Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har en venninne jeg har kjent siden ungdomsårene. Vi var mye sammen og gjorde alt i lag i mange, mange år. I midten av 20 årene giftet jeg meg, fikk familie og hun flyttet til nabolandet for karriere. Nå er vi 45 år. Hun har aldri vært samboer/gift og har ikke barn. I denne perioden så vi lite til hverandre men holdt kontakten sporadisk gjennom mange år og møttes 1-2 ganger pr år. I januar flyttet hun tilbake til byen jeg bor i. Hun har naturligvis største delen av sine venner der og kjenner ikke så mange her lenger.

Jeg har nå voksne barn som har flyttet hjemmefra og masse fritid. Har også mange venner her som jeg har blitt kjent med i voksen alder. Jeg har i hele år bedt henne med oss når vi skal ut, enten det er fest, teater, kino, fjellturer eller lignende. Hun har derfor møtt flere av mine venner flere ganger. 

Det som sårer meg litt er at hun ALDRI, ikke en eneste gang, inviterer meg med når hun skal noe med de få hun har blitt kjent med her via jobb eller andre aktiviteter. Da skal hun ut med SINE venner. Jeg tror ikke hun engang tenker at dwt er et alternativ å spørre meg. Derimot virker det som om at hun forventer å bli med meg hver gang jeg skal noe gøy med mine venner.

Flere som opplever lignende? Er det dumt av meg dersom jeg slutter å invitere henne like ofte? Kanskje jeg kun skal invitere henne med meg på trening og kafe-tur uten de andre?  Jeg bare synes det er så sårt å aldri bli invitert med og føler at jeg ikke er en prioritet. 

Anonymkode: febc5...602

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd lignende, men jeg ville bare invitert henne med på cafe/trening o.l. Og prioritert meg selv (sånn som de fleste andre ser ut til å gjøre). Du er snill og omtenksom, ta med deg det videre :) 

Skrevet

Jeg kan kanskje kjenne igjen følelsen av å ha vokst fra hverandre som venninner. Jeg hadde ikke giddet å invitere henne med hvis det er slik du beskriver. Vennskap skal jo være gjensidig glede, og det høres ut som du har mange andre venner som gjør deg bedre. Hvorfor tviholde på henne? Jeg har aldri hatt problemer med å akseptere at noen vennskap dør ut.

Anonymkode: c4683...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...