AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #1 Skrevet 25. desember 2025 Det sies at nettverk er alt. I hvert fall i jobbsammenheng. Hvordan har mobbing påvirket ditt nettverk som voksen? Har det i det hele tatt hatt noen innvirkning? Anonymkode: d9bb4...50d 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #2 Skrevet 25. desember 2025 Jeg har ingen nettverk. Jeg hadde problemer hjemme i tillegg til å bli mobbet på skolen, selvsagt har det påvirket meg og måten jeg forholder meg til andre mennesker. Anonymkode: 66aa7...d7e 9 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #3 Skrevet 25. desember 2025 Hvorfor lager du enda til tråd om det? Rapportert. Anonymkode: e7b97...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #4 Skrevet 25. desember 2025 Vet du hva? Å bli mobbet i ungdomsårene var det beste som har hendt meg. Mobberne går det dårlig med, mens jeg har en bra jobb, tjener godt, har et stort nettverk, har en fantastisk kjæreste og har mange store hobbyer. Mobbingen lærte meg å ta til takke med de få vennene jeg fikk den gang da, noe som har gjort at jeg er ekstremt åpen for mennesker og situasjoner som voksen. Jeg lærte også å bli stødig i meg selv. Når jevnaldrende holdt foredrag i klassen om artister, snakket jeg om sorte hull. Uten mobbingen, hadde jeg kanskje blitt helt a4 og kjedelig og oppnådd lite i livet Anonymkode: c533a...a87 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #5 Skrevet 25. desember 2025 Det har ikke påvirket nettverket mitt i voksen alder. Jeg har ennå vennene mine fra barne-og ungdomsskolen, og jeg har bygget fine nye relasjoner med fantastiske folk. Jeg har blitt trygg i meg selv, er omsorgsfull og setter grenser. får ofte tilbakemeldinger på at jeg er stødig og uredd, og det er en ganske kul kombinasjon det kommer mye godt fra. Anonymkode: 1aaca...1c6
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #6 Skrevet 25. desember 2025 Har så å si ingen relasjoner. Kun overfladiske. Klarer ikke å stole på folk. Anonymkode: 675ef...b61 1 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #7 Skrevet 25. desember 2025 Stoler i grunn kun på meg selv, men med drøssevis av terapitimer, har jeg blitt bedre på å slippe andre inn. Begynte med et par familiemedlemmer. Mine vansker med å danne og beholde nettverk og venner, er nok ikke pga mobbingen. Jeg fikk diagnosene autisme og adhd for 2 år siden, som 40-åring. Jeg tror jeg ble mobbet fordi jeg var "annerledes" på én eller annen måte, har i hvertfall alltid følt meg "annerledes" og feil for denne verden. Anonymkode: 9e75f...b16 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #8 Skrevet 25. desember 2025 Jeg stoler ikke på folk som følge av mobbingen, og har ikke noe nettverk. Anonymkode: 01a93...0b9 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #9 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det sies at nettverk er alt. I hvert fall i jobbsammenheng. Hvordan har mobbing påvirket ditt nettverk som voksen? Har det i det hele tatt hatt noen innvirkning? Anonymkode: d9bb4...50d Har ca ikke noe nettverk.. har et par «venner» de bor langt unna. Hadde flere venner tidlig i 20 åra men det døde ut når jeg ikke kunne gi av meg selv 100 prosent lengre.. blitt sveket av alle partnere og gitt opp menn. Hadde ikke en eneste venn før jeg fylte 17 år pga mobbing. Er redd folk og føler alle synes jeg er rar og ingen liker meg. Fungerer helt normalt på jobb da er jeg i en rolle, jobber faktisk med mennesker og får stadig skryt for å være flink sosialt og en god menneskekjenner så det her er noe som rammer meg kun når jeg må være «meg» selv.. lei av å bli sveket og orker ikke risikere mer Anonymkode: 9a7ba...f0f 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #10 Skrevet 25. desember 2025 Jeg har 0 nettverk. Absolutt ingen venner. Anonymkode: c8a96...59e 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #11 Skrevet 25. desember 2025 Jeg sliter med relasjoner til dags dato, spesielt det å stole på andre mennesker og selvtilitten. Jeg har noen gode og solide vennskap og er godt gift men er ufør og oppveksten med mobbing er definitivt sterkt medvirkende. Anonymkode: 2dbd1...e35 5
gullars Skrevet 25. desember 2025 #12 Skrevet 25. desember 2025 Hadde noen år med dårlig selvtillit og hurtig sosialisering under studiene, men det hjalp å studere fysikk -- der hadde stort sett alle samme bakgrunn. I dag har jeg en lederstilling og et stort nettverk. Mobbingen og prosesseringen av den har gjort at jeg er veldig sensitiv over folks relasjoner mellom hverandre og det er en stor positiv ressurs når man prøver å skape trivsel og samarbeide og få det beste ut av folk. 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #13 Skrevet 25. desember 2025 Nettverket er nærmeste familie. Jeg faser ut folk som kommer for tett innpå meg. Stoler ikke helt på noen. Anonymkode: 3bc76...10c 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #14 Skrevet 25. desember 2025 Hvilket nettverk? Etter 12 år med mobbing og utestengning stoler jeg knapt nok på min egen familie. Anonymkode: 276c9...fd5 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #15 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvilket nettverk? Etter 12 år med mobbing og utestengning stoler jeg knapt nok på min egen familie. Anonymkode: 276c9...fd5 Mobbing lager livslange konsekvenser.. har i tillegg blitt syk og det er pga av langvarig stress som henger sammen med mobbingen Anonymkode: 9a7ba...f0f 4
SPOCA Skrevet 25. desember 2025 #16 Skrevet 25. desember 2025 Jeg har et stort nettverk, og en god jobb. Mobbingen min gikk på kropp og utseende, og på en rar måte førte det til at min fokus ble vendt mot det jeg kan og hva jeg gjør - og dermed jobbet jeg tidlig for det jeg brant for. Jeg fant mine hjertesaker i ung alder. Jeg fokuserte på sporten min i mange år, deretter politisk og frivillig arbeid. Jeg er derfor heldig, for jeg har i dag mange bekjente, venner og ellers et stort nettverk. 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #17 Skrevet 25. desember 2025 Det som virket forløsende på meg og endelig hjalp meg å gå videre i livet, var når jeg nesten drepte den værste mobberen. Jeg slo på han flere alvorlige skader. Det var noen år med mobbing som kulminerte i den berømmelige «dråpen». Heldigvis overlevde han, men han har noe senskader. Jeg stilte gladelig i tingretten etterpå og det var formildende omstendigheter som gjorde at straffen jeg fikk var helt overkommelig. Det var egentlig slutten på alt det mørke for min del. Har god jobb, flott kone, unger, venner etc. Anonymkode: df5da...484 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #18 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det som virket forløsende på meg og endelig hjalp meg å gå videre i livet, var når jeg nesten drepte den værste mobberen. Jeg slo på han flere alvorlige skader. Det var noen år med mobbing som kulminerte i den berømmelige «dråpen». Heldigvis overlevde han, men han har noe senskader. Jeg stilte gladelig i tingretten etterpå og det var formildende omstendigheter som gjorde at straffen jeg fikk var helt overkommelig. Det var egentlig slutten på alt det mørke for min del. Har god jobb, flott kone, unger, venner etc. Anonymkode: df5da...484 Man burde kanskje ikke applaudere det du gjorde, men som langvarig mobbeoffer gjør jeg det likevel. Disse menneskene har ikke rett til å holde på sånn, så når det renner over en dag, så kan de takke seg selv. Anonymkode: 01a93...0b9 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #19 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor lager du enda til tråd om det? Rapportert. Anonymkode: e7b97...f5b Hva er det du snakker om? Anonymkode: 01a93...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #20 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg stoler ikke på folk som følge av mobbingen, og har ikke noe nettverk. Anonymkode: 01a93...0b9 Samme her. Jeg forventer alltid det verste. Ikke KUN pga mobbing, men opplevelser og svik fra venner, kjærester og familie gjennom hele livet.,Jeg er 47 år nå. Sliter med fysisk og psykisk sykdom som har tatt fra meg siste rest🙃 Anonymkode: e6fcb...f61 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå