Gå til innhold

Utakknemlige tenåringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at tenårene er en spesiell tid, men er det vanlig at nevøer og nieser kommer med milelange ønskelister og samtidig ikke «orker» å komme på familiesammenkomster eller delta i familieaktiviteter?  Det kommer såvidt et «takk for gaven» når jeg selv takker for gave. Resten av julekvelden ble tilbrakt på TikTok med venner. Romjulsselskap orket de ikke. For mye stress å sminke seg.

Anonymkode: d7ade...96f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke blir innkludert i samtalene rundt bordet eller der er flere i samme ca årgang har de min fulle støtte.

Anonymkode: bd874...2d0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis de ikke blir innkludert i samtalene rundt bordet eller der er flere i samme ca årgang har de min fulle støtte.

Anonymkode: bd874...2d0

Jeg synes allikevel normal folkeskikk er at man viser litt respekt for andres anstrengelser og kommer innom en liten tur. Trenger ikke bli i timesvis.

Anonymkode: d7ade...96f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

De er tenåringer. Det er en fase. Hold heller ut. Du er voksen og kan klare å se forbi dette.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du behov for at tenåringer med nesa i mobilen og grynting til svar skal komme? Jeg har ikke det ;) Husker selv hvor pyton familieselskaper var i den alderen. Man vil bare være med venner eller "kokkelure" på rommet hjemme. 

Vent noen år. Det blir bedre :)

Anonymkode: 4e57d...48a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er det de voksnes ansvar å lære opp de yngre. Når man ser hvor katastrofalt min generasjon(millenium) har feilet genz. Så bør alle ta ansvar for at neste generasjon igjen skal bli bedre. 

Anonymkode: 8c983...1ec

Skrevet

Som nevnt.. dette kan man takke oss selv for. Når man oppdrar barna sine fra å bli skånet fra å møte motstand så blir tenåringer slike fra det jeg har sett. Vi, millenium skal ikke vokse opp som den generasjonen som lærte oss opp. 

Heldigvis så har jeg fulgt mine foreldres oppdragelse, og er glad for det.

Sitter pent og rolig ved familie/venneselskaper, forstår arbeidslivet og blir sjeldent krenket bare fordi man får litt voksentillsnakk..

Anonymkode: 863c7...f92

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er ganske normalt ja, var selv slik for 30 år siden😂

Anonymkode: 2708f...b2e

• Liker 1
Skrevet

Er det så rart enkelte blir slik? Nei når en ser i dag er det rimlig mange foreldre som gir ungene tlf eller nettbrett ved matbordet fra de er knapt årer for at de ska sitte i ro ved bordet. Og den vannene har de da med seg ,de lærer jo ikke da å sitte ved et bord å prate med de andre. De gjør det utenpå kafeer og restauranter og.

Våres har aldri fått lov med noe slikt ved bordet. Her har vi og altid tlf fri julekveld, familie selskap og nyttårsaften. Her har det altid vært 4 stk ungdommer søskenbarn og de prater med oss og ved bordet

Anonymkode: 914f9...700

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor gir du gaver til nieser og nevøer i det hele tatt? Det jeg synes virker merkelig i denne historien, er lang ønskeliste fra noen man er onkel eller tante til. Mine fikk helt enkle gaver, type gavepakke med dusjsåpe og hudlotion, frem til de var 18 år. Da var det slutt. Hadde noen av de kommet med lang gaveliste, hadde jeg antatt den var kommet feil, og videresendt til foreldrene.

Anonymkode: 3eca9...f1d

Skrevet

Jeg har fire barn,  som nå er unge voksne. 

De er alle oppdratt til å takke pent for gaver,  noe annet ville vært totalt uaktuelt. 

De er også oppdratt til å bruke litt tid med familien, så de har måttet være med på familieselskaper. Dette har de på ingen måte tatt skade av.  

Ungdommer tar ikke skade av å gjøre ting som kan oppfattes kjedelig.  Livet er på ingen måte bare en fest. 

I dag har vi fire omsorgsfulle, familekjære og takknemlige voksne. Regner med at kjærester og fremtidige partnere setter pris på det. 

Anonymkode: 806f8...d59

Skrevet

Jeg sluttet å gi året de ikke takket for gavene. Eller det ble siste året de fikk noe. 

Anonymkode: 0815e...713

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...