Gjest Uten navn nå Skrevet 3. april 2006 #1 Skrevet 3. april 2006 Har levd i et stabilt forhold i 5 år, og har det veldig bra seksuelt. Blir ganske utilpass hvis det går for mange dager mellom hver gang. Han har det på samme måte. Om en måned skal han reise til New Zealand i 6 mnd. I går foreslo han at vi skulle ha lov å ha sex med andre i denne perioden. Forutsetningen er at vi ikke holder noe hemmelig for hverandre. Vi er temmelig frisinnet på dette området, og har hatt både trekant og gruppesex. Men kan vi holde på hver på vår kant nå? Jeg er veldig usikker, men vet heller ikke hvordan jeg skal greie meg uten noen et halvt år.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2006 #2 Skrevet 3. april 2006 Om det ikke holder med seksleketøy, telefonsex osv, så tja, det kan kanskje fungere? Men dere bør vær forsiktige, er ikke morsomt om han får en tlf fra NZ om et års tid om at han har blitt pappa, eller en av dere ender opp med en eller annen sykdom. Personlig tror jeg ikke jeg hadde våget noe slikt, både pga den følelsesmessig belastningen og helserisikoen, men jeg kan godt forstå at en slik avtalt frister.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. april 2006 #3 Skrevet 3. april 2006 Beklager, men jeg synes det høres ut som en skikkelig dårlig ide, både at han skal reise bort så lenge, og at det skal være fritt fram med andre i den perioden. Hadde ALDRI funka for meg, har heller ikke noe ønske om at det skulle ha kunnet funke.
Buster Skrevet 3. april 2006 #4 Skrevet 3. april 2006 Noen klarer å dele sine kjære med både fjerne og nære, noen har det som kalles åpent forhold hvor de har lov til å ligge med de personer de ønsker. Personlig vill jeg ikke klart dette, kunne kanskje strekt meg til å oppfylle drømmer min samboer måtte ha hatt om en ekstra mann i sengen, om dette var et sterkt ønske fra henne. Det er jo tross alt bedre at jeg er med på dette, enn at hun går ut og får denne drøm oppfyllt sammen med to ukjente menn! Når det kommer til deres sak så tror jeg dette er en dårlig idé, da dette er grobunn for mistanke om hva den andre har gjort og ikke. Den store forskjellen fra hva du har gjort, og det som nå foreslås er at dere IKKE begge er tilstede under akten. Må spørre deg om hvilke følelser du hadde satt med i kroppen om han hadde kommet hjem og fortalt deg at han hadde hatt seg med 3, 5 eller kanskje 8 stykker i den tid dere levde hver for dere? Kan du med hånden på hjertet fortelle meg at du ikke ville lurt på hvem dette var, hvordan det var, hva som var skjedd. Ville han bare treffe damer ved å gå ut og finne sex, eller ville han prøve å finne en som han kunne ha sex med i perioden dere levde hver for dere? Hva med sykdommer som kan ødelegge alt for dere, ville du kunne med hånden på hjertet kunne si at du ville kunnet kose med ham på oralsk vis, om du visste at han hadde hatt seg med mange andre? Nei dette høres bare ut som en dum idé, som med stor sikkerhet kun vil ødelegge forholdet deres over tid. Da kan dere like gjerne kaste ringene i dag om dere er gift eller forlovet.
Gjest Gjesta Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 Noen klarer å dele sine kjære med både fjerne og nære, noen har det som kalles åpent forhold hvor de har lov til å ligge med de personer de ønsker. Personlig vill jeg ikke klart dette, kunne kanskje strekt meg til å oppfylle drømmer min samboer måtte ha hatt om en ekstra mann i sengen, om dette var et sterkt ønske fra henne. Det er jo tross alt bedre at jeg er med på dette, enn at hun går ut og får denne drøm oppfyllt sammen med to ukjente menn! Når det kommer til deres sak så tror jeg dette er en dårlig idé, da dette er grobunn for mistanke om hva den andre har gjort og ikke. Den store forskjellen fra hva du har gjort, og det som nå foreslås er at dere IKKE begge er tilstede under akten. Må spørre deg om hvilke følelser du hadde satt med i kroppen om han hadde kommet hjem og fortalt deg at han hadde hatt seg med 3, 5 eller kanskje 8 stykker i den tid dere levde hver for dere? Kan du med hånden på hjertet fortelle meg at du ikke ville lurt på hvem dette var, hvordan det var, hva som var skjedd. Ville han bare treffe damer ved å gå ut og finne sex, eller ville han prøve å finne en som han kunne ha sex med i perioden dere levde hver for dere? Hva med sykdommer som kan ødelegge alt for dere, ville du kunne med hånden på hjertet kunne si at du ville kunnet kose med ham på oralsk vis, om du visste at han hadde hatt seg med mange andre? Nei dette høres bare ut som en dum idé, som med stor sikkerhet kun vil ødelegge forholdet deres over tid. Da kan dere like gjerne kaste ringene i dag om dere er gift eller forlovet. ← Skriver under på denne. Jeg hadde tenkt det samme. Tror det er viktig å tenke på, ikke den tiden dere er FRA hverandre, men når dere eventuelt er sammens igjen.. Om det er mulig å legge de eventuelle hendelsene bak dere. For de aller fleste vil vel ikke slike minner være godt å leve med i et forhold. Verken for den som har hatt seg med noen andre, eller den andre. Nå har jo kanskje dere et annet type forhold, men hadde dere ikke hatt lyst på andre, da ville vel kanskje ikke denne ideen dukket opp. Nei, hva vet jeg. Er sikkert litt "gammeldags" jeg og, som ikke har sansen for åpne forhold, hva er da vitsen. Men det skal sies at jeg lurer på om det ikke bare er meg som tenker sånn, fikk selv høre av en mann at jeg er håpløst naiv og blåøyd fordi jeg heller forventer at man ikke er utro, enn å forvente at det skal skje
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 Vi vet alle hva en "vinn-vinn" situasjon er. Dette høres ut som opplegget for en klassisk "tap-tap" situasjon. Du taper hvis du går med på dette, og du taper hvis du ikke går med på dette. Hvis du går med, så står det mye bra over her, så det skal jeg ikke gjenta, men hvis du ikke går med på det så kan det jo hende han "har seg" likevel, men da selvsagt uten å fortelle deg det. Jeg ville ihvertfall tatt en meget seriøs prat rundt det forslaget. Fortell ham om dine betenkninger, og ha begrunnelsene klare for hvorfor du er betenkt.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 5. april 2006 #7 Skrevet 5. april 2006 Som sagt: Vi synes begge det er greit å ha sex med andre så lenge vi begge er til stede. Å være alene med en annen person er noe vi ikke har gjort hittil, og det virker ganske uvant å tenke på det. Men hvordan jeg skal greie meg uten fysisk kontakt med noen i 6 mnd, vet jeg heller ikke. Han har foreslått at vi kan sette opp webcam slik at vi kan se hverandre mens vi har sex. Kanskje det er løsningen?
Gjest Gjesta Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 dette tror jeg ærlig talt dere må finne ut av selv. Dere har jo åpnet noe for muligheten før, så får dere kanskje heller bare prøve dere frem til hva som er løsningen for dere.
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #9 Skrevet 5. april 2006 Tenk om han får følelser for ei av dem han skulle ligge med der nede, da? Da sitter du jo fint i det.
Buster Skrevet 5. april 2006 #10 Skrevet 5. april 2006 Som sagt: Vi synes begge det er greit å ha sex med andre så lenge vi begge er til stede. Å være alene med en annen person er noe vi ikke har gjort hittil, og det virker ganske uvant å tenke på det. Men hvordan jeg skal greie meg uten fysisk kontakt med noen i 6 mnd, vet jeg heller ikke. Han har foreslått at vi kan sette opp webcam slik at vi kan se hverandre mens vi har sex. Kanskje det er løsningen? ← Webcam slik at dere kan se hverandre, er du en gutt som tenner på denne tanken eller. Dette er det dummeste jeg har hørt, sette opp et webcam slik at dere kan se hverandre. Hva da med de som dere da skulle hatt sex med, disse skulle man ærlig fortalt: Bare så du er klar over det, så sitter typen min og ser på oss gjennom webcameraet som står på nattbordet der. Når du knul... meg så kan du jo vinke til han og fortelle hvor god jeg var. Vet at det finnes par som gjør dette, og ser på filmene etterpå hvor de har hatt seg med andre, men med de bekymringer som du uttrykker så tror jeg hele greien din bare er en oppdiktet greie, det henger ikke sammen.
Nabodama Skrevet 5. april 2006 #11 Skrevet 5. april 2006 En må da vel kunne greie å la være å ha sex i en periode på 6 mnd hvis en er i et forhold og er glade i hverandre? Eller er det sex som betyr mest? Noen ganger må man avstå fra ting man har lyst på eller lyst til å gjøre. Ser ikke at å la være å ha sex er annerledes.
Snefrid Frost Skrevet 6. april 2006 #12 Skrevet 6. april 2006 Hvis dere ikke er ukjent med trekant og gruppesex der dere ser andre ha sex med partneren, så er vel ikke webcam noe dårlig erstatning. Så lenge dere har klare regler og er trygge på hverandre, ser jeg ingen motforestillinger. Har selv hatt webcam-sex flere ganger. Men da har det vært med min kjære og et annet par på den andre siden. Fikk akkurat et bilde i hodet av å se ham ha sex med noen på den andre siden jordkloden. Snodig, spennende og opphissende. Slett ikke frastøtende.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 Høres ikke ut som om dere har et forhold som har en fremtid sammen. Gøy kanskje, men ikke stabilt eller solid.
Gjest usafareren Skrevet 8. april 2006 #14 Skrevet 8. april 2006 Hmm..jeg er på min 5 måned i USA nå som student, og jeg er i ett forhold som har vart i 6 år. Vi har bodd sammen i 3 av årene og jeg må si at jeg klarer meg helt fint! Det var aldri et alternativ for oss og ha sex med andre og jeg har faktisk ikke tenkt så mye på sex. Det viktigste er vel at dere kan stole på hverandre og at dere er oppriktig glad i hverandre, da bryr man seg ikke så mye om sex, men for all del, jeg skjønner jo at dette er veldig individuelt! Men for min del så gå rdet aldeles utmerket! Jeg tror det viktigste er å fokusere på andre ting, men det finnes jo telefon og pc som nevnt ovenfor også! Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå