Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Posten-reklamer ødelegger rett og slett nissen. Det er helt greit at menn elsker menn og kvinner elsker kvinner (eller alle bokstavene mellom der), men det er ikke greit å blande inn nissen inn i det for en reklame. Er jeg den eneste som reagerer på det?

https://www.posten.no/enklere-hverdag/fra-viralt-juleeventyr-til-inkluderende-kultur

Før noen sier at jeg diskriminerer så har jeg både kollegaer og venner som er lesbiske, homoseksuelle og transer. Jeg er like glad i dem uansett, men enkelte ting trenger man ikke å vri på bare for å virke inkluderende. 

Anonymkode: 12481...32b

• Liker 7
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 år etterpå kom du på at du egentlig ikke liker reklamen🤭😂

Anonymkode: be371...61f

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg fatter ikke at dette er et problem. Det fremstilles jo som om nissen elsker Coca-Cola også, er det et problem for Pepsi-drikkere?🤷‍♀️

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet

Elsker denne:) synes den er søt

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns det er så gøy at mange blir så trigget av den 😂

Anonymkode: d8b01...f36

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

En nisse som fronter kjærlighet heller enn forbruk og kommersielle mål. Et hån mot julens budskap, helt klart. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvordan ødelegges nissen nøyaktig? Er det ikke ørtogførti filmer som handler om nissen i ulike former allerede? Han er alt fra tidligere foretningsmann, far og bestefar til alkis, en rocka type med james bond-aktige egenskaper til en som har gitt opp håpet og vil rømme fra jula. Nissen tåler å være homo også, han er voksen.

Anonymkode: 4cadf...334

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du vet at nissen ikke er ekte, eller? 

🌈

Anonymkode: 2b151...492

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Enig, TS. Nissen er ikke homofil, så det blir helt feil å fremstille nissen som det. Ufattelig woke hele opplegget, som alt annet i dag. 

Anonymkode: 4282a...fbc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

100% hetero i alle retninger, og mener helhjertet at denne reklamefilmen er noe av det flotteste jeg har sett🤩

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Alt hva man skal henge seg opp i ... 🤪

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde det vært bedre at DnB eller Freia støttet homofile. Vet ikke hva jeg skal tenke om reklamen jeg. Posten har uansett med materialisme å gjøre, så mange pakker de leverer på et år. 

Anonymkode: df3cf...891

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hadde det vært bedre at DnB eller Freia støttet homofile. Vet ikke hva jeg skal tenke om reklamen jeg. Posten har uansett med materialisme å gjøre, så mange pakker de leverer på et år. 

Anonymkode: df3cf...891

Hva med å unnlate alt woke rundt jula? La jula dreie seg om jul. Nissen trenger ikke kline med hverken menn eller kvinner. 

Det neste blir vel Pride-flagg på juletreet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva med å unnlate alt woke rundt jula? La jula dreie seg om jul. Nissen trenger ikke kline med hverken menn eller kvinner. 

Du skal være bra stiv og regid om du aldri har fått med deg at nissen kliner

Anonymkode: 2dfc4...c8d

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Før noen sier at jeg diskriminerer så har jeg både kollegaer og venner som er lesbiske, homoseksuelle og transer.

Anonymkode: 12481...32b

Hvorfor føler dere som klager på LHBT alltid behov for å påstå at dere er «venner» med dem?

Hvis du faktisk hadde vært venn med transpersoner, ville du ikke brukt nedsettende ord som «transer» om dem. Det er ganske åpenbart at dette bare er ment som et forsøk på å forhåndsverne seg mot kritikk, ikke som et tegn på respekt.

Anonymkode: 9ebfd...3bc

• Liker 14
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Nissen klina selv når jeg var barn, så vil ikke påstå at det er spesielt woke. Kanskje på tide du våkner? :ler:

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er yndlingsreklamen min. Gråter fortsatt når jeg ser den. Er ikke homo men den treffer meg. 

Anonymkode: a491d...876

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men det er sikkert greit for deg at "mamma kysser nissen"?

Anonymkode: a491d...876

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nissen har da vært fremstilt på de utroligste måter i filmer, reklamer, tegneserier og vitsetegninger, så jeg skjønner ikke hvorfor en homofil nisse er så fælt. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig, TS. Nissen er ikke homofil, så det blir helt feil å fremstille nissen som det. Ufattelig woke hele opplegget, som alt annet i dag. 

Du skriver som om nissen faktisk finnes og er en du kjenner veldig godt :ler: 

Anonymkode: c0e37...091

• Liker 7
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor føler dere som klager på LHBT alltid behov for å påstå at dere er «venner» med dem?

Hvis du faktisk hadde vært venn med transpersoner, ville du ikke brukt nedsettende ord som «transer» om dem. Det er ganske åpenbart at dette bare er ment som et forsøk på å forhåndsverne seg mot kritikk, ikke som et tegn på respekt.

Anonymkode: 9ebfd...3bc

Dette. 

Synes det er sååå greit med homofili, bare det ikke er noe sted hvor det synes.

Anonymkode: d7541...cec

• Liker 4
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...