AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #1 Skrevet 25. desember 2025 Ja, det er et luksusproblem! Mannen og jeg fikk enorme mengder godteri i julegave i år (igjen). Ingen av oss eier magemål og ofte "forsvinner" mye av det om natten. Jeg blir dårlig av for mye sukker, men sliter med å stå i mot. Mannen er lik. I går kveld bestemte vi oss fort og gæli for å kaste alt av søtsaker langt ned i matsøppla. Her skal man ikke fristes til å "berge" noe 😅 Helt ærlig er det godt å bli "kvitt" det, men det er jo samtidig synd å kaste ... Er vi de eneste som sliter med dette "problemet"? Anonymkode: b48bd...664 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 Populært innlegg #2 Skrevet 25. desember 2025 Hvorfor ikke gi det bort til andre? Anonymkode: f75df...2a4 35 2 15
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #3 Skrevet 25. desember 2025 Gi det bort til naboen eller noen med unger. Ikke kast det. Anonymkode: 97fad...795 3 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #4 Skrevet 25. desember 2025 Hva med å kommunisere til andre at dere ikke liker eller ikke vil ha godteri? Hva med å kommunisere til folk hva dere gjerne får som gaver? Anonymkode: 9e02a...8fd 10 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #5 Skrevet 25. desember 2025 Legg det ut på en gi bort gruppe på Facebook hvis dere har noe lokalt. Anonymkode: ff9c5...c25 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #6 Skrevet 25. desember 2025 Gji det bort til meg om du er i hamar eller Tønsberg Anonymkode: 522b1...857 1
Macro Skrevet 25. desember 2025 #7 Skrevet 25. desember 2025 Jeg liker ikke godteri selv så jeg gir det bort. Idiotisk at venner og familie skal kjøpe inn mens jeg kaster i store mengder... 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #8 Skrevet 25. desember 2025 Vi får også en del og det som ikke er spist opp tar jeg med på jobben ved første anledning. Der blir det borte i løpet av kort tid. Anonymkode: f0b22...d8a 10 2
Mardina Skrevet 25. desember 2025 #9 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, det er et luksusproblem! Mannen og jeg fikk enorme mengder godteri i julegave i år (igjen). Ingen av oss eier magemål og ofte "forsvinner" mye av det om natten. Jeg blir dårlig av for mye sukker, men sliter med å stå i mot. Mannen er lik. I går kveld bestemte vi oss fort og gæli for å kaste alt av søtsaker langt ned i matsøppla. Her skal man ikke fristes til å "berge" noe 😅 Helt ærlig er det godt å bli "kvitt" det, men det er jo samtidig synd å kaste ... Er vi de eneste som sliter med dette "problemet"? Anonymkode: b48bd...664 For å ikke spise det jeg ikke trenger å spise, så går jeg ut med resten i bilen 😊 Men stort sett klarer jeg å styre/kontrollere meg. Sånn må det bare bli, når jeg er på evig slankekur 😄 Da er det litt verre for kjæresten min, som er veldig glad i søtsaker 😊 Det er derfor jeg ofte må legge det ut i bilen, for ellers forsvinner det i løpet av natten.
enkefru Skrevet 25. desember 2025 #10 Skrevet 25. desember 2025 Ville tatt med på jobb i romjul eller etter jul. Lagt ut på pauserom/spiserom 9 1 6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #11 Skrevet 25. desember 2025 Støtter deg i å kaste det eventuelt gi det bort. Foreslår å si til de som gir dere godteri, at dere heller ønsker dere ting som såper, kjøkkenhåndkle, olivenolje, god kaffe… Anonymkode: 23ac8...96a 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #12 Skrevet 25. desember 2025 Pakk inn i gavepapir og legg i en skuff, og så regifter dere disse utover 2026 til bursdager og som vert/vertinnegaver Det er vel litt mer tiltak når man må hente nederst/innerst i en skuff, og pakke ut for å få tak i godisen? Anonymkode: a4e41...8e4 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #13 Skrevet 25. desember 2025 Samme her, spiser det opp over så lang tid som mulig så det ikke blir for voldsomt. Anonymkode: a7216...83f
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #14 Skrevet 25. desember 2025 Jeg hadde ikke kastet det, hadde heller tilbudet på og lagt det på bordet til gjester. Anonymkode: ab4b0...b9f 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #15 Skrevet 25. desember 2025 Jeg er allergiker og får stadig noe til jul og andre anledninger som jeg ikke kan ha. Jeg har en avtale med fastlegen om at det kan nytes av fastlegen, legekontoret, eller hva enn fastlegen vil gjøre med det. Det blir gjerne spist litt på møter med ulike også. Jeg vet den varianten nok ikke er så vanlig, men jeg kunne ikke funnet på å kaste det, og det til tross for at jeg ikke har så stort nettverk og få å gi det til. Da hadde jeg heller puttet det i en pose og gjemt den godt, og tatt den med til en hjelpeorganisasjon. Jeg har full forståelse for at det er vanskelig å holde seg, men jeg hadde strukket meg langt for å ikke kaste. Anonymkode: 7e9f3...fef 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #16 Skrevet 25. desember 2025 Jeg ville enten gitt det bort til noen jeg kjenner, eller tatt det med på jobb. Eventuelt lagt det ut på en lokal facebookgruppe under gis bort. Kanskje noen av de som gir det i gave fanger det opp og tar hintet Anonymkode: 5c6ad...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #17 Skrevet 25. desember 2025 Litt av samme problem her. Vi ga tydelig beskjed om at vi ikke drikker alkohol, og etter det har vi fått konfekt/ godteri hver eneste jul. Jeg spiser ikke godteri pga diabetes, og mannen spiser til det er tomt (og han er overvektig fra før...). Jeg har ikke vært åpen om at jeg har diabetes, fordi familien har så mange merkelige ideer om sykdommen. Men nå vurderer jeg å si fra og heller prøve å overhøre alle de som tror de er eksperter. Jeg pleier å gjemme unna litt til julebukker, men nå er det ikke så mange barn igjen i nabolaget. Anonymkode: 79c14...887
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #18 Skrevet 25. desember 2025 Gir det videre 🙂 Anonymkode: 4e4a4...e32 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #19 Skrevet 25. desember 2025 Unødvendig å kaste! Anonymkode: 9cff3...527 1 2
Mei88 Skrevet 25. desember 2025 #20 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Litt av samme problem her. Vi ga tydelig beskjed om at vi ikke drikker alkohol, og etter det har vi fått konfekt/ godteri hver eneste jul. Jeg spiser ikke godteri pga diabetes, og mannen spiser til det er tomt (og han er overvektig fra før...). Jeg har ikke vært åpen om at jeg har diabetes, fordi familien har så mange merkelige ideer om sykdommen. Men nå vurderer jeg å si fra og heller prøve å overhøre alle de som tror de er eksperter. Jeg pleier å gjemme unna litt til julebukker, men nå er det ikke så mange barn igjen i nabolaget. Anonymkode: 79c14...887 Si i fra med store bokstaver at dere ikke ønsker gaver som må gjennom brødsaksa 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå