Gå til innhold

Suicidal?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har så vondt inni meg og er så fortvilet pga ekstrem søvnmangel. Det begynte akutt for snart to uker siden og jeg har flere netter hvor jeg har sovet maks 1 time. Nå er jeg sikker på at jeg har fatal familiær insomni som jeg dessverre fant da jeg googlet, noen som vet noe om den sykdommen? Står den ikke er registrert i Norge men jeg er vel den første…. Orker ikke mer av dette, hele kroppen er i total panikk og ingenting hjelper for å få sove. Jeg kommer jo til å dø av dette. Hjelp 😭😭😭

Anonymkode: ea8b7...bc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må komme deg til legen. Dra på legevakten. Du dør ikke, men du trenger hjelp. 

Anonymkode: e03ea...fa6

• Liker 2
Skrevet

Hvilke andre symptomer har du, siden du har latt Dr Google diagnostisere deg? 

Anonymkode: 281cf...7a6

• Liker 1
Skrevet

Du vil ikke dø.. men få hjelp. Hvorfor du ikke får sovet? Når legger du deg? Alkohol? Medisiner? Mye mobil får du legger deg? Angst? Mye tanker? Rastløs?

• Liker 1
Skrevet

Du har ikke den sykdommen. Men du trenger hjelp i dag. Og det får du om du ringer legevakta, få noen til å hjelpe deg/bli med deg, lykke til. 

Anonymkode: 95ebb...c55

Skrevet

Legevakta avviste meg. De kan ikke gjøre noe sier de

Skrevet

Visse medisiner har insomni som bivirkning. Kan det være sånn det henger sammen? Snakk med legen

Anonymkode: 57aa5...907

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva sa du til de?

Skrevet

Fikk du i det minste sovetabletter?

Skrevet

Visse medisiner har insomni som bivirkning. Kan det være sånn det henger sammen? Snakk med legen

Tror ikke det, begynte akutt da jeg gikk gjennom en krise. Alvorlig deprimert

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De kan ikke gjøre noe sier de

de har gitt deg sovemedisiner allerede da eller? 

Anonymkode: dcf8a...6f8

Skrevet

de har gitt deg sovemedisiner allerede da eller? 

Anonymkode: dcf8a...6f8

Fikk av fastlegen men det hjelper ikke. Eneste som har hatt litt effekt er imovane men er så redd for å bli avhengig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Overskriften din er «Suicidal?» Ble dette nevnt for legevakt? Du må være ærlig når du ringer og snakker med dem. Holder du igjen viktig info kan du fort bli avvist med at de ikke kan hjelpe deg. Du må si det som det er til dem, de har taushetsplikt og vant til slike tilfeller. Vær så snill og ring dem igjen og legg alle korta på bordet… 

Anonymkode: 95ebb...c55

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor min egen kropp og hode arbeider så i mot meg. Hvorfor kan jeg ikke bare sove som alle andre? Hva er det som er galt med meg? Skjønner ikke. Hvordan kan dette komme så brått og ødelegge et fint liv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor min egen kropp og hode arbeider så i mot meg. Hvorfor kan jeg ikke bare sove som alle andre? Hva er det som er galt med meg? Skjønner ikke. Hvordan kan dette komme så brått og ødelegge et fint liv?

En mager trøst er at dette går over, kan ta litt tid. Du må få de hastetime hos fastlegen på Mandag.

Vedr Imovane så blir du ikke avhengig av de ved å f.eks. ta 1 tablett hver dag en ukes tid. Det er kanskje det kroppen din trenger for å slappe av.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Fikk av fastlegen men det hjelper ikke. Eneste som har hatt litt effekt er imovane men er så redd for å bli avhengig 

Det eneste som skjer når du blir tilvendt imovane er at de ikke funker lenger, så det trenger du ikke bekymre deg for. Det er ikke farlig. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med omtanke og hilsen,

Rhodiola, admin.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...