Gå til innhold

Rabler snart for meg..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så heldig at vi har stor familie og er veldig gla i dem.. men både jeg og gubben er to ensomme ulver som fant hverandre og lagde vår egen lille flokk. Vi bruker tid sammen men lader opp alene i huset med hobbyer og ting vi liker. 

Problemet er at vi bor i mitten, så ja da samles alle hos oss. Vi har en familie som sover i stua. På kontor og gjesterom er det fullt, vårt lille hus er fullt til randen av familien. Når det er middag må vi sitte både rundt kjøkken og stuebord. Vi er 20 personer både store og små. De første kom mandagen før jul og de siste reiser 2 Januar. Ute er det kaldt og mørkt, alt er stengt så vi sitter for det meste inne. Kan ikke gå på do i fred, vi har bare 1 bad… så ja kjenner jeg trenger alene tid. Alle andre smiler, ler og koser seg mens jeg og gubben holder på å klikke da sosialt samvær tømmer oss fullstendig. Og sånt var det i fjor og året før.. og ja neste år og om familien får det som de vil. Har spurt om vi ikke kan gjøre ting på andre måter men alle er jo enige om at det er så greit å møtes hos oss.. måtte bare få ut litt frustrasjon… 

Anonymkode: aaaf6...b35

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, alle er ikke enige om at det er så greit å møtes hos dere. Dere synes ikke det er greit, så hvorfor lar dere dem bestemme?

Anonymkode: b0fe9...b60

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje dere kan ra en tur til varmere strøk og bare kose dere i tosomhet? Annenhvert år for eksempel? 

Anonymkode: 65ff5...6d6

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser bort annenhvert år. 

Ingen kan komme på besøk til meg da. 

Anonymkode: 7b92f...7df

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dere er da voksne mennesker og kan si nei til å få hjemmet fyllt opp av slekt i dagesvis 

Anonymkode: aeaba...25a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oi, det hørtes fryktelig slitsomt ut. Dere må sette noen grenser.  Feirer dere sammen hvert år? Isåfall ville jeg nok begynt å dra bort annethvert år, eller si at dere vil feire bare med kjernefamilie annethvert år. 
neste gang må dere også gi beskjed om at dere kan ta imot gjester f.eks. på to overnattinger, men ikke hele jula. Normalt at folk kommer lille/julaften og drar 1/2 dag. Slik at dere også kan ha ferie og lade batterier på egenhånd. 
Dere må rett og slett gi beskjed og tåle at noen kanskje blir sure, men det går over. 
Dere kan si det allerde nå «neste år har vi snakket om å reise til xxx i juleferien»

Anonymkode: 0e231...b17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min største medfølelse. Våre familier samles hos oss fordi vi har "størst" hus (eller i hvertfall flest soverom). Ingen forståelse for at mannen er nyoperert og jeg har to kroniske sykdommer (og er under utredning for en tredje sykdom). Neste år drar jeg til syden!

Anonymkode: 9b36f...e3e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Si nei. 

Anonymkode: 2bfae...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste år får dere omgangssyke i tur og orden fra og med 20.desember. Ikke på ordentlig da, håper jeg - men sånn overfor de andre.

Eventuelt sier dere til alle i starten av november allerede at dette året har vært så slitsomt at dere rett og slett må si at folk må samles et annet sted enn hos dere i jula, for dere er nødt til å ha det stille og rolig i jula for å ikke møte veggen i februar.

Et tredje alternativ: "Folkens, vi digger dere over alt på jord og er kjempeglad i dere, men denne jula har vi bestemt at vi ikke kan ha besøk som vi pleier. Vi blir rett og slett ganske slitne av sånt, uansett hvor glad vi er i dere som er på besøk. Jeg håper dere skjønner at vi ikke sier dette for å være sære eller for å såre dere, og vi er oppriktige når vi sier at vi er superglade i dere, men så mange på en gang over tid har vi rett og slett ikke kapasitet til i år, og vi håper ingen blir sure eller sinte av den grunn. Vi ønsker ikke å være "de slemme" her, men hadde noen andre følt det sånn som vi brydde oss om så håper vi at de hadde sagt fra, så derfor ønsker vi å gjøre det nå".

Det scenarioet du beskriver hadde jeg ikke orket mer enn maks én natt.... Jeg er også introvert.... (og ja, har mann og voksne barn også).

Anonymkode: 4dc05...090

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...