AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #1 Skrevet 23. desember 2025 Kaffekoppen lå ved peisen og jeg var i mine egne tanker... glemte helt at håndtaket på koppen kan være glovarm. Jeg klarte å brenne på fingeren. Svidde veldig. Etter noen timer så jeg at det har kommet brannblemme🤕 hva skal jeg gjøre nå? Kan hendene gå i vannet som vanlig? Har småbarn så er ikke mulig å holde unna vann eller husarbeid Anonymkode: f228d...0b1 1
Soft mann Skrevet 23. desember 2025 #2 Skrevet 23. desember 2025 Den vil nok punktere men de går helt fint. Svir litt når den kommer i kontakt med varmt vann
Maskinfører Skrevet 23. desember 2025 #3 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kaffekoppen lå ved peisen og jeg var i mine egne tanker... glemte helt at håndtaket på koppen kan være glovarm. Jeg klarte å brenne på fingeren. Svidde veldig. Etter noen timer så jeg at det har kommet brannblemme🤕 hva skal jeg gjøre nå? Kan hendene gå i vannet som vanlig? Har småbarn så er ikke mulig å holde unna vann eller husarbeid Anonymkode: f228d...0b1 Off da ☹️
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #5 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anonymkode: 55f02...0e2 Oiiii Anonymkode: f228d...0b1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #6 Skrevet 23. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Anonymkode: 55f02...0e2 Hvordan gikk d Anonymkode: f228d...0b1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #7 Skrevet 23. desember 2025 Så lenge blemma er tett er ikke vann noe problem. Når blemma sprekker, behandler du det som et vanlig sår, med plaster og gjerne litt desifiserende sårsalve under. Vann er ikke noe problem på et sår, men salt, såper og andre kjemikalier kan svi. Vil du ha litt fortgang kan du bare punktere blemma med ei nål og ta på plaster med en gang. Anonymkode: 10888...001 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2025 #8 Skrevet 23. desember 2025 Auda. Du trenger ikke gjøre noe spesielt, bare bruk hånda som vanlig :). Sprekker den kan det svi litt, men da kan du bare slenge på et plaster. Og selvfølgelig forsøke å holde såret rent, så du ikke får noen infeksjon. Anonymkode: 39a75...c63
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2025 #9 Skrevet 24. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 23.12.2025 den 10.41): Så lenge blemma er tett er ikke vann noe problem. Når blemma sprekker, behandler du det som et vanlig sår, med plaster og gjerne litt desifiserende sårsalve under. Vann er ikke noe problem på et sår, men salt, såper og andre kjemikalier kan svi. Vil du ha litt fortgang kan du bare punktere blemma med ei nål og ta på plaster med en gang. Anonymkode: 10888...001 Ikke punktere blemma. Det gir infeksjonsfare som ikke er bra i et brannsår. La dette være og så går det hull hvis/når det går hull på blemma. Dette er det ingen fare med, TS, men tar nok en liten uke før det er passe grodd (et merke vil nok være der en tid 😉) Anonymkode: 3f144...b6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå