AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #1 Skrevet 24. desember 2025 Er det vanlig å få sting etter å ha fjernet føflekk? Eller er ikke det alltid nødvendig? Anonymkode: 93cf4...46a
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #2 Skrevet 24. desember 2025 Det kommer an på størrelsen. Jeg har både fått sting og ikke sting. Så har jeg også brent bort en hos hudlege. Jada, denne ble også sendt inn. Anonymkode: b10e2...771 2
Thyra Skrevet 24. desember 2025 #3 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kommer an på størrelsen. Jeg har både fått sting og ikke sting. Så har jeg også brent bort en hos hudlege. Jada, denne ble også sendt inn. Anonymkode: b10e2...771 Hvordan blir arrene ved sting/ikke sting/brent bort? Blir det stor forskjell?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #4 Skrevet 24. desember 2025 Ikke alltid nødvendig nei, ved fjerning i ansiktet har de brent overflaten etter at føflekken er skåret bort. Hos meg ble det ikke nevneverdig arr. Men det kommer an på hvordan arr normalt gror hos den enkelte, det er individuelt. Anonymkode: ff016...845 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #5 Skrevet 24. desember 2025 Jeg fjernet en føflekk fra ansiktet, og da fikk jeg kanskje to eller tre sting. Har et lite arr i form av en lys flekk, men den er glatt og fin, og ikke noe som legges merke til. Anonymkode: 76bb0...077 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #6 Skrevet 24. desember 2025 Fjernet en føflekk på rumpa. Ble noen sting, men trengte aldri fjerne de. Tråden gikk i oppløsning av seg selv etter litt tid. Hender det klør litt. Men merker ikke mye til det. Anonymkode: 36a32...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #7 Skrevet 24. desember 2025 Jeg tok nettopp bort en i panna. Denne ble stempla ut. Siden det ikke er så lenge siden er den fortsatt litt rød men ser ut som den vil gå bort helt etter hvert. Anonymkode: cf0a2...73c 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #8 Skrevet 25. desember 2025 Thyra skrev (På 24.12.2025 den 8.28): Hvordan blir arrene ved sting/ikke sting/brent bort? Blir det stor forskjell? Hos meg er det som har betydd noe hvor flekken sitter på kroppen. Noen steder er det mer synlig arr enn andre, uavhengig av hvilken metode som er brukt, og hvem som hat gjort det (fastlege, hudlege eller kirurg). Ansikt har alltid blitt fint. Skuldre er det litt drag i, så her er mine mest synlige arr, men de er ganske fine da. Men jeg er påpasselig med å teipe det første året, og bruke masse solkrem de første årene. Anonymkode: b10e2...771 1
Thyra Skrevet 25. desember 2025 #9 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hos meg er det som har betydd noe hvor flekken sitter på kroppen. Noen steder er det mer synlig arr enn andre, uavhengig av hvilken metode som er brukt, og hvem som hat gjort det (fastlege, hudlege eller kirurg). Ansikt har alltid blitt fint. Skuldre er det litt drag i, så her er mine mest synlige arr, men de er ganske fine da. Men jeg er påpasselig med å teipe det første året, og bruke masse solkrem de første årene. Anonymkode: b10e2...771 Må man teipe et helt år? Jeg vurderer å fjerne en på kinnet som har irritert meg "hele livet". Men frister lite å gå med tape midt i ansiktet et helt år. Har tidligere fjernet en på siden på halsen og en i overgang kjeve/hals. Verken tapet eller var spesielt påpasselig med solkrem, men arrene er ikke veldig synlige. Eneste er at den på halsen ser ut som de ikke fikk med hele føflekken, at det er en liten rest, liksom...
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #10 Skrevet 25. desember 2025 Jeg vet ikke, noen anbefaler det, noen anbefaler det ikke så lenge. For meg føles det bra, særlig med tanke på strekk i huden. I tillegg får man beskyttet mot sol og uv stråler uten at man trenger å passe på så mye. Derfor gidder jeg. I tillegg vet jeg arrene blir bra og som oftest lite synlige. Synes ikke det er verdt å å teste for å se om det blir like bra uten. Det koster meg så lite å tape. Anonymkode: b10e2...771
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #11 Skrevet 26. desember 2025 Thyra skrev (På 25.12.2025 den 12.02): Må man teipe et helt år? Jeg vurderer å fjerne en på kinnet som har irritert meg "hele livet". Men frister lite å gå med tape midt i ansiktet et helt år. Har tidligere fjernet en på siden på halsen og en i overgang kjeve/hals. Verken tapet eller var spesielt påpasselig med solkrem, men arrene er ikke veldig synlige. Eneste er at den på halsen ser ut som de ikke fikk med hele føflekken, at det er en liten rest, liksom... Jeg har akkurat fått fjernet en føflekk i ansiktet av plastisk kirurg på sykehus. Han anbefalte å bruke tape i tre måneder. Dette for å beskytte mot stråling. Kirurgen sa at det kunne ta opp til to år før arret var fullstendig helet. Anonymkode: b54b4...63f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #12 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har akkurat fått fjernet en føflekk i ansiktet av plastisk kirurg på sykehus. Han anbefalte å bruke tape i tre måneder. Dette for å beskytte mot stråling. Kirurgen sa at det kunne ta opp til to år før arret var fullstendig helet. Anonymkode: b54b4...63f Glemte å skrive at sårstedet ble sydd med sting som måtte fjernes (i tillegg til innvendige sting som løser seg opp selv). Det var bare en liten føflekk, så jeg er litt overrasket over hvor omfattende det var. Anonymkode: b54b4...63f
Thyra Skrevet 27. desember 2025 #13 Skrevet 27. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har akkurat fått fjernet en føflekk i ansiktet av plastisk kirurg på sykehus. Han anbefalte å bruke tape i tre måneder. Dette for å beskytte mot stråling. Kirurgen sa at det kunne ta opp til to år før arret var fullstendig helet. Anonymkode: b54b4...63f Stråling? Tenker du fra solen? H or mye betalte du?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2025 #14 Skrevet 27. desember 2025 Thyra skrev (10 timer siden): Stråling? Tenker du fra solen? H or mye betalte du? Stråling fra solen ja. Når jeg fjernet stingene hos fastlegen ble stråling fra pc også nevnt. Betalte kun egenandel (offentlig sykehus). fastlegen henviste meg. Anonymkode: b54b4...63f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå