Gå til innhold

P- piller og kjipe bivirkninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte på Zoely for et par uker siden. Jeg har vært mye kvalm og hatt vondt i hodet. Men det verste er at jeg føler på indre uro/ angst, irritabilitet og nedstemthet.

Er det noen med liknende erfaringer?

Vil dette gå over etterhvert?

Hadde det vært bedre å prøve en p- pille med mindre hormoner? 
Minipiller, eller hva det nå kalles..

Anonymkode: c6f78...d3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv hormonspiral, den vil ofte påvirke mindre og er mye sikrere.

Anonymkode: e1d29...1e8

Skrevet

Jeg fikk kronisk dystymi som diagnose i tidlig 20 årene, hadde da gått på p-piller siden jeg var 16. Sluttet på p-piller i slutten av 20’årene og har følt meg så «lett». De tunge og vonde tankene forsvant sakte men sikkert og jeg klarte å føle på ekte og genuin glede igjen.  

Anonymkode: c4e17...7d0

Skrevet

Ja. Det er verst første 3-4mnd, men går somregel over. 

Anonymkode: d28af...e8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Prøv hormonspiral, den vil ofte påvirke mindre og er mye sikrere.

Anonymkode: e1d29...1e8

Slikt er individuelt. Hormonspiral førte til mange plager hos meg inkl kraftigere blødninger. 

Anonymkode: d28af...e8c

Skrevet

Anbefaler helt klart hormonspiral om du tåler det, eller ikke bare går på p-piller en kort periode og planlegger barn snart (det koster jo litt å sette inn spiral).

Jeg føler meg emosjonelt «flat» på p-piller, og mister sexlysten. Jeg har hatt spiral de siste 14 årene, funket tipp topp, men måtte over på p-piller i påventede av time hos gynekolog (måtte ta ut den gamle før et inngrep). Hadde glemt hvordan de påvirker psyken. Har fått ny spiral nå og kjenner meg mer som meg selv igjen.

Fikk også tilbake mensen på p-piller, håper den forsvinner igjen. Er i overgangsalderen, trenger den virkelig ikke! Har byttet merke til et som passer bedre med hormonbehandling så vet ikke om jeg reagerer likt.

Anonymkode: 4589a...482

Skrevet

P-piller påvirket psyken min helt grusomt, uansett om det var minipille eller kombinasjonspille, faktisk så ille at jeg valgte å sterilisere meg. Pga migrene er det ikke alt jeg kan ta, og pga andre komplikasjoner var spiral utelukket for meg. 

Skrevet

Jeg måtte gå over til kobberspiral da jeg ikke tåler noe som helst påvirkning av hormoner 

Anonymkode: 0bdc1...0e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...