Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva mener du selv er problemet, om det ikke er psykisk?

Anonymkode: f9a78...4d1

Det trenger ikke å være psykisk. Kan være alt fra medisiner man går på, høy forbrenning, lite fiber og proteiner i kosten, insulinnivå etc.

Anonymkode: bbb4a...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg skrevet en lapp på det jeg satte i kjøleskapet: "Ikke rør, rester til middag torsdag".

Anonymkode: 0328b...9d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, så uhøflig. Skjønner at dette er et problem. Ta av «restene» på forhånd, denne mannen evner ikke å begripe hvor uforskamma han er. «Restene» må låses inn, tydeligvis. La han også være siste på runden til å få fatene sånn at han ikke tar alt fra starten av. Tenk å gå i kjøleskapet og ta etter at middagen er ferdig, jeg hadde kokt over!!! 

Anonymkode: 8ca0f...ae8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Må ikke ha rester av julemiddagen? Lag passe til selve middagen. Må han ha mer mat i etterkant, la han finne seg brødskiver. Be han gjerne ta med et par brød.

Anonymkode: ebe0c...2d9

jeg synes noe det beste med julematen er restene som vi kan kose oss med både to og tre dager inn i romjula.

skjønner godt at hun blir irritert. julemat er dyrt, og noe man som regel kun har i jula. da er det irriterende at en person, som kanskje heller ikke bidrar økonomisk, trykker i seg alt.

Anonymkode: e4fb0...804

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare si det rett ut: "Jeg vet du er glad i å maule rester men dette er middagen våres imorgen, så denne gangen må du la det være. Spiser du det har vi ingen middag imorgen, men det blir nok annet snack på bordet du kan ta av"

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (21 timer siden):

Hvis det bare er èn kveld i året så la han stappe i seg. Er dette noe å gjøre en greie ut av? 

Ja, det er det. Det er veldig mange som lager nok til flere middager/lunsjer i løpet av jula. Ethvert oppegående menneske veit dette. Restene er allerede «bortbestilt». 

Anonymkode: 8ca0f...ae8

AnonymBruker
Skrevet

Æsj! Så uforskammet.

Eneste folka som holder på sånn er de som har gått til grisene og gitt opp eller treningsfolk uten likevekt (mange av dem)..

Anonymkode: c8487...824

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han har en jobb der han får gratis mat og tror han utnytter det. Ellers så kjøper han stort sett take away. (Det er det nok en grunn til)

Anonymkode: b8290...ccc

Du skriver dere forsyner dere 3 ganger og så forsyner han seg 10 ganger til? Og han får gratis mat på jobb og gjør det samme der?

Anonymkode: 80ec3...61a

AnonymBruker
Skrevet

Fins folk med 0 metthetsfølelse, er han slik? 

Anonymkode: fa340...cc3

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (22 timer siden):

Jeg syns egentlig det er ganske sjokkerende at dere andre forsyner dere tre ganger jeg:laugh:

Da er dere ikke småspist noen av dere....

Merkelig påstand, det kommer jo an på hvor stor porsjon man tar?

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ja, men vi fyller jo ikke tallerkenen stappfull. Det er jo derfor vi kan forsyne oss flere ganger.

Og greia er jo at jeg gjerne viø ha litt rester,men det er jo helt umulig.

Anonymkode: b8290...ccc

Ikke vær aå hjelpeløs, bare ta til side den mengden du ønsker å ha som restemat og sett det er kaldt hemmelig sted - soverom, garasje, et sted han ikke vet det står.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Åh jeg har en nabo som er helt lik!! Eksmannen min var også en av dem. Han var ikke vant til å få mat hver dag så han spiste når det var mat (da til det var tomt). Helt forferdelig å se på, de slurper og slafser og det er rett og slett uhøflig!! 

Jeg sluttet å lage mat til dem. Skulle naboen ha mat måtte han stå for det selv. Vi hadde ofte mat sammen, men da måtte alle bidra med noe/ha med eget.

Anonymkode: c6010...7f2

Er virkelig ingen automatikk i at en som spiser mye er en gris som slafser og slurper.

Og sorry men jeg lurer virkelig på hvor mye mat dere lager, dere som får for lite mat på grunn av EN gjest.

Jeg er en liten dame på 160 og 50 kilo, men jeg beregner minst en kilo pinnekjøtt kun til meg (er jo mye som går bort i bein og fett), og i tillegg elsker jeg å snackse på restene resten av kvelden. Jeg liker ikke kaler, godteri etc, jeg vil heller ha mer av det salte deilige kjøttet som snop på julaften.

Kjøp inn mindre sukkervarer og ha heller mer mat? 

Anonymkode: f6db3...453

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fins folk med 0 metthetsfølelse, er han slik? 

Anonymkode: fa340...cc3

Null folkeskikk mener du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Han trenger sikkert en tur til legen når han har tydeligvis null metthetsfølelse 

Anonymkode: 76908...48e

Kanskje han har Prader-Willies syndrom.

Anonymkode: aff5b...625

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Null folkeskikk mener du? 

Det kan jo umulig gå på folkeskikk alene. Folk flest ville jo ikke klart og forsyne seg 13 ganger , uavhengig folkeskikk. Han burde jo være med i sånn pølsespisekonkurranse som de har i usa.  De fleste klarer jo ikke fysisk og spise enorme mengder mat, selv ikke når de får betalt for det. 

Anonymkode: 80ec3...61a

Skrevet

Legg restene rett i fryseren. Problem løst.

AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke giddet å bruke en kalori på å irritere meg over, men heller gledet meg over at han i alle fall likte maten.

Du kan steke ny ribbe dagen etter, hvis du ikke allerede er lei av julemat. Evt. hvis det er et så stort problem så får du sette restene et annet sted til gjestene har reist.

Det er ikke din jobb å «fikse» spiseforstyrrelsen hans og ribbe er heller ikke dyrt slik noen andre her skriver. 

Anonymkode: 77817...9f2

AnonymBruker
Skrevet

hvordan gikk det i kveld ts?

Anonymkode: 72d30...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...