AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:16 #1 Skrevet lørdag kl. 07:16 Vurderer bestille meg en time med hudpleier. Ser at alle behandlingene inneholder fruktsyrepeeling. Er litt redd for min voksne tørre hud.....at den skal bli verre. Har du erfaring med det? Anonymkode: 7f80d...5ac
Roci Skrevet søndag kl. 09:09 #2 Skrevet søndag kl. 09:09 AnonymBruker skrev (På 27.12.2025 den 8.16): Vurderer bestille meg en time med hudpleier. Ser at alle behandlingene inneholder fruktsyrepeeling. Er litt redd for min voksne tørre hud.....at den skal bli verre. Har du erfaring med det? Anonymkode: 7f80d...5ac En dyktig hudpleier vil tilpasse styrken på peelingen til hudtypen din, og sørge for korrekt etterbehandling. Det kan faktisk være gunstig med syrepeeling også for tørr hud, fordi man blir kvitt døde hudceller, noe som øker hudens evne til å oppta fukt. Snakk med hudpleiesalongen om bekymringen din, så burde det gå helt fint🙂 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:15 #3 Skrevet søndag kl. 13:15 De justerer styrken, jeg tar bare 20 % siden jeg har sensitiv hud. Jeg var skeptisk, siden jeg trodde huden min ville reagere, men hudpleieren anbefalt det. Og det ble veldig bra resultat. Før tok jeg uten fruktsyre, nå har jeg startet med, og effekten er veldig bra. Huden får en jevnere hudtone, ser friskere ut og har mer glød. Anonymkode: bb549...de1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:24 #4 Skrevet søndag kl. 13:24 Bruker saften av fersk ananas, jeg. Mye billigere, og faktisk bedre resultat enn hva jeg har fått av behandlinger hos hudterapeut. Det fjerner også pigmentflekker. Jeg får stadig kommentarer på at jeg har så frisk glød i ansiktet. Anonymkode: 951c0...9d0
loveless Skrevet søndag kl. 13:29 #5 Skrevet søndag kl. 13:29 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruker saften av fersk ananas, jeg. Mye billigere, og faktisk bedre resultat enn hva jeg har fått av behandlinger hos hudterapeut. Det fjerner også pigmentflekker. Jeg får stadig kommentarer på at jeg har så frisk glød i ansiktet. Anonymkode: 951c0...9d0 Oi! Det høres spennende ut! Jeg har en ananas i kjøleskapet 🤣😆 vil du forklare hvordan du gjør det? TS hudpleiere er dyktige og gir deg rett behandling ut i fra din hud, det er min erfaring 🥰
Roci Skrevet søndag kl. 14:35 #6 Skrevet søndag kl. 14:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker saften av fersk ananas, jeg. Mye billigere, og faktisk bedre resultat enn hva jeg har fått av behandlinger hos hudterapeut. Det fjerner også pigmentflekker. Jeg får stadig kommentarer på at jeg har så frisk glød i ansiktet. Anonymkode: 951c0...9d0 Det stemmer at ananassaft inneholder enzymer som virker eksfolierende, men husk at man kan få hudreaksjoner av naturlig hudpleie også, så man bør faktisk ta samme forholdsregler her som ved bruk av andre typer syreeksfoliering, dvs. patch test og starte gradvis. Man har heller ingen kontroll med konsentrasjonen av de aktive virkestoffene. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:05 #7 Skrevet søndag kl. 18:05 Det Roci sa! Anonymkode: 135a0...95c
Urwa Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.12.2025 den 14.24): Bruker saften av fersk ananas, jeg. Mye billigere, og faktisk bedre resultat enn hva jeg har fått av behandlinger hos hudterapeut. Det fjerner også pigmentflekker. Jeg får stadig kommentarer på at jeg har så frisk glød i ansiktet. Anonymkode: 951c0...9d0 Oii dette skal jeg prøve🙂 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden loveless skrev (På 28.12.2025 den 14.29): Oi! Det høres spennende ut! Jeg har en ananas i kjøleskapet 🤣😆 vil du forklare hvordan du gjør det? TS hudpleiere er dyktige og gir deg rett behandling ut i fra din hud, det er min erfaring 🥰 Jeg vasker ansiktshuden, eller i hvert fall skyller det med vann først og tørker ansiktet. Så skviser jeg ut fersk saft av en ananas og fordeler saften over hele ansiktet. Unngår å ha det på området rundt øynene og munnvikene. Området rundt øynene tenker jeg er så ømfindtlig i utgangspunktet at man ikke trenger denne typen behandling av huden der, samt at jeg ikke vil risikere å få saften i øynene. Av og til kan jeg reagere litt med å bli rød om jeg får saft helt inni munnvikene, men ikke alltid, så jeg bare unngår dette området med noen millimeter. Bruker det normalt ikke på leppene. Jeg bruker det også på nakken og øvre del av brystet. (Ikke ører og ikke inni ører!) Første gangen prøvde jeg det ut 5 minutter, neste gang 10 minutter. Min hud tåler det bort, så nå kan jeg ha det på og gå med det på en halvtime, om jeg holder på med andre ting og glemmer meg. Bruker det gjerne en gang i uken, men min hud kan tåle det et par ganger også, men det gjør jeg bare i perioder. På sommeren gjør jeg det bare unntaksvis, da man som med andre lignende behandlinger lettere kan bli solbrent etterpå. Jeg har ikke opplevd det selv, men tenker det er greit å være litt forsiktig. Hvis det er pigmentflekker man vil fjerne, test ut først om man tåler det. Tåler man det godt (ingen jeg har anbefalt å bruke det har reagert), så smør litt saft akkurat på pigmentflekken f.eks. på tidlig kveld, og bare la det sitte til du skal legge deg, vask av og smør med fuktighetskrem. Gjør man dette noen ganger i uken, har også gjort det nesten hver kveld, så forsvinner pigmentflekkene etter 2-3 uker, er min erfaring. Samme med andre som har prøvd. Har man veldig sensitiv hud er det jo lurt å gjøre som man gjør med andre hudprodukter, prøver det ut litt først for å se, ev. bruker det i kortere perioder, tar litt lenger tid før pigmentflekken forsvinner da, men det fungerer likevel. Jeg skjærer av ananasen delen med bland, og så setter jeg snittflaten ned på en tallerken og setter den øvers i kjøleskapet. Skjærer så en skive når jeg skal ta det som ansiktsmaske, og en ananas overlever gjerne 2-3 uker i kjøleskapet etter min erfaring. Så jeg spiser av den innimellom også Selv om man ev. må kjøpe ny annenhver uke blir det veldig, veldig mye billigere enn å betale for lignende behanding i salong. Anonymkode: 951c0...9d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå