AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:43 #1 Skrevet fredag kl. 12:43 Mannen min, som normalt sett er veldig blid og grei, har den siste tiden blitt så mye sint… han sier mange unødvendige ting til både meg og barna, for å «tulle», men ingen av oss syns det er noe morsomt, og da blir han igjen sint fordi vi ikke tar spøken. Han får ideer om hva vi skal finne på, og uten å spørre oss så setter han igang fordi det liksom skal bli koselig, og når det ikke blir den stemningen han håpet på så blir han sint, fordi «han prøver bare å gjøre noe hyggelig med oss, og det blir dritt hver gang han prøver på noe»… dette er nytt nå, etter en periode med mye jobb. Det jeg sliter med er å forstå er hvorfor han blir sint på oss for ting han selv setter igang, ofte uten å sjekke temperaturen på først, og så ble det ikke slik han tenkte… han reiser bort til jobb på mandag og blir borte i tre uker - og jeg gleder meg veldig.. dette ble åpenbart ikke julen jeg håpa på, men jeg godtar det - jeg setter ikke pekefinger og blir sint på han(og barna) for det.. hva kan jeg gjøre? Vært sånn siste to ukene nå.. Anonymkode: a805f...a1e 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:46 #2 Skrevet fredag kl. 12:46 Har han begynt å trene mer? Kle seg bedre? Anonymkode: 29062...8d8 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:51 #3 Skrevet fredag kl. 12:51 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har han begynt å trene mer? Kle seg bedre? Anonymkode: 29062...8d8 Nei. Han er akkurat som han pleier, ser heller hakket mer ustelt ut - uten at han ER det. Anonymkode: a805f...a1e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:51 #4 Skrevet fredag kl. 12:51 Utro kanskje? Anonymkode: 699ff...ff3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:53 #5 Skrevet fredag kl. 12:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utro kanskje? Anonymkode: 699ff...ff3 Det har han ikke tid til… han har ikke en jobb hvor an omgås særlig med andre mennesker, og han lurer seg liksom aldri unna da han er hjemme. Anonymkode: a805f...a1e
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:55 #6 Skrevet fredag kl. 12:55 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Utro kanskje? Anonymkode: 699ff...ff3 Får du hjelpen du trenger? Anonymkode: 3da1d...340 2
Sannhetsøkende Skrevet fredag kl. 12:57 #7 Skrevet fredag kl. 12:57 Deprimert? Syk? Ta en prat med han og fortell at dette tærer på dere alle og at det ikke kan fortsette sånn. Eventuelt burde han tatt en sjekk hos legen for å se om det kan være noe underliggende. 3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:58 #8 Skrevet fredag kl. 12:58 Utro og en kombinasjon av velværehormoner og dårlig samvittighet? Anonymkode: 84468...b79 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:02 #9 Skrevet fredag kl. 13:02 Begynnende hjernesykdom? Utbrent? Anonymkode: 88ca7...f15 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:05 #10 Skrevet fredag kl. 13:05 Høres ut som midtlivskrise. Livet er ikke så perfekt som han skulle ønske.. så han prøver å gjøre det perfekt og blir sint når han mislykkes. Som igjen får han til å føle mer på hvor uperfekt livet er. Han har muligens oppdaget at jobb ikke er nok. Og klarer ikke å gjøre noe med det Anonymkode: 42a81...2c5 4 1
Macro Skrevet fredag kl. 13:05 #11 Skrevet fredag kl. 13:05 (endret) Jeg hadde blitt veldig bekymret for mannen ved en sånn endring. Er dere gode på å kommunisere hvordan dere har det og hva som rører seg i det indre? Om noen i husstanden får en slik brå humørendring så er det ofte noe som ligger bak. Det er ikke sikkert problemet er hjemme, men det er familien som får det. Jeg hadde sørget for å prate med han FØR han drar bort i 3 uker. Endret fredag kl. 13:10 av Macro 2 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:06 #12 Skrevet fredag kl. 13:06 Eksen min ble plutselig sånn og var sånn et par-tre uker, men så kom han hjem fra jobben en dag og sa at han hadde fått beskjed om at en bylle eller en kvise eller hva det nå var, ikke var kreft. Han hadde da gått og vært redd for kreft, dratt til legen for å sjekke og han holdt det inni seg til krisen var over. Kan være at mannen din har fått noen tanker som stresser han og gjør han redd? Anonymkode: 7e3d4...4e2 4 3 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:10 #13 Skrevet fredag kl. 13:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eksen min ble plutselig sånn og var sånn et par-tre uker, men så kom han hjem fra jobben en dag og sa at han hadde fått beskjed om at en bylle eller en kvise eller hva det nå var, ikke var kreft. Han hadde da gått og vært redd for kreft, dratt til legen for å sjekke og han holdt det inni seg til krisen var over. Kan være at mannen din har fått noen tanker som stresser han og gjør han redd? Anonymkode: 7e3d4...4e2 Det kan absolutt være. Han har en familierelasjon som har masa på han i et år om å ta en helsesjekk, som han ikke ønsker å ta selv fordi han ikke føler det er noen hensikt. Anonymkode: a805f...a1e 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:13 #14 Skrevet fredag kl. 13:13 Demens? Anonymkode: 610a5...3c5 1 1
Fant80 Skrevet fredag kl. 13:26 #16 Skrevet fredag kl. 13:26 Opptatt av nyheter? Verdensbildet,politikk osv? Merker meg at stadig flere (Spesielt menn) i min omgangskrets virker mer sint og deprimert,og vil til stadighet dra opp politikk og tingenes tilstand i Norge,og her i verden. Noe etter min mening de overhodet ikke har godt av. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:30 #17 Skrevet fredag kl. 13:30 Hva sier han om dette selv da? For jeg regner med at du har snakket med han om dette i «fredstider»? Jeg har ei venninne som opplever det samme. Han har vel alltid prøvd å finne på ting, og da barna var yngre ble forslagene møtt på en annen måte. Nå som barna er eldre, møter de gjerne ikke forslagene på samme positive måte lengre, de syns ikke familietid er like morsomt lengre og vil helst finne på andre ting. Forslagene blir også sett på litt barnslig fra barna nå. Så da blir faren fornærmet og sur, fordi han har en forventning om at barna skal synes det er like kjekt og spennede som før. Anonymkode: 9d7c5...6b8 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:00 #18 Skrevet fredag kl. 14:00 Fant80 skrev (33 minutter siden): Opptatt av nyheter? Verdensbildet,politikk osv? Merker meg at stadig flere (Spesielt menn) i min omgangskrets virker mer sint og deprimert,og vil til stadighet dra opp politikk og tingenes tilstand i Norge,og her i verden. Noe etter min mening de overhodet ikke har godt av. Enig med denne. Sjekk ståa på hvordan opplever verdemsbildet i dag. Kan være at han har et behov for escapeism og fortvilt prøver å gjøre det gjennom å trø ting nedover øra på dere. Dersom han i tillegg har typ nordsjø/bortjobb hvor han bare forholder seg til andre menn i samme tralten kan det begynne å bli tungt.. Anonymkode: 08416...1af 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:42 #19 Skrevet fredag kl. 20:42 Vitaminmangel ! Ekstrem d vitamin mangel kan skape monster . Samt stress . Evt alderen Anonymkode: 5ceb2...9e7 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:37 #20 Skrevet fredag kl. 21:37 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Utro og en kombinasjon av velværehormoner og dårlig samvittighet? Anonymkode: 84468...b79 Jeg tenkte også på dette. Ganske vanlig med slike endringer når ene parten er utro. Anonymkode: c5233...a49
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå