Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

So far, so good. Ble bare sønn og meg i år, min bror droppet ut i siste liten… som vanlig, men sønn og meg koser oss med mat og vin…. Ribba ble bra! Blir noe film senere, og gaveåpning da 

Anonymkode: eba8c...f92

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Ja den er det  ❤️ trodde jeg skulle få god jul melding fra Familien men det fikk jeg ikke 

Da får du en fra meg (og sikkert mange andre her inne): 

Riktig god jul og godt nyttår ❤️ Vi er mange som setter pris på akkurat deg, Maskinfører ❤️ Det er kanskje ikke alle som sier det, men jeg gjør det. Du er et godt medmenneske og sier aldri noe stygt om andre. Det er en god og fin egenskap ❤️ 

• Hjerte 5
Skrevet

Helt grei. Litt alternativ jul. Vi reiste bort. Faren min døde på julaften, så litt vanskelig dag. Nå blir det middag litt senere enn vanlig. 

Anonymkode: db3d1...f52

• Hjerte 6
Skrevet
Mardina skrev (16 minutter siden):

Da får du en fra meg (og sikkert mange andre her inne): 

Riktig god jul og godt nyttår ❤️ Vi er mange som setter pris på akkurat deg, Maskinfører ❤️ Det er kanskje ikke alle som sier det, men jeg gjør det. Du er et godt medmenneske og sier aldri noe stygt om andre. Det er en god og fin egenskap ❤️ 

Ja tusen takk @Mardina ❤️ Tusen takk setter pris på deg også ja jeg prøver og være ett godt medmenneske ❤️ nei jeg sier bare pene ting det er en god egenskap ja ❤️:nissevink:

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Har akkurat spist nydelig pinnekjøtt med familien 🥰

Anonymkode: 6ef5d...83f

• Liker 1
Skrevet

Så fint å lese om deres juler ❤️ 

Jeg har hatt en grusom julaften, er det lov å si det? Har allerede ringt krisetelefon to ganger for å ikke krepere før dagen er omme og har grått sånn 4 timer. Nå har jeg endelig fått i meg frukosten, og fyrt i peisen, og før i dag sørget jeg for både dagslys, se mennesker og trent. Og så fikk jeg en varm telefon som overrasket. Tar til meg alle fine tanker fra dere som sender en ekstra sånn til sånne som meg. Og ser også mange lysglimt her i mørket mitt. Tror dette måtte bli en jul for å sørge rett og slett. 

God jul og varme tanker til dere alle som en 🎉🎄❤️

• Hjerte 12
Skrevet
Maskinfører skrev (32 minutter siden):

Ja den er det  ❤️ trodde jeg skulle få god jul melding fra Familien men det fikk jeg ikke 

God jul til deg, maskinfører! ❤️🎄

• Hjerte 2
Skrevet
MiniMjau skrev (3 minutter siden):

God jul til deg, maskinfører! ❤️🎄

God Jul til deg også @MiniMjau ❤️🎅🎄

• Hjerte 2
Skrevet

Ja har det helt strålende❤️

Dagen begynte kl 10 da jeg våknet, kaffelumring i sengen med hundekos og litt små snop mens jeg så Askepott. 

Litt sein god frokost med Disney, litt gaveoverlevering og besøk fra noen som elsker å se juletreet mitt og nå er vi  nettopp kommet hjem fra en hundetur med noen venner hvor vi fyrte bål og fikk med oss kirkeklokkene som ringte julen inn i det fjerne.

Nå står mannen på kjøkkenet og ordner siste rest før middagen som blir som vanlig i 19 tiden. Vi elsker å spise middag litt seint.

En fin dag så langt.

Nå fortsetter den fine stemningen oss to imellom med go mat, gaver, litt vin og film. En chill dag fullstendig uten stress og kav

Jeg har brukt mye av fritiden min i desember på å ordne og hjelpe mennesker som ikke har den beste julen og har mange vonde opplevelser knyttet til julen så jeg skal innrømme at nå var det faktisk innmari deilig å bare nyte julefreden i det aller beste selskapet og slappe fullstendig av og la høytiden senke seg i godt selskap. 

Men jeg vet det er mange som opplever tunge dager nå og til dere sender jeg ekstra omtanke ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg vet at det er julaften, men jeg står over. Familien valgte å feire sånn at jeg ikke hadde mulighet til å komme. Jeg takler dårlig en julaften i eget selskap. Julemiddagen tar jeg en annen dag. De to julepresanger har jeg ikke lyst til å pakke opp i dag. Bare vanlig hverdagsmat. Har noen kaker om jeg har lyst på. Tenker den vinflaska forsvinner utover kvelden. Skal ikke ut og kjøre i morgen og kommer heller ikke til å se et menneske før butikkene åpner igjen. 

Anonymkode: b9a7a...f2c

• Hjerte 3
Skrevet

Har svigers på overnattingsbesøk i mange dager. Og to under to. Svigers hjelper ikke en gang til med å passe på de små mens vi prøver å lage til middag. Satt bare ned nesen i hver sin iPad. De liker meg ikke og er dømmende for alt jeg gjør. Jeg gjør visst ingenting rett. Ungene skrek gjennom hele julemiddagen, og de ble lagt for en liten stund siden. Jeg orker ikke mer, og sitter i mørket på rommet til det ene barnet og later som det ikke har sovnet. God jul.

Anonymkode: 69e42...1ff

• Hjerte 7
Skrevet

Har en ok julekveld. Feirer hos svigers, og har spist ribbe med tilbehør, og er akkurat ferdig med gaveåpningen. Kaffe og kaker nå.

Men er veldig allergisk mot hunden deres, og hoster hele tiden og må snyte meg hvert tiende minutt.

I tillegg så tenker jeg en del på moren min som har valgt å sitte alene i dag, og på broren min som må feire alene med vår alkoholiserte far...

Anonymkode: 7c49e...06c

• Hjerte 2
Skrevet

Julaften for meg har blitt en helt vanlig lørdag. Har spist god mat, sett det obligatoriske på tv og åpnet gaver, ellers en vanlig kveld.

Har ingen familie, så jeg feirer ufrivillig alene. Det går helt fint, Andre julen i år, så det går bedre for hver gang.

Glad når vi bikker over til nytt år, og hverdag igjen. 

Anonymkode: 22cf7...6bc

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg overlevde så jeg vil si at det var en suksesss

Anonymkode: f738f...0fd

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har en ok julekveld. Feirer hos svigers, og har spist ribbe med tilbehør, og er akkurat ferdig med gaveåpningen. Kaffe og kaker nå.

Men er veldig allergisk mot hunden deres, og hoster hele tiden og må snyte meg hvert tiende minutt.

I tillegg så tenker jeg en del på moren min som har valgt å sitte alene i dag, og på broren min som må feire alene med vår alkoholiserte far...

Anonymkode: 7c49e...06c

Du lot mora di sitte alene!??! Asså!! Endten så får man tilbringe julekvelden med moren sin eller ta hu med seg! Broren din kjenner tydeligvis sosialt ansvar! 

Anonymkode: ae232...721

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du lot mora di sitte alene!??! Asså!! Endten så får man tilbringe julekvelden med moren sin eller ta hu med seg! Broren din kjenner tydeligvis sosialt ansvar! 

Anonymkode: ae232...721

Det står jo at moren har valgt å feire alene. Vi er mange som velger det.

Anonymkode: d03a4...daa

• Nyttig 4
Skrevet

Bare styr og logistikk med kjøring av mat og pakker. Sur mann som klager over alt fra dårlig stol å sitte på til at han har stappet i seg alt for mye julemat. Trodde at alle var noenlunde fornøyde, men så viste det seg at minstemann var misfornøyd med alt som han fikk. Nå har mannen lagt seg og guttungen har forduftet inn i gaming….. Jeg trodde at jeg hadde skrudd forventningene langt ned i år, men tydeligvis ikke langt nok ned🙈 Gleder meg til hverdagen kommer…..

Anonymkode: f0511...1d4

• Hjerte 1
Skrevet

Har svigers over i nesten 2 uker og det er litt intenst. Vi var 12 til middag. Har kjent på at det er mye jobb å forberede til jul når man har små barn og skal ha mange gjester. Har brukt vannvittig mye tid i desember på forberedelser og lagt mye tid i koselige detaljer, gaver, pynt, vasking osv. Mannen tok seg av maten, og jeg er litt snurt fordi alt jeg gjør er så usynlig 😅 (litt barnslig, ja). Alle som bor her i jula har tatt seg god tid til egentlig, bortsett fra meg som har ordna og styra i ett. Neste år er målet å senke kravene og prøve å slappe av litt mer.

Men alt i alt, en fin jul, magisk for barna 🌟 

Anonymkode: 18509...4ca

• Hjerte 1
Skrevet

Rolig og fin jul hos svigerfamilien. Elsker å feire jul med svigers, det er så rolig og laidback stemning hos dem. Virkelig NULL stress, sammenlignet med min familie. Eneste stresset her er litt spente og utålmodige barn, som egentlig er en velsignelse når jeg tenker meg om. Liker heller egentlig ikke det voldsomme omfanget av gaver, som også kanskje er en velsignelse.

Tenker mye på alle som har det vanskelig i dag❤️

Anonymkode: 3d218...750

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Fin tråd til ettertanke

Livet

Opp og nedturer

så mange ulike situasjoner 

Helse

ulykker

skilsmisser

mange følelser

og midt oppi alt dette

JUL

jul som den alltid har vært

eller jul som ble helt annerledes

premissene i livet mitt er ikke slik jeg ønsket, men jeg har som mål for 2026 å finne en lykke i det som er. 

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...