Gå til innhold

BARNEHAGEPRISER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli temmelig utålmodig.

Politikerne forsøker å overgå hverandre når det gjelder løfter om lavere barnehagepriser, men hva skjer? Jo: Prisen for en barnehageplass i en privat drevet barnehage bare øker. Årsaken til dette er at det tilskuddet staten tildeler kommunene til drift av barnehager for en stor del går til drift av de kommunale barnehagene.

Det som da forundrer meg er følgende: Hvorfor kan det ikke som en begynnelse i hvertfall gis anledning til å trekke fra de faktiske barnehageugiftene i selvangivelsen? Pr. i dag får i alle fall jeg trekke fra ca 60 % av utgiftene. Den resterende delen beskattes fullt ut.

Å gi fradrag for hele beløpet vil i hvert fall være med på å utjevne noen av skjevhetene.

Flere som deler mitt syn?

Hubro

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Klart man burde få trekke alt av på skatten!

Løsningen må jo være det vi er blitt lovet i årevis: Full barnehagedekning - og jeg syns alle barnehager burde være offentlige,dvs kommunalt drevet. Da tror jeg vi vil være sikret en bedre kvalitetskontroll enn tilfellet er i dag.

Videre mener jeg at kontantstøtten burde fjernes, den blir i mange tilfeller brukt til å betale "svart" dagmamma, slik at behovet for barnehageplasser blir usynliggjort....

• 18 år senere...
Skrevet

Dytt

Anonymkode: 22b81...cd1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dytt

Anonymkode: 22b81...cd1

18 år senere?? 😂

Anonymkode: fc564...041

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

18 år senere?? 😂

Anonymkode: fc564...041

Sjukt 😂😂 Men morsomt nok, så ser det faktisk ut som ingenting har endret seg siden 2002 når jeg var 4år å selv gikk i barnehage, nå er kidden min 4 å går i barnehage😂

Anonymkode: ee1f6...a75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...