AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 03:47 #61 Skrevet lørdag kl. 03:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde tilgitt mannen min for å kjøre i fylla. Jeg hadde ikke tilgitt ham dersom han var en sånn dømmende, moralistisk besserwizzer som mange i denne tråden er. Anonymkode: 34f1f...e32 Helt greit å ha kriminell kjæreste. Anonymkode: 6b340...7f5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:05 #62 Skrevet lørdag kl. 12:05 Nå må dere gi dere med alle drittmeldinger til Ts sin mann. Alle kan gjøre feil og alle kan lære av feila sine. Hva med alle som kjører altfor fort på veiene da? Er ikke det også selvforskyldt? Skal dere avslutte forholdet da også? Jeg er imot å kjøre bil etter å ha drukket alkohol,men som sagt,alle kan gjøre feil. Og det gikk heldigvis bra. Anonymkode: 81fde...541 5 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:06 #63 Skrevet lørdag kl. 12:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå må dere gi dere med alle drittmeldinger til Ts sin mann. Alle kan gjøre feil og alle kan lære av feila sine. Hva med alle som kjører altfor fort på veiene da? Er ikke det også selvforskyldt? Skal dere avslutte forholdet da også? Jeg er imot å kjøre bil etter å ha drukket alkohol,men som sagt,alle kan gjøre feil. Og det gikk heldigvis bra. Anonymkode: 81fde...541 Whataboutism. Anonymkode: 22b90...7b5 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:00 #64 Skrevet søndag kl. 09:00 AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 23.10): Mye hat her, men Northug er det greit med, han er tilgitt for han er jo kjendis. Anonymkode: 84681...bd0 Hvem her har skrevet det er greit det Northug har gjort? Anonymkode: a6c8f...ab7 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:07 #65 Skrevet søndag kl. 09:07 Her kjøres det jevnlig i fylla/med promille. Skjønner at dette er et vepsebol, men slik er nå situasjonen her. Anonymkode: f97fc...ed0
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:12 #66 Skrevet søndag kl. 09:12 AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 20.02): Jeg synes ikke kjøring i fylla er en tilgivende handling overhodet. Det er ofte bare flaksen at de ikke har lemlestet eller drept andre trafikanter på sin ferd. Anonymkode: 0d533...004 Omtrent som å kjøre over fartsgrensa da? Anonymkode: 7d824...225 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:18 #67 Skrevet søndag kl. 09:18 Folk overdriver så voldsomt, men det er vel ikke annet å forvente på KG. Ja, det var selvsagt en alvorlig feil å kjøre i fylla. Men å snakke om å gå fra ham og at han må bli totalavholds er jo bare hysteri. Anonymkode: f4554...bd1 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:19 #68 Skrevet søndag kl. 09:19 AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 23.04): Må ha vært voldsom full for å få en slik dom? Evt gjort det flere ganger? Eksen har vært tatt for slikt 2 ganger, ene gangen var lappen inndratt i 3 mnd og andre gangen i 6 mnd. Bot, men ikke fotlenke eller noe slikt. Siste gang måtte eks ordne seg med transport selv. Bor også ekstremt landlig, 30 min i 80 sone til nærmeste lille by. Han måtte ta buss, transport via andre og buss for lengre turer. Anonymkode: 57b31...582 Var det promille involvert da? Anonymkode: f5d3f...145
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:20 #69 Skrevet søndag kl. 09:20 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk overdriver så voldsomt, men det er vel ikke annet å forvente på KG. Ja, det var selvsagt en alvorlig feil å kjøre i fylla. Men å snakke om å gå fra ham og at han må bli totalavholds er jo bare hysteri. Anonymkode: f4554...bd1 Helt enig. Mannen min har absolutt ingen problemer med alkohol, selv om han dreit seg ut for 14 år siden. Anonymkode: f5d3f...145 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:23 #70 Skrevet søndag kl. 09:23 AnonymBruker skrev (På 27.12.2025 den 1.56): Kjørt i fylla og mistet lappet: Kriminell Anonymkode: c894f...fb8 Røykt hasj Nasket i butikk Kjørt 10 km/t over fartsgrense Kriminell Anonymkode: 2d570...2f8
Pippi Lotta Skrevet søndag kl. 09:42 #71 Skrevet søndag kl. 09:42 AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 20.00): Folk kjører i fylla hele tiden. Det er en helt tilgivende handling, men vi må tilgi mennesket bak handlingen. Ellers hadde det vært mange som hadde stått igjen uten én eneste i sitt liv. At han ikke kan kjøre på en stund må du bqre forholde deg til. Du får tenke at han har mistet lappen pga sykdom, noe han ikke kan noe for. Og det positive er at du får mer kjøreerfaring, det trenger du. Og så må du spørre deg selv hvorfor du er urolig for at dette skal skje igjen? Er han generelt en uansvarlig, lemfeldig harrytass så ville jeg gått fra han uansett. Er det det som er det egentlige problemet? Eller var fyllakjøringen helt totalt ute av karakter for å være han? Anonymkode: 0f92d...a2c Her gir du ingen mening.... TS skal tenke at han ikke kune noe for at han fyllekjørte, og se på det som en sykdom. Så skal hun spøre seg selv hvorfor hun er red for at det skal skje igjen. Er han så syk at det førte til fylekjørin, er det jo ingen grun til at det ikke skal skje igjen. Så er vel ikke problemet hvordan han er generelt, men at han gjør dume ting når han er påvirket av alkohol. TS skriver jo at hun ikke hadde trod han ville gjort dette før han gjore det, så han er jo åpenbart ikke slik ederu.... Jeg forstår det er en vanskelig situasjon TS, jeg ville ønsket at han sluttet å drike. Alkohol er dog en veldig viktig ting for mange, så jeg tror veldig mange ville slit med det.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:35 #72 Skrevet søndag kl. 10:35 AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 20.00): Det er en helt tilgivende handling, men vi må tilgi mennesket bak handlingen Jeg er enig i at man aldri har noe valg enn tilgivelse dersom det er gjort, men ville du sagt det om en fyllekjører kjørte på barnet ditt, hunden din eller mannen din? Det er snakk om konsekvensutredning, og når folk tar sjansen på å skade andre uskyldige mennesker er det ikke en tilgivende handling. Det er en handling som aldri bør skje. Anonymkode: e03d6...f8d
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:36 #73 Skrevet søndag kl. 10:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig i at man aldri har noe valg enn tilgivelse dersom det er gjort, men ville du sagt det om en fyllekjører kjørte på barnet ditt, hunden din eller mannen din? Det er snakk om konsekvensutredning, og når folk tar sjansen på å skade andre uskyldige mennesker er det ikke en tilgivende handling. Det er en handling som aldri bør skje. Anonymkode: e03d6...f8d Men nå ble ingen påkjørt så det er ingen vits å sitte lage verre scenarioer enn det som skjedde. Man kan ikke gi noen skylda for noe som faktisk ikke har skjedd. Anonymkode: f4554...bd1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:01 #74 Skrevet søndag kl. 18:01 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men nå ble ingen påkjørt så det er ingen vits å sitte lage verre scenarioer enn det som skjedde. Man kan ikke gi noen skylda for noe som faktisk ikke har skjedd. Anonymkode: f4554...bd1 Man kan heller ikke bare godta en slik handling fordi det ikke har skjedd noe alvorlig galt. Det er jo det slike mennesker forteller seg selv hver gang de tar slike sjanser og helt til det ikke går bra. En grunn til at det er ulovlig å kjøre i fylla. Så vil derfor påstå at det ikke er en tilgivende handling. Anonymkode: e03d6...f8d 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:48 #75 Skrevet søndag kl. 18:48 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Man kan heller ikke bare godta en slik handling fordi det ikke har skjedd noe alvorlig galt. Det er jo det slike mennesker forteller seg selv hver gang de tar slike sjanser og helt til det ikke går bra. En grunn til at det er ulovlig å kjøre i fylla. Så vil derfor påstå at det ikke er en tilgivende handling. Anonymkode: e03d6...f8d Akkurat det samme kan du si om å kjøre over fartsgrensen. Hvor setter du grensen, er det på tide å dumpe samboer om han blir tatt for å kjøre 72km/t i 60-sona? Anonymkode: 7d824...225 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:55 #76 Skrevet søndag kl. 18:55 AnonymBruker skrev (På 27.12.2025 den 1.56): Kjørt i fylla og mistet lappet: Kriminell Anonymkode: c894f...fb8 Nei! Anonymkode: 0324f...b99
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:14 #77 Skrevet søndag kl. 19:14 Mandagsunge skrev (På 26.12.2025 den 21.12): Sånn som du skildrar det så trur eg neppe at han kjem til å gjere noko sånnt igjen, og da er problemet eigentleg at du er kvasi-avhengig av at nokon andre er sjåfør for deg. Korleis løyste du det før dokker blei saman? Og kva skal du gjere den dagen han ikkje lenger er der? For DET er faktisk problemet du må finne ut av her. Sånn leser jeg det også. Han gjorde noe dumt og angrer. Mange har vært i sammenlignbare situasjoner. Det høres også ut som han har dårlig samvittighet og plages av feilen sin, og så strør Ts salt i såret ved å fortelle hvor vanskelig dette er for henne - ikke fordi hun ble redd for at hun skulle miste han - men fordi hun må kjøre bil selv. Dette er totalt urimelig, for med den holdningen må man jo anta at kjærligheten har kjørt Ts masse rundt før han mistet lappen. Anonymkode: a9e3d...195
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:20 #78 Skrevet søndag kl. 19:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man kan heller ikke bare godta en slik handling fordi det ikke har skjedd noe alvorlig galt. Det er jo det slike mennesker forteller seg selv hver gang de tar slike sjanser og helt til det ikke går bra. En grunn til at det er ulovlig å kjøre i fylla. Så vil derfor påstå at det ikke er en tilgivende handling. Anonymkode: e03d6...f8d Ingen som sier at man godtar handlingen. Og mannen det er snakk om her angrer og sier han aldri vil gjøre det igjen, så det du skriver her er ikke relevant i denne situasjonen. Anonymkode: f4554...bd1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #79 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.12.2025 den 19.06): Whataboutism. Anonymkode: 22b90...7b5 Whataboutism, ja: Det gjelder like mye alle dere her som skriver «han kunne kjørt på noen/skadet noen/drept noen» osv. Men det gjorde han jo ikke. Anonymkode: 9b7b3...df4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå