

Anonymkode: c10fc...4dc

Skrevet

Jeg bestiller ikke fra Oslo, noe som gjør det mye mer komplisert (og mye dyrere, selv om det er fra TRD). Men prisene ser ut til å bare gå oppover når det nærmer seg sommer, så jeg ville ikke ventet - med mindre du har andre grunner enn pris til å vente. Hvis du har mulighet til å hoppe på en reise i siste liten, og er fleksibel på dag og reisemål, kan du kanskje finne noe billig rett før. Men da er kanskje charter det beste alternativet, ikke bestille fly og hotell hver for seg. 

Anonymkode: d976f...4b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...