Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis det bare er èn kveld i året så la han stappe i seg. Er dette noe å gjøre en greie ut av? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Aha! Da har du fanget han i revefella.

Server det dere pleier å spise, kanskje legg til det ekstra du ville om han ikke var der.

Ribbe til middag neste dag = steke ny da.

»Hvor la du restene»? «Ingen rester». 😎

Dette var helt uforståelig.

Anonymkode: 3539f...a62

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde lagt til side masse mat før jeg la på fat så det blir garantert rester og dermed ikke laget dårlig stemning. 

Anonymkode: 9d92a...1f6

Skrevet

Pleier han å forsyne seg fra skapene deres resten av året også?

• Liker 1
Skrevet

Han høres sykt feit ut.

Anonymkode: f2d55...130

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

_popcorn_, adm

Skrevet

Hva med å bare si noe? Det er morgendagens middag, ikke spis det,  liksom?

Han kan jo dra hjem hvis han må ha 4 middager etter at middagen er ferdig. 

Anonymkode: 1090d...89a

• Liker 4
Skrevet

Føler at du ikke kan si noe? Er vel ditt hus, så det kan du vel bare si ifra om. 

Anonymkode: 0083b...6a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har julefeiring hjemme hos oss hvert år. Min mor kommer å hjelper til tidligere på dagen og vi steller i stand så alt er klart til resten av familien kommer. Broren til min mann kommer hvert år og er såklart invitert, men jeg irriterer meg kraftig hvert eneste år over hvor ekstremt mye han spiser. Han spiser til det er tomt UANSETT hvor mye jeg lager. Jeg har laget mer og mer for hvert år han har vært her, som nå er 6 år. Men han spiser helt ekstreme mengder og skjønner helt ærlig ikke hvordan det er mulig. Når alle andre har forsynt seg for tredje gang så kan han gjerne fortsette til gang nr ti, når alle andre er ferdig å spise for lengst og vi holder på med brettspill. Han er konstant på vei inn på kjøkkenet. Jeg har prøvd å pakke vekk maten, men han roter i kjøleskapet og til slutt så ligger det bare tomme former igjen inne i kjøleskapet. 

I fjor så var det sikkert 1 kilo med poteter igjen, 800 gram pølser, både ribbe og pinnekjøtt og alt mulig slags tilbehør.. Og alt var tomt dagen etter. Jeg er bare så drittlei fordi jeg elsker egentlig å lage mat til familien, men han bare trykker det i seg og tenker ikke på at vi kanskje vil ha litt rester. Han spiser altså til det går tomt uansett. Jeg har handla inn flere kilo mer for hvert år, men det blir aldri nok...

Min mann sier han bare alltid har vært sånn. Jeg skjønner bare ikke at det går an. Føler ikke jeg kan si at han ikke får lov liksom.

Anonymkode: b8290...ccc

Åh jeg har en nabo som er helt lik!! Eksmannen min var også en av dem. Han var ikke vant til å få mat hver dag så han spiste når det var mat (da til det var tomt). Helt forferdelig å se på, de slurper og slafser og det er rett og slett uhøflig!! 

Jeg sluttet å lage mat til dem. Skulle naboen ha mat måtte han stå for det selv. Vi hadde ofte mat sammen, men da måtte alle bidra med noe/ha med eget.

Anonymkode: c6010...7f2

Skrevet

Overspising er også en spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: a28cb...f66

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overspising er også en spiseforstyrrelse. 

Anonymkode: a28cb...f66

Ja han trenger virkelig en tur til legen det der er ikke normalt 

Anonymkode: 76908...48e

• Liker 1
Skrevet

"Okei folkens, takk for hyggelig middag!  Jeg har satt en liten rest på siden her på benken som en snacks for kvelden.

Hvis du ser han forsyner seg: la meg servere deg, er det noen flere som vil dele på rester nå som vi først skal spise igjen? 

Pakk det du ellers vil spare bort rett etter middagen og sett på etikett "middag 25. Desember". 

• Liker 4
Skrevet

Han trenger sikkert en tur til legen når han har tydeligvis null metthetsfølelse 

Fins ikke en lege som tar dette alvorlig. Jeg sliter med samme problem og har slitt med det siden jeg var barn. Er nå operert (gbp) men sliter ENDA. Nærmeste form for "hjelp" er at du må på kurs da de mener det er "bare psykisk".

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fins ikke en lege som tar dette alvorlig. Jeg sliter med samme problem og har slitt med det siden jeg var barn. Er nå operert (gbp) men sliter ENDA. Nærmeste form for "hjelp" er at du må på kurs da de mener det er "bare psykisk".

Det kan det være, det er mange som blir sendt til psykolog før man får operasjon siden dem spiser følelsene sine 

Selv om du var uheldig med din lege så finnes det mange bra der ute 

• Liker 1
Skrevet

Min mann er også en overspiser. Nytter ikke lage mer, da forsyner han seg ekstra. Lag akkurat passe så er det ikke mer mat. 

Anonymkode: 72d30...c2f

• Liker 2
Skrevet

Du må si noe, rett og slett. Svogeren min er også en grådig gris, men han responderer når han blir snakket til. 

Anonymkode: 71df2...cb9

En ‘grådig gris’? 😳

Anonymkode: f30ea...b6d

• Liker 2
Skrevet

Blir dette den nye juletråden på kvinneguiden tro? 🎅🎄🥩

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo tydligvis det når tusenvis går på diabetes-slankemedisin. Hva annet kan man gjøre?

Anonymkode: 8b5e6...73b

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva mener du selv er problemet, om det ikke er psykisk?

Anonymkode: f9a78...4d1

• Liker 1
Skrevet

Sikkert sånn gjerrig gen som ikke kan stoppe når det er gratis. 

Anonymkode: 01d08...2e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...