AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #1 Skrevet 22. desember 2025 Er det sånn at imovane funker perfekt på alle? Jeg har prøvd det 3 ganger, første gang sovnet jeg ganske med en gang mens de neste to gangene hadde det ingen effekt. Merket jeg ble roligere i kroppen men fikk ikke sove og nå er jeg redd det er noe galt med meg når ikke engang sovemedisin virker på meg 😭 Anonymkode: cc526...5c3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #2 Skrevet 22. desember 2025 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er det sånn at imovane funker perfekt på alle? Jeg har prøvd det 3 ganger, første gang sovnet jeg ganske med en gang mens de neste to gangene hadde det ingen effekt. Merket jeg ble roligere i kroppen men fikk ikke sove og nå er jeg redd det er noe galt med meg når ikke engang sovemedisin virker på meg 😭 Anonymkode: cc526...5c3 Nei, alt fungerer ikke perfekt på alle. Jeg sovnet av Imovane, men fikk veldig metallsmak i munnen dagen etter og litt hangover. Har skiftet til annen type. Jeg er nøye med å aldri ta sovepiller mange kvelder i strekk. Vil ikke bli avhengig. Tror ikke det er noe galt med deg. Har opplevd å ikke få sove tross sovepiller jeg også, og faktisk vært våken hele natta. Var mye stress den perioden. Anonymkode: fa2fe...342 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #3 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, alt fungerer ikke perfekt på alle. Jeg sovnet av Imovane, men fikk veldig metallsmak i munnen dagen etter og litt hangover. Har skiftet til annen type. Jeg er nøye med å aldri ta sovepiller mange kvelder i strekk. Vil ikke bli avhengig. Tror ikke det er noe galt med deg. Har opplevd å ikke få sove tross sovepiller jeg også, og faktisk vært våken hele natta. Var mye stress den perioden. Anonymkode: fa2fe...342 Jeg står midt i en livskrise og dyp depresjon. Så tanken spinner helt ut av kontroll og panikken for å ikke sove er så intenst. Jeg er livredd når jeg legger meg ned Anonymkode: cc526...5c3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #4 Skrevet 22. desember 2025 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg står midt i en livskrise og dyp depresjon. Så tanken spinner helt ut av kontroll og panikken for å ikke sove er så intenst. Jeg er livredd når jeg legger meg ned Anonymkode: cc526...5c3 Kjenner godt til det der. Har ikke så mange råd heller, jeg har forsøkt de fleste uten at det hjalp særlig. Det er uhyre slitsomt å legge seg kveld etter kveld og vite at man ikke får sove. Det er ikke farlig da, å ikke få sove, slitsomt ja, men ikke farlig. Hodet mitt er lysvåkent uansett hvor trøtt jeg er når det er på det verste. Jeg følger disse rådene: Ikke tv, mobil, nettbrett et par timer før jeg skal legge meg. Godt utluftet soverom med behagelig temperatur. Helt mørkt, jeg må ha det sånn. Tenker bevisst på at det ikke er så farlig om jeg ikke sovner raskt, forsøker å gjenta det for meg selv. Prøve å puste rolig og dypt, telle til 10 gang på gang. Begynne igjen når tankene vandrer andre steder. Om jeg ikke sovner, så står jeg opp en stund. Så legger jeg meg igjen og samme prosedyre. Insomnia er ikke enkelt, jeg har slitt med det i flere tiår. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: fa2fe...342 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #5 Skrevet 22. desember 2025 Imovane blir kroppen veldig fort tilvendt, den burde bare brukes et par ganger i uken (med noen dagers mellomrom). Da funker den oftest mye bedre. For min del i livskrise var det hver 4. natt som gjaldt, da virket den. Fikk allergimedisin, alimemazin dråper, til de andre dagene. Med dråpene kan man ta så lav dose at man fortsatt kan fungere dagen etter (pillene gjør de fleste helt utslått og veldig hangover fordi det er for høy dose). Anonymkode: f909e...aca
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #6 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Imovane blir kroppen veldig fort tilvendt, den burde bare brukes et par ganger i uken (med noen dagers mellomrom). Da funker den oftest mye bedre. For min del i livskrise var det hver 4. natt som gjaldt, da virket den. Fikk allergimedisin, alimemazin dråper, til de andre dagene. Med dråpene kan man ta så lav dose at man fortsatt kan fungere dagen etter (pillene gjør de fleste helt utslått og veldig hangover fordi det er for høy dose). Anonymkode: f909e...aca Jeg blir utrolig trøtt dagen derpå, uansett, tror nok de pillene gir litt hangover ja. Men jeg sover jo ikke mye heller. På det verste knapt 2 timer til sammen. Er så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. har googlet meg frem til noe som heter fatal familiær Insomnia tror jeg det var og nå er jeg sikker på at jeg har fått det og kommer til å dø snart… 😭 Anonymkode: cc526...5c3
DoorKnob Skrevet 22. desember 2025 #7 Skrevet 22. desember 2025 Jeg har samme erfaringen med Imovane. Noen ganger funker det helt strålende, andre ganger funker det nesten ikke i det hele tatt.
DoorKnob Skrevet 22. desember 2025 #8 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg blir utrolig trøtt dagen derpå, uansett, tror nok de pillene gir litt hangover ja. Men jeg sover jo ikke mye heller. På det verste knapt 2 timer til sammen. Er så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. har googlet meg frem til noe som heter fatal familiær Insomnia tror jeg det var og nå er jeg sikker på at jeg har fått det og kommer til å dø snart… 😭 Anonymkode: cc526...5c3 Jeg kan garantere deg at du ikke har den sykdommen
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #9 Skrevet 22. desember 2025 DoorKnob skrev (56 minutter siden): Jeg kan garantere deg at du ikke har den sykdommen Hvordan kan du vite det?😭 Anonymkode: cc526...5c3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #10 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan du vite det?😭 Anonymkode: cc526...5c3 Du har livskrise og depresjon, det er derfor du sliter med søvn. Og tydeligvis litt helseangst også. Det er veldig tøft å ikke få sove når ting er tungt fra før og da spinner tankene ut, men dette går over. ❤️ Anonymkode: 68fe3...75c 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #11 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det sånn at imovane funker perfekt på alle? Jeg har prøvd det 3 ganger, første gang sovnet jeg ganske med en gang mens de neste to gangene hadde det ingen effekt. Merket jeg ble roligere i kroppen men fikk ikke sove og nå er jeg redd det er noe galt med meg når ikke engang sovemedisin virker på meg 😭 Anonymkode: cc526...5c3 Som med alle andre medikamenter er virkningen/mangel på virkningen forskjellig fra individ til individ. Jeg for eksempel kan ikke ta imovane da jeg får bivirkning i form av hallusinasjoner, men om jeg så hadde tålt den hadde det medikamentet uansett ikke vært noe for meg da imovane er innsovningstabletter og ikke sovetablett noe vi etter der år innså var det jeg trengte Anonymkode: 7d947...43a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2025 #12 Skrevet 22. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg blir utrolig trøtt dagen derpå, uansett, tror nok de pillene gir litt hangover ja. Men jeg sover jo ikke mye heller. På det verste knapt 2 timer til sammen. Er så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. har googlet meg frem til noe som heter fatal familiær Insomnia tror jeg det var og nå er jeg sikker på at jeg har fått det og kommer til å dø snart… 😭 Anonymkode: cc526...5c3 Problemene dine med søvn er ganske innlysende så nei du har ikke fatal familiær Insomnia og det er ingen grunn til at du skal sitte på Google og google deg frem til skremmende diagnoser. Anonymkode: 7d947...43a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå