AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Hei. Mor har forsøkt å kontakte barnet vårt de siste dagene. Barnet har egen telefon og har tydeligvis ikke svart henne, dette førte til at hun tok kontakt med meg for å be meg be barnet vårt ringe henne i dag på julaften. Barnet ringer så til mor på julemorgen, dette førte til at mor mener barnet vil hjem imorgen. Etter planen skulle barnet være sammen med meg og søsknene til over nyttår. Jeg opplever at mor til stadighet saboterer samværet på denne måten. Hun forteller alt det morsomme hun og hennes familie skal gjøre slik at barnet føler på at det går glipp av noe. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Dette er utrolig trist. Vi har gledet oss til julefeiring og nyttår sammen. Vi har lagt mange planer. Anonymkode: 096f2...95a
Lofilteret Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden Hvor gammel er barnet? Uansett, dårlig gjort av mor å holde på slik. Du kan jo slutte å be barnet ringe til mor? I og med at barnet ikke svarer på sin egen telefon ønsker det kanskje å unngå slike "angrep" fra mor? Ellers er jo planer laget for å etterfølge. Du kan være mer tydelig på det. 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Lofilteret skrev (8 timer siden): Hvor gammel er barnet? Uansett, dårlig gjort av mor å holde på slik. Du kan jo slutte å be barnet ringe til mor? I og med at barnet ikke svarer på sin egen telefon ønsker det kanskje å unngå slike "angrep" fra mor? Ellers er jo planer laget for å etterfølge. Du kan være mer tydelig på det. 8år. Anonymkode: 096f2...95a
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Samma det, vel, om "mor mener barnet vil hjem". Følg avtalen. Snakk med barnet selv og fortell at avtalen gjelder og at dette blir en kjempefin jul. Og drit i å videreformidle kontakt fra sabotøren / la gjerne 8-åringens mobil lade ut.. (8-åringen trenger vel uansett ikke å være tilgjengelig på en mobil når barnet er hjemme med foresatt). Anonymkode: b74a8...302 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Svært ugreit av mor! Å ringe/sende sms for å ønske barnet ‘god jul og kos deg hos pappa’ er fint. Å sette barnet i en skvis, lokke med gøyale aktiviteter og skape uro er ikke greit. Stakkars unge Anonymkode: 47ab0...154 1 1
BareMay Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Mor har forsøkt å kontakte barnet vårt de siste dagene. Barnet har egen telefon og har tydeligvis ikke svart henne, dette førte til at hun tok kontakt med meg for å be meg be barnet vårt ringe henne i dag på julaften. Barnet ringer så til mor på julemorgen, dette førte til at mor mener barnet vil hjem imorgen. Etter planen skulle barnet være sammen med meg og søsknene til over nyttår. Jeg opplever at mor til stadighet saboterer samværet på denne måten. Hun forteller alt det morsomme hun og hennes familie skal gjøre slik at barnet føler på at det går glipp av noe. Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Dette er utrolig trist. Vi har gledet oss til julefeiring og nyttår sammen. Vi har lagt mange planer. Anonymkode: 096f2...95a Ikke greit i det heletatt. Er dette en gjenganger i samværs helger også? Er det sånn at en liten feil eller ubetydelig feil i ditt hjem blir blåst opp ut av alle proporsjoner. Ta kontakt med en familierådgiver og få på plass en avtale om gjensidig samarbeid og respekt for samværs tidene. Hvis du ikke tar tak i dette, vil du tape på sikt. Har vært vitne til noen sånne situasjoner. Det er mange stygge måter å manipulere et barn på.. Endret 6 timer siden av BareMay 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Jeg ønsker mitt barn god jul i dag. Hen er 9 år gammel og ville ikke først ha telefon tilfelle hen var sammen med resten av familien. Det er egentlig trist fordi foreldre bør få ønske barnet sitt god jul eller gratulerer med dagen såfremt det er samvær med begge foreldre. Det er aldri greit å sette barn i skvis slik som barnet ditt opplevde hi. Du bør heller oppfordre til å sette på høyttaler. Da hører du alt og kan også komme med innspill (uten å være sint). Anonymkode: a3220...490 2
Gaia Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Dette er veldig ugreit. Skjønner godt at du reagerer. Bare ignorer mors forsøk på å ta kontakt, og sørg for at jula og nyttår blir koselig for dere alle. Hvis dette eskalerer, kontakter du familievernkontoret.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Skrevet 6 timer siden Har stebarn selv, og de får jo selvsagt alltid snakke med moren når de er hos oss og vi snakker med dem osv. Heldigvis har de en oppegående mor, som aldri ville sagt noe som gav barna a) dårlig samvittighet! b) Trigget dem slik at de ville hjem! Dette hadde heller aldri mannen min gjort andre veien. Mor hadde stort behov i starten av bruddet, behov for å snakke med barna når de var borte fra henne, for å roe ned seg selv, noe jeg ikke har noe som helst problemer med å forstå! Men hun har aldri satt barna i noen som helst skvis, men var ærlig om det til mannen min - og meg etter jeg kom inn i bildet. Jeg og mannen har nå fellesbarn, og jeg som mor, vet hvor tøft det kan være å være separert fra barna, selv om det i mitt tilfelle er fordi de er med besteforeldre på hytta. Må ringe å høre, men gjør aldri så dem får hjemlengsel. For en mor (eller far) som mister kontroll over eget barn ved brudd…, vel, jeg kjenner den følelse. i margen, altså! Anonymkode: e0ea7...f85
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden BareMay skrev (4 timer siden): Ikke greit i det heletatt. Er dette en gjenganger i samværs helger også? Er det sånn at en liten feil eller ubetydelig feil i ditt hjem blir blåst opp ut av alle proporsjoner. Ta kontakt med en familierådgiver og få på plass en avtale om gjensidig samarbeid og respekt for samværs tidene. Hvis du ikke tar tak i dette, vil du tape på sikt. Har vært vitne til noen sånne situasjoner. Det er mange stygge måter å manipulere et barn på.. Ja det er en gjenganger. Virker som de ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon å ha medfølelse. De ringer og maser, å om jeg ikke tar telefonen lager de noe drama (Mor og stefar). Det er snart slik at vi ikke kan ha barnet her i ferier. Dette går ut over hele husstanden. Barnet har også søsken. Det blir for urolig og ustabilt. Anonymkode: 096f2...95a
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden BareMay skrev (5 timer siden): Ikke greit i det heletatt. Er dette en gjenganger i samværs helger også? Er det sånn at en liten feil eller ubetydelig feil i ditt hjem blir blåst opp ut av alle proporsjoner. Ta kontakt med en familierådgiver og få på plass en avtale om gjensidig samarbeid og respekt for samværs tidene. Hvis du ikke tar tak i dette, vil du tape på sikt. Har vært vitne til noen sånne situasjoner. Det er mange stygge måter å manipulere et barn på.. Det verste er at de holder på slik som dette, for deretter å sette ut rykter om at jeg ikke ønsker barnet mitt i den grad barnet selv har fått høre dette fra andre unger. Utrolig ondskapsfullt. Anonymkode: 096f2...95a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå