Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ganske tørr hud, både i ansiktet og på resten av kroppen. Derfor må jeg alltid smøre meg inn hver gang jeg har vasket meg og dusjet.

I enkelte perioder får jeg veldig tørr hud rundt øyepartiet, selv om jeg har tatt på fuktighetskrem. Og så har jeg hørt at man bør bruke en annen type fuktighetskrem til øyepartiet fordi huden der er så tynn, ellerno - og derfor lurer jeg på om noen her kan anbefale en god krem til tørt øyeparti? :P

Bør jeg kjøpe en egen krem til det området, eller kan jeg ta på min vanlige fuktighetskrem en gang til? :forvirret:

Skrevet

Biotherm har en god øyekrem med mye fuktighet. Den heter noe med Aquasource Yeux, hvis jeg ikke husker helt feil. Koster ca 245 kr, men er veldig drøy.

Gjest Gjest
Skrevet

Et godt budsjettalternativ er øyekremen til Nivea. Den hjelper mot sorte ringer under øynene, og jeg tror den koster rundt hundrelappen. Jeg kjøpte min på Cubus.

Gjest Aloha
Skrevet

Avène har en god øyekrem som er beregnet for tørr og sensitiv hud. Fornøyd med den, selges på apotek.

Skrevet

Enkelte steder i ansiktet er huden nesten 10 ganger tykkere enn huden rundt øynene. En vanig fuktighetskrem vil derfor bli alt for sterk der. I utgangspunktet trenger du en øyekrem som gir fuktighet, og sikkert ikke rynkekrem helt ennå. Rikelig fuktighet er også rynkeforebyggende. Har erfaring med disse to:

-Rimelig, ca. 80,-: Garnier Skin Natural Nutritionist, spiss grønn tube

-Dyr, ca. 400,-(kjøpte min på taxfree...): Helena Rubinstein Force C Premium

Skrevet

Hvis du har tørr hud over hel kroppen + ansiktet (som jeg) så ligg unna nivea! Jeg reagerte EKSTREMT dårlig på deres produkter, og leste et eller annet sted at nivea var de "billigproduktene" som flest folk reagerte på. Husker ikke hvor desverre..

Jeg sverger til Clarins

(og ja, egen til øynene, man skal bli blakk som en kirkerotte av å ha tørr hud...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...