Gå til innhold

En liten boks med maling

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal male et lite område på 26x26 cm og trenger en liten boks med maling. Hvor kan jeg få tak i det? Gjerne et sted med godt utvalg (mange farger).

Hvordan kan jeg få til en antikk-look når jeg maler på tre? Må jeg bruke en spesiell type maling?

Takker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Du går til et sted som selger maling, Jernia f.eks. Ingen har fargene stående, alle har blandemaskin som de blander malinga i. En liten boks kan du kanskje få som fargeprøve, da koster den ikke stort. Spør i butikken om hvordan du skal få til effekten.

Gjest Gjest
Skrevet

Fargeprøver er ganske begrenset i utvalget, men koster heller ikke så mye. Antikk-look kan være så mangt, men en enkel måte å gjøre det på er å slipe litt på hjørner ol slik at det ser slitt ut.

Skrevet

26x26 er jo ingenting, så da burde det vel være mulig å bruke figurmaling? Sånne pittesmå spann som du får på Panduro for eksempel. Og den antikk-looken: det er ikke krakelering du tenker på da?

Skrevet

Fargerprøver finnes i 1/2 l bokser og kan blandes i alle farger.

Den som heter fargeprøve fra Lady er den samme som Lady 10 vegg. Pris. Ca 55kr

Finnes også 1/2 l i oljemaling men den er dyrere- Ca 100kr

men siden det er såpass lite område du skal ha hadde jeg valgt hobbymaling jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar!

Jo, det er krakelering jeg tenker på! Visste bare ikke navnet på det. Hvordan får jeg til det?

Skrevet

For å krakelere trenger du krakeleringsmiddel som du får kjøpt på Panduro. Så må du male over med egnet maling (tror det var vannbasert akrylmaling som var anbefalt, les på pakka). Husk å grunne med den fargen du vil skal skinne igjennom! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...