Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uavhengig av hva som skjer mellom dere to må du fri deg fra avhengigheten av at han alltid kjører, å prøve og bli komfortabel med å kjøre bil.

Dere bor utenfor allfarvei, vil du virkelig være avhengig av noen andre for å komme deg noe sted?

• Liker 6
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan da like gjerne ta seg en Munkholm eller Erdinger eller annen alkofri øl til det sosiale. Er det drikkepress i gjengen så bør det kanskje revurderes hvor subt det er å henge med de. Det er null grunn til at det bør være med alkohol når han har gjort en såpass til blemme påvirket av nettopp alkohol. 

Anonymkode: 0d533...004

• Liker 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Han kunne dødd, han kunne drept noen. Men i gjengen er det en viktig del av det sosiale og ta seg en fest eller øl til matlaging og Stranger things. 

Jeg ser jo og at mye av problemet mitt er at jeg er så redd for å kjøre bil, spesielt på vinteren, og jeg må bare komme over det. For sånn er fremtiden vår nå…. De neste to åra. 

Anonymkode: 7a23b...e55

"Han kunne dødd, han kunne drept noen......  men, men, det er jo så viktig for det sosiale i gjengen å ta seg en fest at jeg vil jo ikke be ham om å bli totalavholdsmann.

Det mest frustrerende er egentlig nå at jeg må kjøre bil selv."

Hva ville du sagt om han hadde kjørt ihjel eller skadet for livet et av deres egne barn, hans søster, noen i gjengen? Jaja, det var jo synd, men det er jo så viktig å drikke alkohol, men mitt største problem nå er at jeg må kjøre bil selv de neste åra?

En gjeng hvor alkohol er så viktig at man ikke vil holde seg unna alkohol selv om man kunne ha skadet og drept andre i fylla... ikke noe godt miljø. Slike holdninger viser et usunt forhold til alkohol, og det viser elendige holdninger til andres liv og helse.

Anonymkode: 97f86...171

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Trur du må jobbe mere med deg selv. Kjør mye bil så kommer du deg over det. Jeg kjører mye. Var ikke så glad i å kjøre bil bil når jeg var ung. Men mannen min sa du må bare kjøre mye bil så går det over. No kjører jeg hele tiden. Det har blitt slik at jeg foretrekker å kjøre enn å sitte på. Mannen min sitter bestandig på til meg når vi skal no. Også når vi skulle på bil tur. Jeg kjørte hele turen siden han ikke kunne kjøre bil fordi han gikk på medisiner. 

Anonymkode: d9342...f83

• Liker 4
Skrevet

Hadde faktisk gjort det slutt hvis min samboer kjørte i fylla.  

Anonymkode: 49093...9ad

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Herregud som du forsvarer ham? Han har tatt straffa si, sier du? Hvilke valg hadde han? Du verden, for en flott mann som tok straffa si. Han får dårlig samvittighet, blir lei seg og skammer seg når du tar det opp? Be ham slutte å drikke, ellers er den dårlige samvittigheta null verd. Fyllekjørere tar liv, han har hatt flaks som ikke er morder nå. 

Anonymkode: 28582...6a7

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Sånn som du skildrar det så trur eg neppe at han kjem til å gjere noko sånnt igjen, og da er problemet eigentleg at du er kvasi-avhengig av at nokon andre er sjåfør for deg. 

Korleis løyste du det før dokker blei saman? Og kva skal du gjere den dagen han ikkje lenger er der? For DET er faktisk problemet du må finne ut av her.

(ps til anonym på toppen her: Erdinger er ikkje alkoholfritt med mindre det står i alkoholfrihylla)

Endret av Mandagsunge
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes dere er litt vell harde her... vi vet jo ingenting om hvor ille han kjørte i fylla. Har selv kjørt bilen min borti nabolaget med 3 øl i magen, tenkte det var en bagatell og følte ingen form for rus. Men hvor ille må man fyllekjøre for å få fotlenke?? Trodde sånne ting bare skjer i USA.

Anonymkode: 0d361...256

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes dere er litt vell harde her... vi vet jo ingenting om hvor ille han kjørte i fylla. Har selv kjørt bilen min borti nabolaget med 3 øl i magen, tenkte det var en bagatell og følte ingen form for rus. Men hvor ille må man fyllekjøre for å få fotlenke?? Trodde sånne ting bare skjer i USA.

Anonymkode: 0d361...256

Kødder du :himle: 

Anonymkode: 2be53...e89

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Herregud skjerp deg! Hadde kvittet meg med en som kjørte i fylla, men også deg som sutrer sånn over hvordan dette påvirker deg. Du har lappen, men utrygg, dvs at du er like lite skikket til å kjøre bil som en fyllekjører. Kom igjen....

Anonymkode: a2bbc...64e

Skrevet

Her var det mye forbedringspotensial, TS! 

Du kan både velge en bedre kjæreste OG velge å bli en tryggere sjåfør. 

Det finnes da bedre fisk i havet enn en potensiell drapsmann…

Anonymkode: 2be53...e89

• Nyttig 1
Skrevet

Mannen min mistet også lappen for mange år siden pga kjøring i fylla. Et idiotisk valg han tok da. Dette var rett før vi møttes da. Det fikk store konsekvenser for han( og meg som måtte kjøre hele tiden i lang tid), men aldri om jeg har vært redd for at han skulle gjøre det igjen. Mange svarer helt hysterisk og idiotisk her. Han har absolutt ingen problemer med alkohol. Tar seg en fest en sjelden gang hvis det skjer noe, ellers ingen alkohol. Han tok straffa si og er ferdig med det. 

Anonymkode: f5d3f...145

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Mye dømming her. Vet ingenting om situasjonen ellers. Gode folk kan ta dårlige valg. TS håper du blir mer komfortabel med å kjøre bil. Fordi sånn er det nå. Angst er en jævlig kompis. 
jeg var i en bilulykke når jeg øvelseskjørte, etter det tok det 10 år før jeg endelig tok lappen. Den eneste veien var å gjøre det mye. 

Føler tråden handler dels dels om at han tok et dårlig valg og du må møte frykt pga det. Støtter for øvrig alle som mener han bør bli avholds nå,

enten for Ever elle for en lang periode. Ta seg en øl til Stranger things,

men ikke overstadig. Alt med måte. Lykke til ts 

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjorde det slutt da han kjørte i fylla. 

Det er ingen unnskyldning for det. 

Anonymkode: 7dbaa...143

Skrevet

Nå synes jeg det er mange som overreagerer her. Har dere aldri gjort en feil i livet? Kanskje en feil som kunne medført at andre eller deg selv ble skadet? Nei, jeg har ikke fyllekjørt. Ja, jeg har vært uoppmerksom i trafikken. Mannen har tatt sin straff og for de fleste av oss hadde vi aldri satt oss i den samme situasjonen igjen. Dyrkjøpt erfaring. 

Det er hvordan den som fyllekjørte handler i etterkant. Ingen grunn til å være avholds. Tar du med bilen din om du skal på fest? Har du på forhånd tenkt på hvordan du skal komme deg hjem? 

Støtter de som mener at nå har ts en sjans til å bli tryggere på kjøring.

Anonymkode: 39c14...be4

• Liker 4
Skrevet

Du må jo jobbe med din egen usikkerhet bak rattet. Enten tar du flere timer eller så leverer du fra deg lappen. Dere er jo like farlige i trafikken begge to.

Anonymkode: 33947...b01

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her, fyllekjøringen var helt ut av karakter for ham. Promillen den kvelden var også høyere enn han har hatt noen gang før. Jeg tror han ble skjenket på noe som ikke var bra. en episode jeg tenker en del på er den dagen vi hadde tatt en øl hver og søsteren hans fikk føling og barna hennes (7 og 9) ble vettskremt. Da ringte de onkel som tok beina fatt og løp de 10km det var hjem til dem, selv om han helt sikkert kunne kjørt bilen, men han tok ikke sjansen. 

alle tidligere erfaringer tyder på at dette var totalt ut av karakter for ham, og jeg ser daglig hvor lei seg og skamfull han er. Han kunne dødd, han kunne drept noen. Men i gjengen er det en viktig del av det sosiale og ta seg en fest eller øl til matlaging og Stranger things. 

jeg har tilgitt feilgrepet det var å sett seg bak rattet den kvelden. Men min hverdag er snudd helt opp ned. Jeg ser jo og at mye av problemet mitt er at jeg er så redd for å kjøre bil, spesielt på vinteren, og jeg må bare komme over det. For sånn er fremtiden vår nå…. De neste to åra. 

Ut fra det du skriver ville jeg tilgitt mannen min. Sikkert lettere sagt enn gjort, men du må kanskje rett og slett bare bli trygg som sjåfør. Jeg tipper du er en dyktig sjåfør, men at du trenger bekreftelse på nettopp det. Kanskje du skulle tatt en glattkjøringstime og en mørkekjøringstime? Bare for å fått bekreftelse fra en profesjonell at du gjør alt riktig? Dette klarer du, jeg heier på deg. ❤️

Anonymkode: cd9de...4b2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må jo jobbe med din egen usikkerhet bak rattet. Enten tar du flere timer eller så leverer du fra deg lappen. Dere er jo like farlige i trafikken begge to.

Anonymkode: 33947...b01

Nja min erfaring som kjøreskolelærer er todelt. For mye usikkerhet er ikke bra, man må være trygg på valgene man tar i trafikken, og ha nok kompetanse til å ta riktige valg. 
på en annen side sier ikke frykt for å kjøre automatisk at man er en dårlig sjåfør. Ofte medfører frykt mer  forsiktighet og mindre skade, så skjønner ikke helt problemet. Sålenge ts følger reglene og er observant så utgjør det ingen fare på veiene??? 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå synes jeg det er mange som overreagerer her. Har dere aldri gjort en feil i livet? Kanskje en feil som kunne medført at andre eller deg selv ble skadet? Nei, jeg har ikke fyllekjørt. Ja, jeg har vært uoppmerksom i trafikken. Mannen har tatt sin straff og for de fleste av oss hadde vi aldri satt oss i den samme situasjonen igjen. Dyrkjøpt erfaring. 

Det er hvordan den som fyllekjørte handler i etterkant. Ingen grunn til å være avholds. Tar du med bilen din om du skal på fest? Har du på forhånd tenkt på hvordan du skal komme deg hjem? 

Støtter de som mener at nå har ts en sjans til å bli tryggere på kjøring.

Anonymkode: 39c14...be4

De fleste her har gjort feil i livet. Tatt feil valg også. 
Heldigvis så skadet han ikke noen andre med fyllekjøringen sin. 

Tatt sin straff?? Selvsagt. Skulle bare mangle. 

TS skriver de bort utenfor allfarvei og ikke har T-bane eller tog hjem. 
Da er du klar over dette i øyeblikket du reiser på en fest og har tatt bilen. Videre så er du kjent med at det ikke er mulig å komme seg hjem. 
Så faller valget på å kjøre til fest, drikke og kjøre hjem i fylla. 
Da er man rimelig dum i hodet. Og det handler ikke om at man ikke har gjort feil i livet. 
At han setter seg selv i fare er en ting, men at andre kunne blitt utsatt for en alvorlig ulykke og i verste fall dødd, er noe helt annet. 

At han da fortsetter med å gå på fylla etter dette, vitner om en særdeles dårlig selvinnsikt. Lite moden. Og lite intelligent. 

Anonymkode: c894f...fb8

• Nyttig 1
Skrevet

Hvordan endte han opp i denne situasjonen i utgangspunktet, hvis dere bor utenfor allfarvei? Hadde han bilen med seg på fest? I såfall er det vel neppe verken første eller siste gang.

Anonymkode: 22b90...7b5

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...