AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Skrevet 20 timer siden Hvordan er deres julaften så langt? Klokken er nå straks 15 når jeg skriver dette innlegget. Vi har vært på julegrøt som var mest stress siden brors bonusbarn hater grøt og bare satt å æsjet pga grøtlukt. Selv fikk de favoritten - pizza. Gavene fra oss ble revet opp med en gang og hivd vekk. Dem skulle visst ikke vente til i kveld med det. Ingen takk 😅 Nå er vi hjemme igjen og gleder oss til å senke skuldrene. Ribba i ovnen. Anonymkode: 49d1b...7e9 5
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Skrevet 20 timer siden Julaften? Klokken er såvidt ettermiddag… Anonymkode: 2aa05...13a 4
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Her starter det ikke før vi kommer til svigers Vært rolig lasagne til frokost og sett tv. Kun her grinsh som ungdommen sier om far sin som ufer seg om alt Anonymkode: 25b9a...321
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Her har vi spist, trent, spist litt mer, satt på julematen og nå ligger vi på sofaen og ser på tv. Deilig luksusliv! Anonymkode: cc5ec...46a 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Spist frokost sammen, vært på tur med hunden, skal en tur i kirken… så er det mat. Tungsinnet og tomheten er der… men prøver å virke normal. God jul. Håper dere får en fin ettermiddag og kveld 🎄 Anonymkode: 5330d...339 8
aksase Skrevet 20 timer siden #6 Skrevet 20 timer siden (endret) Fin dag så langt, men litt travel. Tidlig opp for å gjøre klart til besøk i kveld. Litt rengjøring, bordekking, blomsterdekorasjoner, sette opp fuglenek og middagsforberedelser. Kona har vært på jobb noen timer allerede. Hun skulle bidra på gudstjeneste i kirken hvor hun jobber. Ribba er i ovnen, potetene skrelt og det meste er klart. Om noen minutter dra vi til kjerka, alle sammen. Julaftengudstjenesten er alltid en høytidelig og fin start på julefeiringen. Etter kjerka skal middagen lages ferdig og fortæres, og gjester tas i mot. Så er det prat, kos, gaveutdeling og julesnacks. Akkurat som i fjor, og året før, og året før der igjen, og året..... Og så går tankene til alle dere som av ulike grunner ikke har det så fint som dere skulle ønske. Her kommer en liten julehilsen fra meg til alle dere: God Jul og et velsignet godt nytt år ønsker jeg dere. Endret 20 timer siden av aksase 3 7
Mei88 Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden Nydelig hjemme alene på sofaen med det jeg ønsker på tv, skal kle meg osv nå for å til mamma sammen med søsken og samboere for å feire 😃
-Missi- Skrevet 20 timer siden #8 Skrevet 20 timer siden Rolig, fin og ganske trygg julaften i år. Julestrømpe, askepott, reisen til julestjernen. Tror det blir bra videre også med middag, julegaver osv. Har en ro i meg jeg sjelden har på denne dagen. Tror årets blir bra vært der foreløpig 🤞☺️ Ønsker alle en riktig god jul ❤️🎅 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden Mannen har vært dritsur hele dagen. Han har bare vært negativ og kjip hele desember. Begge vet at det går mot brudd på nyåret. Jeg har forsøkt å lage en hyggelig juledag for meg og barnet vårt ❤️ Nå er vi hos svigers og begge holder fasaden 🙈 Håper andre har en bedre julaften. God jul til alle! Anonymkode: 832ea...537 1 19
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Rolig. Slik jeg vil ha den. Starta med at jeg satt inn ribba. Så har jeg rydda litt mens tv har surret i bakgrunnen. Svigerfar innom en tur. Så så jeg en film mens mannen var opptatt med noe annet. Så kommer barna senere for å spise mat. Så blir det pakker. Elsker rolig jul. Ikke stresser jeg med at alt skal være perfekt heller. Bare maten er god så er jeg fornøyd Anonymkode: 4f12f...864 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Skrevet 20 timer siden Er ganske utslitt etter et langt år i en jobb jeg ikke trives i. Har i tillegg jobbet mye overtid i desember. Nå skal jeg snart ha et lite selskap her med julemiddag, men klarer dessverre ikke helt å engasjere meg. Gleder meg litt til det er over 😊 Anonymkode: 877cf...0c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Det har vært kjempefint så langt ❤️ Annerledes fra når ungene var små, men fint. Vi var oppe tidlig fordi mannen skulle på jobb frem til 12, mens han var borte fyrte jeg opp i peisen, hørte jeg på julemusikk, gikk i saunaen en halvtimes tid før det bar i dusjen. Deretter var det TV (inkludert 3 Nøtter til askepott) før jeg begynte å forberede julelunsj. Mannen kom hjem og så satte vi oss hele familien ved bordet, mens vi spiste og koste oss. Etter det har vi bare vært late og sett på tegnefilmer, digg! Vi pleier å spise ganske sent så er enda en god stund til bordet dekkes for julemiddag, blir helt sikkert en julefilm til innen da. Det blir helt sikkert gaveåpning mellom middag og dessert som vanlig, da vi pleier å være for mette til dessert med en gang (pluss at vi har riskrem med bærsaus så det er ingen lett dessert). Det er en herlig dag uten stress, med rim på trærne og god mat i vente sammen med mine nærmeste ❤️ Jeg ønsker dere alle en nydelig dag og en god jul, og at selv om det er ting akkurat nå som gjør at du ikke har det så bra, så håper jeg du likevel kan finne øyeblikk og opplevelser som er fine ❤️ Anonymkode: a3649...c0e 2 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Helt fantastisk! Huset vårt brant ned for 2 måneder siden. Vi mistet alt vi eide, til og med noen kjæledyr brant inne. Nå har vi bodd hos slektninger i påventede av midlertidig bosted. Vi eier nemlig en kårbolig også, men den var gammel, slitt og ubeboelig for en familie, og det var en leieboer der som måtte ut (han fikk normal oppsigelsestid men valgte å flytte ut raskt av hensyn til oss). Så siste måneden har vi ivaretatt barna, bodd oppå slektninger og totalrenovert et bad og ellers pusset opp litt overflater og ikke minst handlet inn og skaffet alt vi trenger i en bolig. Fra hyssing og penner til senger. I går fikk rørlegger satt inn toalett, og vi jobbet til 3 i natt med listing og foringer og dro til slektningene våre og tok med oss litt av det vi trenger som vi har der. Men da kunne vi altså dra tilbake «hjem» og legge oss i egne senger i vårt hus, og i dag sto vi opp i vårt eget hjem og det var fantastisk. Veldig mange trodde aldri i verden vi ville klare det, men det gjorde vi selv om det har sett håpløst ut og vi ikke har hvilt på 2 måneder. Jeg storkoser meg i egen stue og med ribbe på eget kjøkken. Anonymkode: 9b47c...825 3 15
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Julaften starter kl 17 🙂. Vi har det koselig og fint. Gleder oss til julefeiring med god middag og pakkeåpning i kveld. Anonymkode: 90482...a26
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden Lett frokost. Folk var på treningstur eller gåtur. Grøt med spekemat kl 13, med besøk og julegaveutveksling. Så på Disneys jul. Jeg er godt i gang med julemiddagen - kål er kuttet og grytene står klare, tok nettopp av folien på ribba - da har den 2-3 timer igjen. Gjorde klar resten av tilbehøret (dadler rødløksmarmelade, sennep) tidlig i dag. Bordet er dekket. Nå slapper alle av litt. Jeg har ca 30 minutter før jeg må gå og skifte (tok dusj etter trening). Mannen tar tenning av lys, fakler, peis, mandelpoteter, og siste finish i stua. Gjester er ivrige på å hjelpe til. Så null stress, selv om jeg er ansvarlig for middagen. Anonymkode: 44aee...851 1 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Julaften starter kl 17 🙂. Vi har det koselig og fint. Gleder oss til julefeiring med god middag og pakkeåpning i kveld. Anonymkode: 90482...a26 Vi er mange som har markert fra november. I dag er finalen. Så litt etterslep 1. og 2. dag. Før vi rydder ned jula før helgen. Anonymkode: 44aee...851 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Mat står i ovnen. Ble pyntet i går fra advendt til jul, og vi spiser kl 17 når jula ringes inn. Nå kan jula starte 🙂 Vil bli fin, vi er ikke så mange, men koselig og avslappende. Anonymkode: 558a7...584 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Nei. Døgnbehandling rus. Anonymkode: 6bcb5...4e4 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er deres julaften så langt? Klokken er nå straks 15 når jeg skriver dette innlegget. Vi har vært på julegrøt som var mest stress siden brors bonusbarn hater grøt og bare satt å æsjet pga grøtlukt. Selv fikk de favoritten - pizza. Gavene fra oss ble revet opp med en gang og hivd vekk. Dem skulle visst ikke vente til i kveld med det. Ingen takk 😅 Nå er vi hjemme igjen og gleder oss til å senke skuldrene. Ribba i ovnen. Anonymkode: 49d1b...7e9 Så langt har vi feiret med nissegrøt med mandel. Bare voksne. De fikk en lite gave hver. De fleste glemte sin pakke da de gikk. Nå er jeg kommet hjem til meg selv. Spiser en av gavene, og ser på Askepott og tre nøtter Anonymkode: 1e6c9...0d6
Nowayback Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Nja. Har hodepine pga uregelmessig søvn, og blir konstant deppa av å se meg i speilet. De peneste finklærne kan ikke få meg til å se bra ut. Har familie å være med, men er ingen barn i familien. Rolig og stille. Jula gjør meg tankefull og det er sjeldent det setter i gang positive prosesser. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå