Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer er ikke glad i jula. Han gjør minimalt av juleforberedelser,syns det bare er mas og stri,og blir kjempeirritert når butikkene begynner med julevarer i oktober. Her hjemme gjør jeg det meste,og prøver å lage en koselig jul for oss andre. Er inneforstått med at jeg ikke kan tvinge han til å like det,og at sånn er det bare. Han hjelper til med litt,men mesteparten faller på meg.

Men.. Han som egentlig ikke bryr seg,syns at menyen er feil,maten er ikke lagd sånn han er vant til,maten er for dyr,gavene jeg har kjøpt passer ikke mottaker,ifølge han,og i tillegg er de alt for dyre. Han syns ikke julepynten vår er fin,han syns alle tradisjonene jeg har med fra min familie er teite,han liker ikke at vi får besøk osv. Har prøvd å spørre hvorfor han bryr seg om noe av dette,når han etter eget utsagn ikke bryr seg om jula i det hele tatt. Eller at han gjerne kan ta over feks gavekjøpene.  Han blir bare sur. Så vidt jeg vet har han ikke opplevd noe trist i jula,eller har dårlige minner,så vet ikke hvorfor han er sånn. Det ender opp med at jeg blir lei meg,og da mener han at jeg er dramatisk.. 

Hvis vi snakker om dette etter jul,lover han at det ikke skal bli sånn neste jul,men det blir det...

Barna er så opptatt av pakker og stas ,så de merker ikke dette,men det vil de vel når de blir større. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette,måtte bare få det ut et sted... 

Anonymkode: 51c6b...a6c

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det kun jul han er slik? Det høres jo ut som du beskriver en humørsyk tenåring/ barn. 

Hvordan oppfører han seg når du har bursdag? 

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (2 timer siden):

Er det kun jul han er slik? Det høres jo ut som du beskriver en humørsyk tenåring/ barn. 

Hvordan oppfører han seg når du har bursdag? 

Han gjør ikke så mye ut av bursdagen min,men kjøper som regel en blomst eller noe.. Men jeg er heller ikke så opptatt av min egen bursdag,så det går fint. Men jeg er glad i jula,og det vet han jo. Ellers har vi det ganske bra,vil jeg si.. Han tar sin del av husarbeidet og stiller opp for barna. 

Det er bare et eller annet med jula som får han til å bli som en trassig og sur tenåring igjen... Og det er så uforståelig for meg,som er så glad i jul... 

AnonymBruker
Skrevet

Er det kun jula?

For om det er slik når det kommer til ferie, aktiviteter, utflukter, påske, 17.mai, barnebursdager, morsdag - selv fredagskos, eller familiemiddag en søndag. Så ville jeg virkelig aldri valgt han som livspartner. For det er virkelig ikke en måte man skaper magi og minner for barna på. 

Anonymkode: 21cd8...de8

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

En som er så i mot jul bør hvertfall ikke skaffe seg barn. Ødelegger han for barna deres også? Høres ut som en fæl mann, men dersom han er helt topp de 11 andre månedene i året så går det vel… 

Anonymkode: a72a9...fe6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette ble slitsomt å lese.
Du har mellomrom etter punktum, men ikke etter komma. Hvorfor ikke?

Anonymkode: dd8a4...26b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette ble slitsomt å lese.
Du har mellomrom etter punktum, men ikke etter komma. Hvorfor ikke?

Anonymkode: dd8a4...26b

En aller annen går fra tråd til tråd og pirker på skrivingen til alle i dag. Det er mer slitsomt.

TS: Jeg hadde satt han skikkelig på plass. Jeg har null tålmodighet med grunnløs syting og klaging. Hadde sagt han får leie seg en hytte å syte i neste år med mindre han modnes betraktlig i løpet av 2026. At voksne personer skal forsure alt gidder jeg ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, her er han såpass barnslig og lite gjennomført at jeg hadde skrevet en detaljert kontrakt med han. Der hadde jeg delegert oppgaver, blitt enig om sum, blitt enig om alle detaljene og så hadde jeg tatt frem kontrakten 1. Søndag i advent. Hver surmulende kommentar= pek på kontrakten. 

Anonymkode: 1f1d4...1a1

Skrevet

Kunne aldri blitt sammen med en grinch…. 

Anonymkode: 63ae0...115

Skrevet

Han er en gledesdreper, og det kan også ta livet av kjærligheten. Er det det han vil?

Hva sier han når du sier fra om hvor sur og vrang han er..? Kan han sette ord på hvorfor han kommer i så dårlig stemning i julen?

Anonymkode: e2878...957

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han gjør ikke så mye ut av bursdagen min,men kjøper som regel en blomst eller noe.. Men jeg er heller ikke så opptatt av min egen bursdag,så det går fint. Men jeg er glad i jula,og det vet han jo. Ellers har vi det ganske bra,vil jeg si.. Han tar sin del av husarbeidet og stiller opp for barna. 

Det er bare et eller annet med jula som får han til å bli som en trassig og sur tenåring igjen... Og det er så uforståelig for meg,som er så glad i jul... 

Min kjæreste bryr seg ikke om jul, mens jeg ELSKER jula. Ikke har vi barn heller, men han gjør masse ting for meg. Finner flotta gaver til alle i sin familie, til meg og min familie, pynter og lager god mat :) 

Anonymkode: f18e5...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...