Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva dere her inne tenker om dette?

Min kjæreste fortalte meg tidlig at hun var utsatt for utroskap i sitt forrige forhold. Dette knakk henne helt, og hun sier i dag at det hun sliter mest med er å noen gang stole på menn igjen. Jeg har selv opplevd utroskap, så det er absolutt noe jeg kan relatere til.

Hun har en liten venninnegjeng, som jeg har likt veldig godt. Det jeg stusser over er holdningen disse venninnene har til utroskap. De snakker åpent med hverandre om mennene de møter bak ryggen på sine egne menn. Det er liksom gøy å snappe hverandre om eventyrene de er ute på, og det virker som de støtter hverandre. Jeg har spurt henne om ikke hun reagerer på dette, når hun selv har opplevd et slikt svik. Til dette svarer hun at venninnene sine menn er så dårlige partnere at hun faktisk kan forstå det. Dette gjør meg veldig forvirret.

Holdningsendringer skjer som kjent i grupper, og jeg blir jo bekymret når det er slike holdninger i hennes venninnekrets. Hva tenker dere andre her inne?

Anonymkode: e49c9...898

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Grøss, ja er det ikke rart hvordan sånn gruppedynamikk fungerer. Har sett det i flere sammenhenger, at personer blir nesten selvutslettende for egne meninger fordi det å «høre til» i en gruppe er viktigere enn alt. Vi mennesker er uhelbredelige flokkdyr.

Når det er sagt så tenker jeg at du kan være trygg på kjæresten din ettersom dere har vært så åpne med hverandre om dette, og delt sårbarheten. Du kan jo selvsagt uttrykke din bekymring ovenfor henne, men jeg tror ikke hun vil gjøre deg noe vondt eller gå bak ryggen din med den erfaringen hun har med utroskap. 

Anonymkode: 55079...db2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grøss, ja er det ikke rart hvordan sånn gruppedynamikk fungerer. Har sett det i flere sammenhenger, at personer blir nesten selvutslettende for egne meninger fordi det å «høre til» i en gruppe er viktigere enn alt. Vi mennesker er uhelbredelige flokkdyr.

Når det er sagt så tenker jeg at du kan være trygg på kjæresten din ettersom dere har vært så åpne med hverandre om dette, og delt sårbarheten. Du kan jo selvsagt uttrykke din bekymring ovenfor henne, men jeg tror ikke hun vil gjøre deg noe vondt eller gå bak ryggen din med den erfaringen hun har med utroskap. 

Jeg vil også legge til at jeg ville ha utfordret henne litt på det med de holdningene i den gjengen. Det å bruke argumentet om at de har så dårlige partnere at det er greit å være utro, gir ikke mening for meg. Hvorfor forlater de dem ikke i stedet? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Selv om venninnene gjør dette, så trenger det ikke å bety at hun gjør det. Hun sier hun forstår det. Det er ikke det samme som å akseptere det.

Man velger selv hva som er sine egne verdier, og det kan man ha uavhengig av hva venner mener. En vennegjeng er som oftest ikke en homogen gruppe. De fleste individer har ulike meninger uavhengig av hverandre. 

Det er noe av det jeg setter aller mest pris på ved vennskap. Man lærer av hverandre, og gjennom andres erfaringer. Det har gjort meg veldig bevisst på hva jeg trenger for å ha det bra.

Jeg kan relatere til problemstillingen. Mine erfaringer har gjort at jeg synes det er veldig vanskelig å stole på menn generelt. Så jeg har måttet jobbe hardt med meg selv. Tillit har jeg. 

At jeg kan stole på han, må han faktisk bevise overfor meg. Vise meg at han er til å stole på. Det synes jeg er veldig viktig. Føler meg ikke trygg ellers. Jeg fortjener ikke å være redd. Da går det bare ikke.

Endret av Strigiformes
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er en dames venninner en ekstremt god indikator på hvem damen er innerst inne. Hun velger å omgås folk som skryter av sine utroskap, og før du vet ordet av det snakker disse venninnene om hvilken dårlig kjæreste du er og at damen fortjener å kose seg på byen en kveld. 

Anonymkode: f3062...669

• Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fysj. Dobbeltmoralskt av henne. Jeg har selv sagt tydelig ifra til mine venninne som dreiv på bak mannens rygg, for hva i all verden...? Prøv å utfordre holdningene hennes. Spør henne om det er greit for deg å være utro hvis du synes hun er en dårlig partner f.eks. 

Anonymkode: 753fc...9be

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil også legge til at jeg ville ha utfordret henne litt på det med de holdningene i den gjengen. Det å bruke argumentet om at de har så dårlige partnere at det er greit å være utro, gir ikke mening for meg. Hvorfor forlater de dem ikke i stedet? 

Etter selv å ha blitt skilt, så har eg snakket, chattet med veldig mange.

svært mange har ikke råd til å skille seg, mange lever i opne forhold, både for familien sin skyld, og opprettholde en fin fasade( status). Og noen gjør det for de er bare sånn( rundbrennere)

vi er alle forskjellige, men å være utru hadde eg ikke klart

AnonymBruker
Skrevet

Om det er greit å være utro kan diskuteres, men jeg forstår ikke hvofor ikke folk mentalt forbereder seg på at dette kan inntreffe ila et ekteskap/forhold.

Man går rundt som en blind person og "knekker sammen" den dagen det skjer. Man forsikrer seg mot alt mulig annet som sannsynligvis aldri skjer, men utroskap ofrer man ikke en tanke, selv om sannsynligheten er forholdsvis høy.

Da kan man i mange tilfeller takke seg selv, mener nå jeg.

Anonymkode: e063b...a9d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Her ville jeg tenkt meg nøye om. 

Spør deg selv, hvem lyver hun til? Lyver hun til deg eller venninene sine? Det kan hende hun bare lyver til vennine sine og jatter med, eller lyver hun til seg fordi hun ikke tørr å fortelle sine holdninger?

En annen ting. Husk at dette er venninene hun skal søke støtte hos når dere 2 har det vanskelig. Alle par forhold vil gå igjennom vanskelige tidere. Vil du da vite at din partner søker støtte hos flere jenter som synes utroskap er greit?

• Nyttig 1
Skrevet
Hmmm1 skrev (1 time siden):

Her ville jeg tenkt meg nøye om. 

Spør deg selv, hvem lyver hun til? Lyver hun til deg eller venninene sine? Det kan hende hun bare lyver til vennine sine og jatter med, eller lyver hun til seg fordi hun ikke tørr å fortelle sine holdninger?

En annen ting. Husk at dette er venninene hun skal søke støtte hos når dere 2 har det vanskelig. Alle par forhold vil gå igjennom vanskelige tidere. Vil du da vite at din partner søker støtte hos flere jenter som synes utroskap er greit?

Hvorfor skal man ikke kunne støtte hverandre på tvers av holdninger?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig merkelig ut at hun "forstår" denne utroskapen hos venninnene sine samtidig som hun selv har slitt med ettervirkningene av en utro partner. Hvis en av mine venninner hadde vært utro, hadde jeg sterkt oppfordret dem til å fortelle dette til partneren sin og eventuelt gjøre det slutt. Dersom de fortsatte å gå bak ryggen til partner hadde jeg nok ikke klart å være venner med dem lenger. Jeg synes det er en helt forkastelig, egoistisk ting å gjøre. Er man ikke fornøyd i forholdet får mangjøre det slutt! 

Anonymkode: df081...c1d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Strigiformes skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal man ikke kunne støtte hverandre på tvers av holdninger?

Er mer det at jeg tenker hun kommer til å få "støtte" til å være utro når de får det vanskelig 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Hmmm1 skrev (30 minutter siden):

Er mer det at jeg tenker hun kommer til å få "støtte" til å være utro når de får det vanskelig 

Få "støtte" til å være utro synes jeg virker veldig rart. Ingen av mine venninner tenker slik såvidt jeg vet.

Å få støtte uavhengig av hva man har gjort blir annerledes. 

Det kommer vel an på hva slags venner man har...

Endret av Strigiformes
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lurer på hva dere her inne tenker om dette?

Min kjæreste fortalte meg tidlig at hun var utsatt for utroskap i sitt forrige forhold. Dette knakk henne helt, og hun sier i dag at det hun sliter mest med er å noen gang stole på menn igjen. Jeg har selv opplevd utroskap, så det er absolutt noe jeg kan relatere til.

Hun har en liten venninnegjeng, som jeg har likt veldig godt. Det jeg stusser over er holdningen disse venninnene har til utroskap. De snakker åpent med hverandre om mennene de møter bak ryggen på sine egne menn. Det er liksom gøy å snappe hverandre om eventyrene de er ute på, og det virker som de støtter hverandre. Jeg har spurt henne om ikke hun reagerer på dette, når hun selv har opplevd et slikt svik. Til dette svarer hun at venninnene sine menn er så dårlige partnere at hun faktisk kan forstå det. Dette gjør meg veldig forvirret.

Holdningsendringer skjer som kjent i grupper, og jeg blir jo bekymret når det er slike holdninger i hennes venninnekrets. Hva tenker dere andre her inne?

Anonymkode: e49c9...898

Hadde kontret med at hennes eks som var utro kanskje tenkte at hun var så dårlig at han burde få forståelse for sin utroskap? 

Det er en lowblow, men det er noe med å vise henne hva hun faktisk står og sier og hvem hun forsøker å late som (?) hun er. Hun kan ikke dra offerkortet og samtidig mene at andre fortjener det som totalt knakk henne!

Anonymkode: 71154...709

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om det er greit å være utro kan diskuteres, men jeg forstår ikke hvofor ikke folk mentalt forbereder seg på at dette kan inntreffe ila et ekteskap/forhold.

Man går rundt som en blind person og "knekker sammen" den dagen det skjer. Man forsikrer seg mot alt mulig annet som sannsynligvis aldri skjer, men utroskap ofrer man ikke en tanke, selv om sannsynligheten er forholdsvis høy.

Da kan man i mange tilfeller takke seg selv, mener nå jeg.

Veldig tydelig hvilken side av diskusjonen du står på. 

Bedrag og svik fra ens nærmeste med løgner over lengre tid, ødelegger jo det relasjonen er bygget på. Det kan man ikke forberese  seg åå 

Anonymkode: 58202...8a5

Skrevet
Strigiformes skrev (44 minutter siden):

Få "støtte" til å være utro synes jeg virker veldig rart. Ingen av mine venninner tenker slik såvidt jeg vet.

Å få støtte uavhengig av hva man har gjort blir annerledes. 

Det kommer vel an på hva slags venner man har...

Men hun har jo venner som er åpenbart utro, og de er utro og hun støtter de fordi "mennene" er så dårlig. 

Hva tror du hennes venninner kommer til å si til henne når de har det vanskelig og ts er den "dårlige" mannen?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hmmm1 skrev (1 minutt siden):

Men hun har jo venner som er åpenbart utro, og de er utro og hun støtter de fordi "mennene" er så dårlig. 

Hva tror du hennes venninner kommer til å si til henne når de har det vanskelig og ts er den "dårlige" mannen?

Det tror jeg ingenting om, for det kan jeg ikke vite. Det får være deres problem er min holdning til det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Veldig tydelig hvilken side av diskusjonen du står på. 

Bedrag og svik fra ens nærmeste med løgner over lengre tid, ødelegger jo det relasjonen er bygget på. Det kan man ikke forberese  seg åå 

Anonymkode: 58202...8a5

Selvsagt kan man forberede seg. Det er bare å forestille seg det og gå gjennom det mentalt. "Hva gjør jeg hvis osv". En skylder seg selv intet mindre.

Men neida. Her skal vi aldri tenke på slikt, men "knekke samnen" og "gå i kjelleren" i stedet for å være litt forberedt.

Hva pokker er det med denne berøringsangsten på dette?? Alt annet som omtrent aldri skjer skal man forsikre seg mot og forberede seg på, men dette? Neiiiiida.

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke se bortifra at de kan forsøke å påvirke kjæresten din. Misery loves company.

I og med at hun "forstår" utroskapen kan det høres ut som at de allerede har fått det til med tanke på kjæresten din sin historikk rundt å ha blitt utsatt for det.

Anonymkode: 81d2a...f2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du har all grunn å reagere, spesielt når hun bagatelliserer det og skylder på mennene. 100% sikker på at du vil angre grovt om du ikke kvitter deg med hu der 

Anonymkode: 0fd0a...715

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...