AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:09 #1 Skrevet torsdag kl. 15:09 Posten-reklamer ødelegger rett og slett nissen. Det er helt greit at menn elsker menn og kvinner elsker kvinner (eller alle bokstavene mellom der), men det er ikke greit å blande inn nissen inn i det for en reklame. Er jeg den eneste som reagerer på det? https://www.posten.no/enklere-hverdag/fra-viralt-juleeventyr-til-inkluderende-kultur Før noen sier at jeg diskriminerer så har jeg både kollegaer og venner som er lesbiske, homoseksuelle og transer. Jeg er like glad i dem uansett, men enkelte ting trenger man ikke å vri på bare for å virke inkluderende. Anonymkode: 12481...32b 7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:12 #2 Skrevet torsdag kl. 15:12 4 år etterpå kom du på at du egentlig ikke liker reklamen🤭😂 Anonymkode: be371...61f 14 10
Macro Skrevet torsdag kl. 15:13 #3 Skrevet torsdag kl. 15:13 Jeg fatter ikke at dette er et problem. Det fremstilles jo som om nissen elsker Coca-Cola også, er det et problem for Pepsi-drikkere?🤷♀️ 23 7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:15 #5 Skrevet torsdag kl. 15:15 Syns det er så gøy at mange blir så trigget av den 😂 Anonymkode: d8b01...f36 9 1 3
Daria Skrevet torsdag kl. 15:22 #6 Skrevet torsdag kl. 15:22 En nisse som fronter kjærlighet heller enn forbruk og kommersielle mål. Et hån mot julens budskap, helt klart. 11 1 7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:28 #7 Skrevet torsdag kl. 15:28 Hvordan ødelegges nissen nøyaktig? Er det ikke ørtogførti filmer som handler om nissen i ulike former allerede? Han er alt fra tidligere foretningsmann, far og bestefar til alkis, en rocka type med james bond-aktige egenskaper til en som har gitt opp håpet og vil rømme fra jula. Nissen tåler å være homo også, han er voksen. Anonymkode: 4cadf...334 12 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:28 #8 Skrevet torsdag kl. 15:28 Du vet at nissen ikke er ekte, eller? 🌈 Anonymkode: 2b151...492 6 1 7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:28 #9 Skrevet torsdag kl. 15:28 Enig, TS. Nissen er ikke homofil, så det blir helt feil å fremstille nissen som det. Ufattelig woke hele opplegget, som alt annet i dag. Anonymkode: 4282a...fbc 3 1 3
Mr&Ro Skrevet torsdag kl. 15:42 #10 Skrevet torsdag kl. 15:42 100% hetero i alle retninger, og mener helhjertet at denne reklamefilmen er noe av det flotteste jeg har sett🤩 11 1
Gaia Skrevet torsdag kl. 16:24 #11 Skrevet torsdag kl. 16:24 Alt hva man skal henge seg opp i ... 🤪 6 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:08 #12 Skrevet torsdag kl. 17:08 Hadde det vært bedre at DnB eller Freia støttet homofile. Vet ikke hva jeg skal tenke om reklamen jeg. Posten har uansett med materialisme å gjøre, så mange pakker de leverer på et år. Anonymkode: df3cf...891
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:53 #13 Skrevet torsdag kl. 17:53 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hadde det vært bedre at DnB eller Freia støttet homofile. Vet ikke hva jeg skal tenke om reklamen jeg. Posten har uansett med materialisme å gjøre, så mange pakker de leverer på et år. Anonymkode: df3cf...891 Hva med å unnlate alt woke rundt jula? La jula dreie seg om jul. Nissen trenger ikke kline med hverken menn eller kvinner. Det neste blir vel Pride-flagg på juletreet. Anonymkode: 4282a...fbc 3 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:24 #14 Skrevet torsdag kl. 18:24 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hva med å unnlate alt woke rundt jula? La jula dreie seg om jul. Nissen trenger ikke kline med hverken menn eller kvinner. Det neste blir vel Pride-flagg på juletreet. Anonymkode: 4282a...fbc Du skal være bra stiv og regid om du aldri har fått med deg at nissen kliner Anonymkode: 2dfc4...c8d 7 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:29 #15 Skrevet torsdag kl. 18:29 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Før noen sier at jeg diskriminerer så har jeg både kollegaer og venner som er lesbiske, homoseksuelle og transer. Anonymkode: 12481...32b Hvorfor føler dere som klager på LHBT alltid behov for å påstå at dere er «venner» med dem? Hvis du faktisk hadde vært venn med transpersoner, ville du ikke brukt nedsettende ord som «transer» om dem. Det er ganske åpenbart at dette bare er ment som et forsøk på å forhåndsverne seg mot kritikk, ikke som et tegn på respekt. Anonymkode: 9ebfd...3bc 14 8
BobbySocks Skrevet torsdag kl. 18:31 #16 Skrevet torsdag kl. 18:31 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva med å unnlate alt woke rundt jula? La jula dreie seg om jul. Nissen trenger ikke kline med hverken menn eller kvinner. Det neste blir vel Pride-flagg på juletreet. Anonymkode: 4282a...fbc Nissen klina selv når jeg var barn, så vil ikke påstå at det er spesielt woke. Kanskje på tide du våkner? 8 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:33 #17 Skrevet torsdag kl. 18:33 Dette er yndlingsreklamen min. Gråter fortsatt når jeg ser den. Er ikke homo men den treffer meg. Anonymkode: a491d...876 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:38 #18 Skrevet torsdag kl. 18:38 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva med å unnlate alt woke rundt jula? La jula dreie seg om jul. Nissen trenger ikke kline med hverken menn eller kvinner. Det neste blir vel Pride-flagg på juletreet. Anonymkode: 4282a...fbc Men det er sikkert greit for deg at "mamma kysser nissen"? Anonymkode: a491d...876 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:50 #19 Skrevet torsdag kl. 18:50 Nissen har da vært fremstilt på de utroligste måter i filmer, reklamer, tegneserier og vitsetegninger, så jeg skjønner ikke hvorfor en homofil nisse er så fælt. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig, TS. Nissen er ikke homofil, så det blir helt feil å fremstille nissen som det. Ufattelig woke hele opplegget, som alt annet i dag. Anonymkode: 4282a...fbc Du skriver som om nissen faktisk finnes og er en du kjenner veldig godt Anonymkode: c0e37...091 7 11
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:56 #20 Skrevet torsdag kl. 18:56 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvorfor føler dere som klager på LHBT alltid behov for å påstå at dere er «venner» med dem? Hvis du faktisk hadde vært venn med transpersoner, ville du ikke brukt nedsettende ord som «transer» om dem. Det er ganske åpenbart at dette bare er ment som et forsøk på å forhåndsverne seg mot kritikk, ikke som et tegn på respekt. Anonymkode: 9ebfd...3bc Dette. Synes det er sååå greit med homofili, bare det ikke er noe sted hvor det synes. Anonymkode: d7541...cec 4 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå