Gå til innhold

19 grader inne for kaldt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

20 - 21 grader er perfekt for meg. Kommer jeg på besøk til noen med 24 grader, så går jeg igjen fort 🙂. Er nok veldig varm av meg. 

Anonymkode: 3c013...a18

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

19 grader er i kaldeste laget for meg, men jeg hadde foretrukket 19 framfor 30.

Anonymkode: 2064e...e09

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil egentlig tro det er sunt å ha 199 grader. Jeg har 19 grader i stua, og kanskje 12 grader på kjøkkenet og i gangen. 

Soverommet enda kaldere, så kaldt som ute

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg foretrekker 25-30

Anonymkode: 3f81a...059

Hvorfor er du med på å presse strømprisen opp? Det er dyrt nok som det er. 

Jeg slår et slag for max 20-21°, ullsokker,  varme gensere, og varme tepper i sofaen. 

Anonymkode: 11b4d...3b7

• Liker 2
Skrevet

Kjøp deg en ekstra ovn. 19 grader er altfor kaldt, spesielt om man har barn i hus. Jeg hadde trengt tykke ullsokker, tykk genser og pledd om det skulle være 19 grader inne. Eneste gangen 19 grader er ok er hvis man er midt i rundvask av huset eller midt i en treningsrunde. 

Anonymkode: 67ca5...b77

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du med på å presse strømprisen opp? Det er dyrt nok som det er. 

Jeg slår et slag for max 20-21°, ullsokker,  varme gensere, og varme tepper i sofaen. 

Anonymkode: 11b4d...3b7

Hva du gjør i din egen stue får være din business. Jeg sitter ikke i mitt eget hjem og kler meg som om jeg skal grave meg ned i en snøhule. Jeg skal ha det komfortabelt, lunt og koselig. Jeg kler meg normalt i eget hjem og verken i shorts eller hawaii skjorte, ei heller i lag på lag med ulltøy. Jeg betaler med glede for strømmen min for å kunne ha en temperatur jeg synes er komfortabel. Jeg fryser da for faen nok om vinteren om ikke jeg skal hakke tenner eller kle på meg som som en stuffet snømann inne i eget hjem også.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Foretrekker 23, ellers syns jeg blir kaldt.

Varmepumpe står som grunnvarme 18 grader, så fyrer vi med ved ellers.

Så hadde nok hvis du ikke har tilgang til ved ovn, kjøpt en varme ovn

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når det er 24 grader innendørs smelter sjokolade, parfyme blir dårlig, leppestift går i stykker, mascara tørker inn, osv.

Håndkrem, hudkrem, consealer og foundation blir ødelagt.

Anonymkode: d0869...b49

Dette er rett og slett ikke sant. Jeg er 42 år gammel og har hatt minst 25 grader på badet siden jeg flyttet hjemmefra som 18-åring. Ikke én eneste gang har jeg opplevd noe av dette. 

Anonymkode: ae9ae...6aa

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

19 grader som grunnvarme er perfekt. Fyre litt i ovnen så det blir max 22 så er det perfekt. Over 22 er bare vondt! 

Det er da kos og ha ulltøy og pledd inne,det har hvertfall aldri lagt noen demper på stemninga her. 

Det går faktisk ut over andre hvis mange skal ha 30 grader i stua! Det går mer strøm og prisen drives opp, så det er usolidarisk i tillegg til usunt. 

Anonymkode: 0e825...113

• Liker 1
Skrevet

Bor i trekkfull kald kjellerleilighet, 19 grader her gjør det ubehagelig å puste så det hadde ikke gått an. 

Anonymkode: 23357...b1d

• Liker 1
Skrevet

20-21 grader er min foretrukne temperatur. Vil heller ha 19, enn 22. 

Anonymkode: 960ff...a8c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

19 grader som grunnvarme er perfekt. Fyre litt i ovnen så det blir max 22 så er det perfekt. Over 22 er bare vondt! 

Det er da kos og ha ulltøy og pledd inne,det har hvertfall aldri lagt noen demper på stemninga her. 

Det går faktisk ut over andre hvis mange skal ha 30 grader i stua! Det går mer strøm og prisen drives opp, så det er usolidarisk i tillegg til usunt. 

Anonymkode: 0e825...113

Nå er det mange andre ting enn varme som bruker strøm. Jeg har mye varme på helt uten dårlig samvittighet men mine venner som har det kaldere enn meg bruker langt mere strøm enn meg. 

Anonymkode: ad610...ac9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

19 grader er ikke mer enn det må være inne om vinteren... Hos oss står vamepumpe og panelovner på 19 grader, og så fyrer vi med ved i tillegg når vi er hjemme. Så som regel har vi 22-24 grader i stua. På badet aner jeg ikke, gamle varmekabler uten termostat står på trinn 8 av 10 om vinteren.

Ingen oppvarming på soverommet, foretrekker 8-12 grader der. Sover dårlig hvis det blir over 15 grader.

• Liker 2
Skrevet

Sa ifra. Utleier ble forbanna, nå er det 29 grader inne og har fått beskjed om at da får ikke vinduet stå vidåpent. Svetter ihjel her heime 😅

Anonymkode: aff8a...236

• Hjerte 1
Skrevet

19 er for kaldt. Kjøp deg en ekstra ovn eller 2

• Liker 1
Skrevet

Det er litt for kaldt for meg, i hvert fall når gradestokken kryper under null. Her står det på 21-22 grader 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...