Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi hadde et liten diskusjon angående trepynting. Når er den idelle dagen å pynte juletreet, ifølge deg? 

Anonymkode: 2ba48...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her pynter vi med lilla adventspynt når advent starter og så skiftes dette ut med julepynt de siste 2-3 dagene før jul. Juletreet pyntes alltid den 23. desember. Så har vi julestemning i huset til ca 2.. uka i januar.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I følge meg så kan folk pynte treet akkurat den dagen de føler at de vil pynte treet. De har det helt sikkert i sin egen stue.

Anonymkode: 9ef3f...bb6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

I følge gammelt av så er det lille julaften. Det er også det jeg vokste opp med.

Vi pynter treet tidligere selv, ca tidlig/midten av desember.

Anonymkode: aac91...17d

• Liker 1
Skrevet

For meg er tredje søndagen i advent perfekt. Lille julaften blir litt stress da det alltid er noe annet som må gjøres. 

Anonymkode: 6b951...796

• Liker 1
Skrevet

Lille julaften,tatt med meg vanen hjemme i fra. Ut 13 dagen.

Har ikke julepynten fremme i oktober for å pakke den ned 2 dag jul.

Svigermor er slik,nisser,duker,gardiner,kongler,lykter og alskens dritt og møkk over alt,ute som inne. Har over 120 nisser som alle oser kattepiss og sur tobakk....   Pynter i panikk midten av november og river bort alt sammen 2 dagen sint og sur. Nå er jula over!!

Anonymkode: f8e9b...871

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har litt lyst til å pynte tidligere i desember egentlig - mye fordi jeg jobber i dagligvare og dagene frem mot jul er så usannsynlig kjasete på jobb at det blir et slit å skulle følge bestemte dager strengt og samtidig bli ferdig til jul. Vi pynta siste søndag i advent fordi jeg jobba til 23.30 på lille julaften, men jeg vurderer å starte enda tidligere!

Anonymkode: a2c2d...1cf

Skrevet

Den 20/21. Desember. 

Anonymkode: be024...693

Skrevet

Vi har mye julepynt og lys, i år brukte vi 3 dager på å pynte. Vi er begge ufør og avhengige av overskudd, så det blir når det passer seg. Tidligst første søndag i advent, senest 1. Desember. Tar det ned rett over nyttår avhengig av formen.

Anonymkode: a65aa...b2b

Skrevet

24 desember og vekk dagen etter som er i dag.

Anonymkode: bb716...a2f

Skrevet

Jeg har vokst opp med å pynte treet lille julaften, og litt over nyttårsaften begynte det å drysse og ble kastet ut. Det var hyggelig det altså, men synes det var altfor kortvarig glede.

Nå i eget hus har jeg plast-tre og godt over snittet med julepynt som tar et par dager å pynte. Og da er det helt uaktuelt å ta det helt oppi jula. Jeg vil ha rolig lille julaften, og ikke minst nyte julen lengre enn ei uke. Så jeg pynter ganske mye unntatt det mest julete 1. søndag i advent. Tar juletreet og resten av pynten enten 2 eller 3 søndag i advent. Det pakkes ned igjen helgen etter nyttår, for 1. nyttårsdag er julefølelsen over for min del.

Anonymkode: 81904...b4e

Skrevet

Og det skal selvsagt stå til 20.dag jul. 

Anonymkode: be024...693

Skrevet (endret)

Pynter til advent og ventetid den 1 søndag i advent og til jul på lille julaften. Da kommer juletreet opp og står der i all sin rosa pyntet prakt til 1. januar Før advent er det høstpynt som gjelder i mitt hjem.

Julen kastes ut 1. januar. Da er det et nytt år og jeg ser fremover i tid og ikke tilbake på snøen som falt i fjor.

Endret av skreppamedleppa
Skrevet

Juletreet ble pyntet lillejulaften. Det får stå til 13. eller 20. dag jul, januar er mørk og lang nok uten alle lysene. Beholder pynt og lys både ute og inne. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er begge vokst opp med at treet pyntes lille julaften. De siste 7-8 årene har vi pyntet treet noen dager før, fordi det ofte ble mye stress på lillejulaften. I år pyntet vi 20. desember. 

Anonymkode: 8e419...3dd

AnonymBruker
Skrevet

22 eller 23 desember. 

Anonymkode: 4eb58...019

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.12.2025 den 16.24):

Vi hadde et liten diskusjon angående trepynting. Når er den idelle dagen å pynte juletreet, ifølge deg? 

Anonymkode: 2ba48...e26

Når man har lyst og tid. For meg er det ca 1. desember.

Anonymkode: 6d140...dfb

Skrevet

Vi pynter treet lille julaften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...