Gjest LoisLane Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Har registrert at flere er mot bygningsarbeidere som gruppe. Mange av dem har altfor lang lunsj og jobber svart på fritida. Og nå streiker de jammen meg!
Gjest Gjest1 Skrevet 3. april 2006 #2 Skrevet 3. april 2006 Synes de er ganske kjekke jeg. Spesielt snekkere kanskje. Med snekkerbelte og greier.
Gjest King James II Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 ja men hvem er det som egentlig ikke streiker Lærene kanskje ?
Bønna Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 Har registrert at flere er mot bygningsarbeidere som gruppe. Mange av dem har altfor lang lunsj og jobber svart på fritida. Og nå streiker de jammen meg! ← Ja, mange fra utdanningsgruppene irriterer seg grønn over at bygningsarbeidere jevnt over ikke har dårligere lønns- og arbeidsbetingelser enn dem selv.
Gjest LoisLane Skrevet 3. april 2006 #6 Skrevet 3. april 2006 Poenget mitt er seff at det er få yrkesgrupper som blir omtalt kollektivt som det ene eller andre. De fleste skjønner vel at det er mange ulike typer folk i de fleste yrker. Men er man lærer skal man finne seg i å bli skjelt ut som lat eller sytete på kollektivt grunnlag. Jeg synes det er personlig urettferdig - dere vet ingenting om meg som yrkesutøver.
Bønna Skrevet 3. april 2006 #7 Skrevet 3. april 2006 Jeg er av den oppfatning at de fleste yrkesgrupper omtales kollektivt. Det er også ganske naturlig å gjøre det, da individet ikke er særlig relevant i forhold til gruppa.
Gjest LoisLane Skrevet 3. april 2006 #8 Skrevet 3. april 2006 Jeg pleier sjelden å kategorisk uttale at fotografer er nærsynte, butikkansatte dumme, politifolk fascister, budbilsjåfører hensynsløse etc. etc.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Jeg pleier sjelden å kategorisk uttale at fotografer er nærsynte, butikkansatte dumme, politifolk fascister, budbilsjåfører hensynsløse etc. etc. ← Nei, men vi lever tross alt i organisasjonenene tidslader og lønnsoppgjørene skjer i første omgang på overordnet med utgangspunkt i arbeidstakerne som tilhørende en yrkesgruppe. Det blir helt håpløst å skulle ta hensyn til hvert enkelt individ i de overordnete lønnsoppgjørene. At mange har fordommer mot enkelte yrkesgrupper er heller ikke uvanlig. Vi har en trang til å forenkle og kategorisere. Nå er forresten streiken blant bygningsarbeiderne over
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #10 Skrevet 4. april 2006 Jeg pleier sjelden å kategorisk uttale at fotografer er nærsynte, butikkansatte dumme, politifolk fascister, budbilsjåfører hensynsløse etc. etc. ← Du har hatt en del tanker rundt det ser jeg?
Champagnepiken Skrevet 4. april 2006 #11 Skrevet 4. april 2006 Poenget mitt er seff at det er få yrkesgrupper som blir omtalt kollektivt som det ene eller andre. De fleste skjønner vel at det er mange ulike typer folk i de fleste yrker. Men er man lærer skal man finne seg i å bli skjelt ut som lat eller sytete på kollektivt grunnlag. Jeg synes det er personlig urettferdig - dere vet ingenting om meg som yrkesutøver. ← Og jeg som er journalist, er selvsagt grafsende, uten moralske standarder, ute av stand til å foreta etiske vurderinger og bare på jakt etter å selge aviser... Skjønner hva du mener, jeg, Lois!
Gjest GreenSky Skrevet 4. april 2006 #12 Skrevet 4. april 2006 Synes de er ganske kjekke jeg. Spesielt snekkere kanskje. Med snekkerbelte og greier. ←
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #13 Skrevet 4. april 2006 At mange har fordommer mot enkelte yrkesgrupper er heller ikke uvanlig. Vi har en trang til å forenkle og kategorisere. Nå er forresten streiken blant bygningsarbeiderne over ← Men nå skal søren meg bussjåførene streike! For noen late slabbedasker!!! Jeg har faktisk ikke mange fordommer mot noen yrkesgruppe. Ja, jeg vet om mange som gjør en dårlig jobb, men stort sett har jeg tro på at de fleste innenfor en yrkesgruppe gjør en god jobb.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #14 Skrevet 4. april 2006 Men nå skal søren meg bussjåførene streike! For noen late slabbedasker!!! ← Bussjåførene har da streiket mange ganger før. Ser det nesten som et pluss jeg for da får jeg trim. Sist de streiket gikk jeg en mil hver vei til jobb og hjem igjen.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #15 Skrevet 4. april 2006 Vel, keg synes faktisk lærergruppen er den verste. De har klaget over sine forhold og betingelser gjennom tiår, og har i dag ganske gode lønninger! Men yter lærere flest en over middels innsats for elevene? nei, jeg tror nok ikke det.
Gjest LoisLane Skrevet 4. april 2006 #16 Skrevet 4. april 2006 Vel, keg synes faktisk lærergruppen er den verste. De har klaget over sine forhold og betingelser gjennom tiår, og har i dag ganske gode lønninger! Nei, jeg gjør ikke det! Men yter lærere flest en over middels innsats for elevene? nei, jeg tror nok ikke det. ← Jeg mener at jeg gjør det. Jeg ligger våken og tenker på elvene mine og har konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør nok for alle. Synes de aller, aller fleste av kollegene mine gjør en kjempejobb!
Ottine Skrevet 4. april 2006 #17 Skrevet 4. april 2006 Har registrert at flere er mot bygningsarbeidere som gruppe. Mange av dem har altfor lang lunsj og jobber svart på fritida. Og nå streiker de jammen meg! ← Go girl! Skal bli spennende å se om denne tråden kommer opp i... tja 8 sider med "hat-innlegg" som en viss annen tråd i dette forumet....
Diktern Skrevet 4. april 2006 #19 Skrevet 4. april 2006 Har aldri hørt om noe hat mot bygningsarbeidere...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #20 Skrevet 4. april 2006 Jeg savner kvinnelige bygningsarbeidere med bar overkropp .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå