Gå til innhold

Hvor mange bøker leser du i gjennomsnitt? I måneden, i året?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ila. 2025 vil jeg ha lest ti bøker. 

Jeg pleide å være en lesehest da jeg var yngre og leste langt flere enn "bare" ti bøker i året, men siden skjermenes inntog har jeg slitt med å prioritere lesinga... Så nå vil jeg vite hvordan jeg ligger an i forhold til andre her på KG? 

Anonymkode: 1c432...1c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest 55 hittil i år. Men det varierer. Så snittet per år er muligens mer 25 stk.

Og det varierer også hva jeg leser. I år har jeg stort sett bare vært i humør til lett underholdning (noe som er mye av årsaken til at de er så mange), andre år leser jeg en god del faglig stoff eller mer tunge bøker. 95% av bøkene er lydbøker. Jeg hører lydbok til og fra jobb, når jeg trener og ofte når jeg vasker hus og driver med andre ikke så moro oppgaver. I år lyttet jeg meg feks gjennom to hele bøker mens jeg malte hus.

Anonymkode: 713ff...a82

Skrevet

I år har jeg lest 11 bøker i papir utgave, 3 e-bøker og lyttet til 13. 

Slapper av med bøker,det er min beste kilde av refleksjon og læring. 

Hva er den beste boken du har lest/lyttet til i år? 

Skrevet

Dett året har jeg lest 6-7 bøker. Ikke spesielt mye, men er det jeg rekker over med tre barn og full jobb. Halvparten av dem var i sommerferien

Anonymkode: f22e2...87c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lest tre bøker i år. Det er ny personlig rekord. Første året jeg har klart å lese er enn en bok og de fleste årene har jeg ikke lest noen bøker. 

Anonymkode: 348e3...490

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Ligger på et sted mellom 50-60 i året. 

• Liker 1
Skrevet

69

Anonymkode: 4a8ff...cbf

Skrevet

Jeg har bare lest 2 bøker, men har hørt 44 på lydbok.

Anonymkode: 5c1b7...38a

• Liker 1
Skrevet
Motstrømmen skrev (7 minutter siden):

I år har jeg lest 11 bøker i papir utgave, 3 e-bøker og lyttet til 13. 

Slapper av med bøker,det er min beste kilde av refleksjon og læring. 

Hva er den beste boken du har lest/lyttet til i år? 

Kanskje Skjerm barna av Maja Lunde.

Skrevet
colasolo skrev (1 minutt siden):

Rundt 120

Wow, så imponerende! Har du noen tips eller råd til oss som ønsker å lese flere bøker?

Skrevet

Jeg leser ikke, hører bare lydbok. Det varierer veldig alt etter hva jeg gjør, men vil tro det blir rundt 4 i mnd - 40-50 i året. 

Skrevet

Det varierer, men leser vel mellom 30 og 50 bøker i året, og kun fysiske bøker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ligger an til å ende på rundt 165, som er der jeg har ligget de siste årene. Jeg har alltid lest mye og raskt, men etter at jeg ble kronisk syk og ufør med mye fatigue (som lykkeligvis ikke er av det kognitive slaget) og økt behov for sofatid, har lesertallene eksplodert. Da jeg hadde full jobb og et mer omfattende sosialt liv, lå jeg på 60-80 i året. Til gjengjeld ser jeg ingen tv-serier (og har ikke barn...).

• Liker 2
Skrevet

Til nå i desember har jeg lest 8 bøker. Samtlige på E-bok, altså tekst på skjerm. I gjennomsnitt leser jeg nok rundt 50-60 i løpet av ett år.

Anonymkode: 85dd4...5b3

Skrevet

Jeg leser ikke lenger, hører bare på lydbøker. Hører minst en i uka, så vi kan si 52 bøker om det teller 😅

Skrevet

De siste årene har jeg ligget på ca. 30 i året, så 2,5 i måneden. 

De fleste er lest på Kindle på sengekanten om kvelden, en håndfull fysiske bøker og en håndfull lydbøker.

Anonymkode: 15c95...22e

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Wow, så imponerende! Har du noen tips eller råd til oss som ønsker å lese flere bøker?

Jeg leser på senga, beste sovemedisin for meg. Går gjerne 2-3 bøker i uka. Av og til 1 pr kveld. Låner på biblioteket via nettet. Søker på romaner, inneværende år. Får da opp krim og alt annet.  Sms når de er klare til henting. 

• Liker 1
Skrevet

Til nå i år har jeg lest fem bøker, og lyttet til 50. 

Skrevet

Jeg elsker å lese. Det å forsvinne ned i en bok er noe av det beste jeg gjør.

Tidligere kunne jeg lese mellom 100 og 150 bøker i året.Nå har jeg litt flere forpliktelser så har vel lest ca 20 fysiske bøker og hørt på 50-60 lydbøker.  Jeg liker best fysiske bøker men pga en øyesykdom så tar det litt mer energi å lese enn tidligere . Syns lydbøker er en god erstatning selvom det for meg ikke er helt det samme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...